Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Det beror på att du är efterbliven. Det finns inga belägg för anklagelserna.

Vad menar du? Det finns ju mängder med vittnesmål från både offer och anhöriga till offer, anställda till Michael Jackson osv
Citera
2019-03-06, 20:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kanske det. Men man dansar inte till Michael Jackson om man måste gå ut från en restaurang bara man hör en Michael Jackson-låt.
Han är ju dansare och koreograf. Om han vägrat hade alla frågat varför
Citera
2019-03-06, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Han är ju dansare och koreograf. Om han vägrat hade alla frågat varför
...jaha? "Jag blev antastad av Michael Jackson som barn" är väl inte så jävla svårt att svara om han får den frågan.
Citera
2019-03-06, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Vad menar du? Det finns ju mängder med vittnesmål från både offer och anhöriga till offer, anställda till Michael Jackson osv
Nej, det finns det inte. Det finns anklagelser utan bevisning dock, vilket naturligtvis inte är bevis för att han är skyldig. Däremot kan man visa att många av anklagarna ljuger, bland annat att historierna inte går ihop i förhören med bröderna från 2005-fallet.
Citera
2019-03-06, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
MJ betalade skadestånd till en person som anklagade honom för sexuella övergrepp.
En gång till.
MJ betalade skadestånd till en person som anklagade honom för sexuella övergrepp.
Stämmer inte. Pappan till en son som han påstod att Michael Jackson har antastat bad dock om pengar från Michael Jackson. Fråga dig istället varför en pappa vars son har blivit antastad av en pedofil skulle ta pengar istället för att sätta pedofilen bakom galler?

Citat:
Varför göra det om man är oskyldig?
Hade du gjort det om du var oskyldig?
Om jag var oskyldigt anklagad för pedofili och bokstavligen hela världen tittade på min rättegång varje dag så skulle jag troligen kunna mörda för att få slut på det. Så ja.

Citat:
Men mannen som aldrig har haft sex med en kvinna och sovit tillsammans med dussintals (?) barn är absolut inte pedofil...
Oskulder är alltså pedofiler? Är du efterbliven? Han har haft flickvänner så jag vet inte var du får den teorin ifrån.

Citat:
Hur många är det nu som har påstått att MJ har förgripit sig på dem? Minst fyra stycken är vi uppe i nu.
Anklagelser är inte bevis. Självklart är det många som anklagar honom för detta när de sett att de kan få pengar för det.

Att du använder hans utseende som argument visar bara hur dum i huvudet du är.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-06 kl. 21:24.
Citera
2019-03-06, 21:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Stämmer inte. Pappan till en son som han påstod att Michael Jackson har antastat bad dock om pengar från Michael Jackson. Fråga dig istället varför en pappa vars son har blivit antastad av en pedofil skulle ta pengar istället för att sätta pedofilen bakom galler?

Om jag var oskyldigt anklagad för pedofili och bokstavligen hela världen tittade på min rättegång varje dag så skulle jag troligen mördat för att få slut på det. Så ja.

Oskulder är alltså pedofiler? Är du efterbliven? Han har haft flickvänner så jag vet inte var du får den teorin ifrån.

Anklagelser är inte bevis. Självklart är det många som anklagar honom för detta när de sett att de kan få pengar för det.

Att du använder hans utseende som argument visar bara hur dum i huvudet du är.

Jordan Chandlers vittnesmål var lögner? Historien kom ut efter han berättat om övergreppen för en psykiater och denne anmälde.

" ..in his deposition, Jordan characterized*the sexual nature of his relationship with Jackson*as something that “increased gradually.” The first step, he said, was hugging, followed by brief kisses on the cheek, and eventually kisses on the lips, which lasted longer and longer, and until they began taking place while the two were in bed together. “The next step was when Michael Jackson put his tongue in my mouth,” Jordan wrote.
When the boy expressed discomfort, he said, “Michael Jackson started crying. He said there was nothing wrong with it. He said that just because most people believe something is wrong, doesn’t make it so.”
The singer allegedly told the boy about other “young friends” who allowed him to kiss them with an open mouth and use tongue. “Michael Jackson said that I did not love him as much as this other friend,” Jordan wrote."

Klassiska manipulationer från en pedofil. Ett steg i taget.

"The testimony goes on to recount the later stages of their relationship, which included rubbing against one another in bed and lying “on top of each other with erections.”"

