Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-07, 20:54
Medlem
Finns det någonstans att se den med svensk text? den finns INTE på nyafilmer det står "file deleted"
Citera
2019-03-07, 21:00
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Att anklagelserna kommer nu stärker om något trovärdigheten, det finns inga pengar att tjäna och intresset är inte alls så stort som det tidigare varit.

Det är också mycket lättare att anklaga någon som har avlidit och inte kan försvara sig.
Citera
2019-03-07, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Att anklagelserna kommer nu stärker om något trovärdigheten, det finns inga pengar att tjäna och intresset är inte alls så stort som det tidigare varit.
du tror att han gör dokumentären gratis? Han har även sålt sin story till tidningar, så uppenbarligen gillar han pengar.
Citera
2019-03-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Då har du förmodligen några skruvar lösa och några borttappade om du resonerar på det viset.
För de allra flesta människor så är människan Bakom musiken, konsten, filmen eller vad det nu må vara minst lika viktig som konsten i sig.
Och för sakens skull måste vi ju ändå ta i beaktning brotten i sig.
Inte faan bryr jag mig om Maynard James Keenan har kört bil dyngrak och stenad, men i det här fallet pratar vi om Michael fucking Jackson. Kungen av pop. Kungen nr 1.
Och att han samtidigt legat och slickat småpojkar i rumpan medans han runkar. Som exempel bland alla groteska berättelser.
För att inte tala om mörkertalet av saker som inte är i ljuset?
Det är en så absurd situation att den är svår att greppa.
En så hyllad person som samtidigt en masse gjort det mest avskyvärda en människa kan göra är...mindboggling

Blir Mozarts, Beethovens eller MJ:s musik sämre av de brott de har begått?
Citera
2019-03-07, 21:31
Medlem
everythingiss avatar
Självklart så handlar det om pengar.... Det fattar ju vem som helst som vet hur människan funkar.

Det är ett solklart fall av girighet som inte går att hejda.... It's all about the money.
Citera
2019-03-07, 21:31
Medlem
Den 10-årige pojken Safechuck fick defintivt känslor för Jackson. Han beskriver själv hur han blev svartsjuk och sårad när Jackson umgicks med andra småpojkar. Safechuck berättar även att han aldrig någonsin kände sig utnyttjad sexuellt. Allt kändes naturligt och skönt. Enligt Safechuck var all tid med Jackson hans bästa tid.

Det var innerlighet och känslor till tusen. Därför känns det hemskt att se hur Jackson, så fort Safechuck kom i puberteten, praktiskt taget började ignorera pojken fullständigt. Hjärtskärande att se hur den lilla pojken och hans känslor behandlades när han blev könsmogen. Safechuck beskriver det som när ens första tonårsförälskelse gör slut med en.
Citera
2019-03-07, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tror också att han var pedofil. Men för balansens skull kan jag också säga att jag tycker inte det är bevisat att han var det. För alla med ett "normalt" liv är de här sakerna bisarra och väcker just tankar om pedofili, men MJ levde ett väldigt märkligt liv och jag är osäker på om samma normer/gränser som gäller för oss gällde i MJ:s huvud. MJ gjorde massor av absurda gränsöverskridande saker.
Sen finns det ju också ett starkt ekonomiskt incitament för personer att påstå att MJ begått övergrepp mot dem.

Dessa två invändningar är de som jag tycker är viktigast. Men hade jag gissat hade jag sagt att han var peddo. Absolut.

Instämmer i att dokumentären inte presenterar något nytt, det skulle i sådana fall vara att det är väldigt, väldigt detaljerade berättelser som berättas över totalt 4h, och inte 60 minuter minus 20 minuter reklam.
Men det är inget annat än ord, och ord räcker inte för att döma människor, det är vi väl överrens om i västvärlden och civiliserade lander&stater, det måste backas upp med hårda bevis.

Han var utan tvekan ensam om att leva i sin bubbla, men en detalj från dokumentären som jag fastnade för var dom här ringarna ena ”offret” hade sparat, dyra ringar med diamanter osv som uppenbarligen var för små för en vuxen karl, men såg ut att sitta fint på små pojkfingrar.

Återigen bevisar inte detta något, vi kan inte veta om dessa smycken är köpta i efterhand, plus att jag upplever att vi inte fick samma biografi på ”ringoffret” som koreografen, vi fick inte veta något om hans socioekonomiska status, arbete?gift/sambo? Eventuella skulder? Missbruksproblematik? Ska MJ anklagas så är det extremt viktigt att alla eventuella kort kommer upp på borden då de ekonomiska incitamenten alltid, alltid lurar i bakgrunden.

Men om ringsamlingen är gåvor från MJ så är det återigen en slags skevhet bortom rimlighetens gränser, det är vad jag vet inte olagligt, men det är rätt skevt att köpa ringar med diamanter till en pojke, och sen åka hem ihop för att ha pyjamasparty, trots den excentriske MJs tillvaro, uppväxt osv ursäktar det inte, och passar inte in i min bild av hur vuxna ska förhålla sig till barn, och speciellt andras barn som det saknas släktband till osv....
Citera
2019-03-07, 21:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Instämmer i att dokumentären inte presenterar något nytt, det skulle i sådana fall vara att det är väldigt, väldigt detaljerade berättelser som berättas över totalt 4h, och inte 60 minuter minus 20 minuter reklam.
Men det är inget annat än ord, och ord räcker inte för att döma människor, det är vi väl överrens om i västvärlden och civiliserade lander&stater, det måste backas upp med hårda bevis.

