Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-06, 22:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lite min tanke också. Han blev under sitt liv extremt granskad för just detta. Blev inget av det och detta är USA de tar inte lätt på beskyllningar som detta. Även om du är kändis och rik som satan åker du fast om det finns bara lite att gå efter.

Inte om du har 20.000.0000 dollar och OJs gamla advokat för att slippa rättegång.
Att detta är möjligt i USA är förmodligen vad som gjorde att han aldrig blev dömd.

Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara

Det finns liksom ingen rök utan eld.
En lögnare, sannolikt. Två? Kanske. Tre? hm.. Fyra? etc.

Exakt!
Senast redigerad av langaocb 2019-03-06 kl. 22:58.
Citera
2019-03-06, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Alltså den här DOSH777 är ju iallafall så långt ifrån osaklig man kan komma även om han vill få det att verka som så. Han verkar ju nästan ha nån förälskelse för MJ och förnekar precis allt som kastas emot honom.
På vilket sätt? Du som sysslar med adhom-argument är mycket mer osaklig än vad jag är. Att jag "förnekar" allt beror på att det enda jag fått är anklagelser. Läs detta högt så kanske du får in det i din efterblivna hjärna: Anklagelser är inte bevis.

Citat:
Bara för att några föräldrar sett ekonomiska möjligheter i det hela innebär inte det att barnens berättelser inte är sanna.
Nej, men det tyder på att föräldrarna inte är intresserade av att sätta pedofilen som antastat deras barn i fängelse och att de hellre får pengar. Uppenbarligen klarar du inte av enkel logik, men det tyder starkt på att det enbart finns ekonomiska intressen bakom anklagelserna.

Citat:
Det var en psykiatriker som anmälde också, inte barnet.
Nej, det var pappan som startade allt vilket du ser i telefonsamtalen med honom.

Citat:
Nej, MJ var pedofil. Skyll allt man vill på hur "omogen" han var. Det är HELT jävla vansinnigt sjukt att som vuxen man sova med andras barn på det sättet.
Ja, det är konstigt. Det innebär dock inte att man är pedofil, om du har svårt att tänka dig ett scenario där man inte tafsar på ett barn man är ensam med så säger det mer om dina egna sexuella perversioner.

Citat:
En lögnare, sannolikt. Två? Kanske. Tre? hm.. Fyra? etc.
Att någon lyckats tjäna pengar på anklagelserna kan naturligtvis inspirera fler att försöka med samma sak. Det är inte särskilt svårt att förstå.

Citat:
Som sagt. Finns verkligen få anledningar att tro någon så pass framgångsrik denna snubben i filmbranschen skulle ha något större ekonomiskt intresse i detta, dessutom på bekostnad av att få några miljoner hängivna MJ fans efter sig, och den psykiska påfrestning det måste vara att behöva ta upp detta.
Det var HAN som bad om pengar, Einstein. Michael Jackson var inte den som erbjöd det.

Citat:
Byt scenario och person. Tänk dig att Anders Eklund inte mördade Engla utan bara våldtog henne. Han kommer undan med det och dör senare.
Tycker man det skulle vara fel av Engla att prata ut om detta utan att censurera Anders Eklunds namn bara för att han var död?
Anders Eklund hade bevis mot sig eftersom han faktiskt var skyldig. Men ja, det vore förtal enligt svensk lag.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-06 kl. 23:10.
Citera
2019-03-06, 23:37
Medlem
Har under hela mitt liv älskat och försvarat Michael Jackson, och fram tills jag såg denna dokumentären har jag faktiskt trott att han var oskyldig, men sannolikheten att Jame och Wade bestämt sig för att snacka ihop sig och fått med sig sina familjer att riskera namn och heder (alternativt lurat dem också) endast för att sno åt sig av Michaels gravkista ser jag som liten. Om pengar är anledningen finns det verkligen inga garantier, och de är redan hatade av många MJ fans nu.

Min tidigare syn var att Michael hade gjort saker som var opassande, men detta var klara och tydliga övergrepp under åratal, platser, telefonsamtal, ställningar etc.. så definitivt ingen risk att det är förvrängda minnen det handlar om.

Hoppas fortfarande att jag ska ha fel, men jag kan bara inte tro att det är skådespel och lögn. Ja, visst, Michael var en speciell person men detta brukar väl känneteckna peddon generellt. Han såg nog på sig själv som nån som ville gott, men han visste vad han gjorde, och han utnyttjade barnen- så ofta han kunde verkar det som.
Citera
2019-03-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Han betalade i en förlikning ja. Det skriker skyldig , fattar du verkligen inte det?!
Vi som var med på den tiden minns att det skadade hans image något enormt.
I fall 2 som gick till rättegång bättrades faktiskt hans image på då han blev frikänd.
För oss som faktiskt såg på rättegången hjälpte det inte mycket dock. Fastbränt i mitt minne är framförallt flygvärdinnans vittnesmål om hans taktik att kröka ner ungarna.
Nej, inte nödvändigtvis.
Har inte sett dokumentären än. Men om inte minnet sviker mig så tvingades MJ av hans försäkringsbolag att gå med i förlikning mot hans vilja. Jackson personligen stod inte för notan.