"Jorda described taking a bath with Jackson and engaging in sexual activity. In a Los Angeles Superior Court civil lawsuit complaint, Jordan’s attorney Larry Feldman summarized the singer’s alleged violations as: “Michael Jackson orally copulating plaintiff, defendant Michael Jackson masturbating plaintiff, defendant Michael Jackson eating the semen of plaintiff, and defendant Michael Jackson having plaintiff fondle and manipulate the breasts and nipples of defendant Michael Jackson while defendant Michael Jackson would masturbate.”

https://www.thedailybeast.com/beyond-leaving-neverland-michael-jacksons-dollar20-million-settlement-with-a-13-year-old-boy?ref=scr oll

Mycket att svälja för ett fanboy?
Citera
2019-03-06, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jordan Chandlers vittnesmål var lögner? Historien kom ut efter han berättat om övergreppen för en psykiater och denne anmälde.

" ..in his deposition, Jordan characterized*the sexual nature of his relationship with Jackson*as something that “increased gradually.” The first step, he said, was hugging, followed by brief kisses on the cheek, and eventually kisses on the lips, which lasted longer and longer, and until they began taking place while the two were in bed together. “The next step was when Michael Jackson put his tongue in my mouth,” Jordan wrote.
When the boy expressed discomfort, he said, “Michael Jackson started crying. He said there was nothing wrong with it. He said that just because most people believe something is wrong, doesn’t make it so.”
The singer allegedly told the boy about other “young friends” who allowed him to kiss them with an open mouth and use tongue. “Michael Jackson said that I did not love him as much as this other friend,” Jordan wrote."

Klassiska manipulationer från en pedofil. Ett steg i taget.

"The testimony goes on to recount the later stages of their relationship, which included rubbing against one another in bed and lying “on top of each other with erections.”"

"Jorda described taking a bath with Jackson and engaging in sexual activity. In a Los Angeles Superior Court civil lawsuit complaint, Jordan’s attorney Larry Feldman summarized the singer’s alleged violations as: “Michael Jackson orally copulating plaintiff, defendant Michael Jackson masturbating plaintiff, defendant Michael Jackson eating the semen of plaintiff, and defendant Michael Jackson having plaintiff fondle and manipulate the breasts and nipples of defendant Michael Jackson while defendant Michael Jackson would masturbate.”

https://www.thedailybeast.com/beyond-leaving-neverland-michael-jacksons-dollar20-million-settlement-with-a-13-year-old-boy?ref=scr oll

Mycket att svälja för ett fanboy?
Det enda du visar är anklagelser. Att någon påstår något innebär inte att det är sant. Med din logik så skulle jag kunna gå till polisen och berätta för dem om hur du tog mig i röven med en stor svart dildo under en månads tid i din lägenhet, och det är obestridbara fakta eftersom det finns i text. Bevisläget skulle nämligen vara densamma som i rättegångarna mot Michael Jackson. Visa mig bevis istället för anklagelser.

Nej, historien kom ut efter att pappan blivit hemligt inspelad i ett telefonsamtal där han berättar om sitt mål om att ödelägga Michael Jacksons karriär. Han säger också i samma telefonsamtal att han inte bryr sig om hur detta kommer att påverka hans son. Han var sur på Michael Jackson för att han slutade att prata med honom.

Citat:
There was no reason why he (Jackson) had to stop calling me ... I picked the nastiest son of a bitch I could find [Evan Chandler's lawyer, Barry Rothman], all he wants to do is get this out in the public as fast as he can, as big as he can and humiliate as many people as he can. He's nasty, he's mean, he's smart and he's hungry for publicity. Everything's going to a certain plan that isn't just mine. Once I make that phone call, this guy is going to destroy everybody in sight in any devious, nasty, cruel way that he can do it. I've given him full authority to do that. Jackson is an evil guy, he is worse than that and I have the evidence to prove it. If I go through with this, I win big-time. There's no way I lose. I will get everything I want and they will be destroyed forever ... Michael's career will be over.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-06 kl. 21:38.
Citera
2019-03-06, 21:39
Bannlyst
Patrik Sjöberg sa det bäst i sin Värvet intervju, det finns aldrig någonsin skäl, motiv och anledning för en vuxen man att söka social kontakt med okända barn, om inte det är en röd varningsflagga vad är då det?