Han var utan tvekan ensam om att leva i sin bubbla, men en detalj från dokumentären som jag fastnade för var dom här ringarna ena ”offret” hade sparat, dyra ringar med diamanter osv som uppenbarligen var för små för en vuxen karl, men såg ut att sitta fint på små pojkfingrar.

Återigen bevisar inte detta något, vi kan inte veta om dessa smycken är köpta i efterhand, plus att jag upplever att vi inte fick samma biografi på ”ringoffret” som koreografen, vi fick inte veta något om hans socioekonomiska status, arbete?gift/sambo? Eventuella skulder? Missbruksproblematik? Ska MJ anklagas så är det extremt viktigt att alla eventuella kort kommer upp på borden då de ekonomiska incitamenten alltid, alltid lurar i bakgrunden.

Men om ringsamlingen är gåvor från MJ så är det återigen en slags skevhet bortom rimlighetens gränser, det är vad jag vet inte olagligt, men det är rätt skevt att köpa ringar med diamanter till en pojke, och sen åka hem ihop för att ha pyjamasparty, trots den excentriske MJs tillvaro, uppväxt osv ursäktar det inte, och passar inte in i min bild av hur vuxna ska förhålla sig till barn, och speciellt andras barn som det saknas släktband till osv....
Absolut men vi hamnar ändå i det här med att det är märkligt, absurt och så vidare. Det är också absurt att operera sitt ansikte till oigenkännlighet, bära vita handskar och köra runt i en permobil i hotellkorridoren.
Citera
2019-03-07, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Vadå rensa gaderoben? Feldman vidhåller ju att han aldrig blev anstastad av Jackson. Feldman är inte dum. Han förstår att försvara Jackson i detta läge skulle unnebära bromsklossar för hans egna korståg mot pedofiler.

Corey Feldman är dum jo, han utnyttjar sina fans och sina "fallen angels" som uppträder med, han knarkar och ljuger om att han är nykter och betalar inte sina medarbetare
Citera
2019-03-07, 22:55
Medlem
Lite märkligt om han nu var en rutinerad pedofil att han inte visste så mycket om analsex att han kunde få pojkarna att slappna av i ringmuskeln och smörja in kuken med ordentligt med glidmedel. Verkar som han var kraftigt porrskadad och sökte nya kickar genom att passera gränser.

Han verkar bara ha varit på vita pojkar, det kanske gav en extra kick att ge sig på dem då han växt upp som fattig neger.
Citera
2019-03-07, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Absolut men vi hamnar ändå i det här med att det är märkligt, absurt och så vidare. Det är också absurt att operera sitt ansikte till oigenkännlighet, bära vita handskar och köra runt i en permobil i hotellkorridoren.

Ja, det mesta med honom var absurdum in i maximum, men det intressanta är att det faktiskt helt saknats fysiska bevis?
Om han nu bedrev penetrationsövergrepp på neverland under decennier, varför finns det bara ord?
Borde inte en handduk, runksocka, t-shirt, kalsong osv osv med spår ha producerats någon gång?

Neverland måste under sina glansdagar ha haft säkert 100 personer anställda som rörde sig på anläggningen dygnets all timmar, kockar, åkattraktioner, djurskötare, säkerhetsvakter, biografer, trädgårdsmästare osv osv
Att ingen någonsin lyckats skrapa fram något fysiskt bevis är anmärkningsvärt

Är det möjligt att bedriva en sådan här verksamhet utan att någonsin lämna efter sig ett enda fysiskt bevis?

Speciellt när missbruket eskalerar, klarar en opiatmissbrukande pedofil av att sopa undan alla spår efter sig?

Hur många gånger borde inte hushållerskor ha klivit in, eller plockat tvätt och skräp som borde fått dom att tänka efter och smyga med sig det?

Att vara den som med fysiskt bevis sätter dit MJ, går det ens att prissätta? Alla på neverland måste haft detta i bakhuvudet, mycket är märkligt

Jag lutar åt att han betedde sig extremt jävla opassande med och runt barn, utan tvivel, men den här pentrationsknullande biten som lyfts i dokumentären har jag svårt att köpa.
Citera
2019-03-07, 23:01
Medlem
Jag kan aldrig förstå hur dum en del av mänskligheten är när de försöker efter den här dokumentären att försvara MJ pedofila händelser med en massa barn, tex en som är bara 7år gammal.

Förnekelse är vad som gäller för dessa idioter och som vanligt så kommer det till att de ljuger och fick betalt.

Ni idioter som tror att MJ inte var en äcklig pedofil är antingen pedofiler själva eller så slöa i hjärnkontoret så att ni borde besöka sjukhus för er hjärna fungerar inte riktigt som den ska göra.

Det finns hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in