Citat:
Ursprungligen postat av
12hoppihagen
Ja, det mesta med honom var absurdum in i maximum, men det intressanta är att det faktiskt helt saknats fysiska bevis?
Om han nu bedrev penetrationsövergrepp på neverland under decennier, varför finns det bara ord?
Borde inte en handduk, runksocka, t-shirt, kalsong osv osv med spår ha producerats någon gång?
Neverland måste under sina glansdagar ha haft säkert 100 personer anställda som rörde sig på anläggningen dygnets all timmar, kockar, åkattraktioner, djurskötare, säkerhetsvakter, biografer, trädgårdsmästare osv osv
Att ingen någonsin lyckats skrapa fram något fysiskt bevis är anmärkningsvärt
Är det möjligt att bedriva en sådan här verksamhet utan att någonsin lämna efter sig ett enda fysiskt bevis?
Speciellt när missbruket eskalerar, klarar en opiatmissbrukande pedofil av att sopa undan alla spår efter sig?
Hur många gånger borde inte hushållerskor ha klivit in, eller plockat tvätt och skräp som borde fått dom att tänka efter och smyga med sig det?
Att vara den som med fysiskt bevis sätter dit MJ, går det ens att prissätta? Alla på neverland måste haft detta i bakhuvudet, mycket är märkligt
Jag lutar åt att han betedde sig extremt jävla opassande med och runt barn, utan tvivel, men den här pentrationsknullande biten som lyfts i dokumentären har jag svårt att köpa.
Vad för fysiska bevis skulle man ha kunnat hitta, enligt dig?
Enligt pojkarna förekom inget analsex (förutom Safechuck som påstår att MJ försökte en gång, men att det kändes för obehagligt). Blodiga pojkkalsonger skulle ju bara finnas om han idkade analsex med pojkarna.
Däremot finns ju otaliga "bevis" från just anställda. De säger att de hittade pojkarnas kalsonger bredvid MJs säng. En kvinnlig städerska säger sig ha sett MJ duscha naken, tätt intill en pojke. En manlig anställd säger att han såg MJ och 10-åriga Safechuck stå kramandes i Jacuzzin "som om de vore nyförlovade och med MJs hand innanför pojkens badbyxor". En annan anställd kommer in i ett av de två båsen i biografen; i sängen som fann där låg MJ och en pojke med bara överkroppar under täcket.
I vittnesmålen framgår det att det pratades bland de anställda om att MJ sov med pojkarna, och kanske även hade sex med dem.
Så nog tror jag att de anställda förstod vad som hände. Men låt säga att du skulle dela säng med en 9-årig pojke och ni hade ömsesidigt oralsex; vad skulle då kunna uppstå som bevis för att det har hänt? Förutom att bli påkomna mitt i akten så att säga..
Jag tror det är så enkelt att både föräldrar och anställda "inte ville se". De valde att blunda.
MJ var ingen A-kändis eller stjärna. Han var superstjärnan med stort S. Alla ville jobba för honom. Alla ville ha en bit av honom. Pojkarnas föräldrar likaså; de ville spegla sig i stjärnglansen.
Föräldrarna och de anställda såg hur lyckliga barnen var med Michael och på Neverland. Ena pojkens mamma erkände i förhör att hon trodde att sonen kanske var gay och att om han och MJ hade sex så skulle det inte vara farligt alls. De valde att blunda.
Och det är som barnen säger; de kände sig aldrig utnyttjade. Sexet kändes inte konstigt eller fel, utan som något naturligt och okomplicerat. Några av pojkarna säger i förhören att sexet blev lite av ett beroende för dem till och med, att de själva tog initiativet till sexet många gånger, en orgasm är skön oavsett om du är 9 år eller 39 år. Safechuck berättar i en intervju att ända upp i 25-30 års åldern såg han inga problem med sexet med MJ. Han upplevde det aldrig som traumatiskt, fel eller jobbigt.
MJ var onekligen en mästare på grooming och manipulation, av både pojkarna och deras föräldrar.
Fysiska bevis är svårt i sådana här fall. Väldigt svårt. Det var inga överfallsvåldtäkter. Inget analt dessutom.