Att dessutom sova i samma säng med andras barn utan föräldrarna närvarande, är så jävla sjukt att det blir obegripligt, gå till dig själv, skulle du bjuda in grannbarnen på pyjamasparty som en myndig vuxen människa?

Hans musik förändrade hela musikscenen, videorna, framträdandena osv
Generationer har inspirerats och försätter inspireras, men, karln ägnade sig åt skeva plastikoperationer, barnknullande och ett skenande jävla intravenöst opiatmissbruk samtidigt som han själv var förälder, det är med samma bittersmak man idag hör en MJ låt som när man råkar se en Woody Allen film i netflixbiblioteket.

Barns hälsa och välmående får aldrig någonsin ursäkta kreativ genialitet....

Sidospår, jag har något svagt minne av att Macaulay Culkin ska ha stämt sina föräldrar på pengar som 12 årig pojke?
Detta lirar ju skrämmande med MJs modus operandi som beskrivs i dokumentären, hur han slår split i familjer och vill separera dig från föräldrarna osv....
Citera
2019-03-06, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Patrik Sjöberg sa det bäst i sin Värvet intervju, det finns aldrig någonsin skäl, motiv och anledning för en vuxen man att söka social kontakt med okända barn, om inte det är en röd varningsflagga vad är då det?

Att dessutom sova i samma säng med andras barn utan föräldrarna närvarande, är så jävla sjukt att det blir obegripligt, gå till dig själv, skulle du bjuda in grannbarnen på pyjamasparty som en myndig vuxen människa?
Mycket enkelt: han var störd och hämmad i sin mentala utveckling. Man måste dock inte vara pedofil för att vara störd.

Han tog inte opiater intravenöst, han var beroende av smärtstillande läkemedel som han fick efter att han fick allvarliga brännskador på huvudet på 80-talet. Försök läsa på innan du gör inlägg i diskussionen.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-06 kl. 21:46.
Citera
2019-03-06, 21:43
Medlem
Lilabanans avatar
Spännande, medans livs levande pedofiler har lekstuga IDAG i Hollywood så väljer media att börja snacka om MJ... Hallå?
Citera
2019-03-06, 21:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det enda du visar är anklagelser. Att någon påstår något innebär inte att det är sant. Med din logik så skulle jag kunna gå till polisen och berätta för dem om hur du tog mig i röven med en stor svart dildo under en månads tid i din lägenhet, och det är obestridbara fakta eftersom det finns i text. Bevisläget skulle nämligen vara densamma som i rättegångarna mot Michael Jackson. Visa mig bevis istället för anklagelser.

Vi har minst 4 anklagelser som följer samma mönster. MJ beter sig som ett klassiskt peddo. Vinner föräldrarnas förtroende, groomar pojkarna och flyttar långsamt fram gränserna.
Såvida det inte finns någon inspelning av övergreppen gömd någonstans så kommer vi aldrig se någon teknisk bevisning. Man får helt enkelt fråga sig själv vad man tror är rimligt.

Jag har kallat dig ett fanboy några gånger för jag var 100% säker på att du bryr dig om din idol och inte rättvisa. Jag har rätt eller hur?
Det är bara ni som har en känslomässig koppling till MJ som tror på hans oskuld.

Själv är jag neutral , varken gillar eller ogillar hans musik. Jag har läst om Jordan Chandler fallet och jag kollade senare på stora delar av rättegången.
Han bjöd barn på alkohol och han var med största sannolikhet en sexförbrytare. Ingen rök utan eld och hela historien har varit en skogsbrand sen han betalade ~20 miljoner dollar för att slippa stå åtalad i ett brottmål.
Citera
2019-03-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
FBI bevakade ju Michael Jackson i över 10 år och gjorde 2 utredningar angående dessa anklagelser utan att hitta något misstänksamt. Han blev friad på alla 17 punkter...
Här är FBI's utredning (300+ sidor) : https://vault.fbi.gov/Michael%20Jackson

Vi kommer aldrig få veta vad som hände, men det vi vet är att båda dessa killar har försökt stämma Jackson familjen på 1,2 miljarder kronor 2013 och misslyckats grovt båda gånger. Jag skulle ha lättare att tro på killarna om dom INTE gick efter hans pengar och försökt få deras "tell it all" böcker publicerade.
De framstår onekligen som ambulansjägare av amerikanskt snitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in