Det anmärkningsvärda är att föräldrarna gick med på förlikning utan att MJ behövde erkänna sig skyldig till anklagelserna.
Att som föräldrar till ett barn som har blivit utsatt för sexuella övergrepp nöja sig med pengar och inte löpa linan ut för att se fanskapet skaka galler är skumt.
Citera
2019-03-06, 23:48
Medlem
Leandudes avatar
Anledningen till att de inte gick till rättegång 93 var att Michael litade för mkt på sina finansiella ”rådgivare” som bara tänkte mer på att fylla sinna egna fickor.
Tänk hans intjäningsförmåga på den tiden och alla som vill ha del av det olika managers osv.

Klart de tyckte de var bättre att Michael hosta upp 20 millar själv istället för att deras kassako inte skulle kunna mjölkas på ett bra tag pga en långdragen rättsprocess.
Givetvis katastrofalt beslut då det gav en signal om att det fanns något att dölja, och varför ska bedragare jobba när det lika väl går att pressa MJ på pengar utan något grund.

Hade det tagit till rättegång då hade det förmodligen inte blivit en andra omgång anklagelser som sedan kom att spinna en uppsjö lyckojägare.

Om MJ inte skulle varit så godtrogen och litat på så många gamar hade han förmodligen vart vid liv.
Senast redigerad av Leandude 2019-03-06 kl. 23:51.
Citera
2019-03-07, 00:02
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktaruta
Du tycker inte att det är så stort intresse, fast det skrivs och talas om filmen i flera olika medier och länder? Jag hört att det till och med skapats en tråd om filmen i ett litet svenskt forum som kallas Flashback.

Du tror inte heller att det finns pengar att tjäna på en omtalad film som kommer visas i flera länder? Och alla som medverkat i filmen och ställt upp på intervjuer har gjort det volontärt eller?

Det är väl hyfsat stort nu på grund av den här filmen, absolut, men inte som det var när han fortfarande var levande. Men visst, naturligtvis finns det pengar att tjäna, iallafall på filmen, men det lär väl inte finnas någon chans att få ut mer pengar från Michael Jackson eller dödsboet? Det var det jag syftade på.

Men, man kan ju också tänka sig att filmen kommer först efter att han är död för att slippa stämningar.
Citera
2019-03-07, 00:07
Medlem
GoranPongs avatar
Jag tror att MJ var skyldig till en del men att det också fanns folk som bara var ute efter hans pengar. Han var ju lite väl mycket intresserad av små pojkar på ett skumt sätt samt var som ett barn själv så det är absolut inte omöjligt att han var pedofil.
Citera
2019-03-07, 01:08
Bannlyst
Folk som inte sett dokumentären kan hålla käften och återkomma när dom sett den.
Citera
2019-03-07, 03:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Det lustiga i det hela är att ifall han nu var en riktig peddo så hade han haft sin rygg skyddad av de andra peddona i branschen. Vi kan ta ett exempel, Roman Polanski, dömd för att ha våldtagit en 13 årig flicka med hjälp av droger. Blev det någon dokumentär eller större medial uppmärksamhet efter detta? Nej. istället fick han stående ovationer av Hollywood när han vann en Oscar efter sin dom.

Ja, om Jackson hade varit pedofil så hade han skyddats av pedofilerna i Hollywood.

Han hade med största sannolikhet inte heller haft en ranch för barn. Det ser en aning skumt ut om man vill hemlighålla att man är pedofil...

Sanningen är att Jackson hamnade i konflikt med fel personer i den amerikanska nöjesindustrin. Sedan anklagade de honom för pedofili, vilket sannolikt handlar om projektion.

Det är få kändisar som har granskats så hårt som Michael Jackson. Ingenting har hittats.
Citera
2019-03-07, 03:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Har under hela mitt liv älskat och försvarat Michael Jackson, och fram tills jag såg denna dokumentären har jag faktiskt trott att han var oskyldig, men sannolikheten att Jame och Wade bestämt sig för att snacka ihop sig och fått med sig sina familjer att riskera namn och heder (alternativt lurat dem också) endast för att sno åt sig av Michaels gravkista ser jag som liten. Om pengar är anledningen finns det verkligen inga garantier, och de är redan hatade av många MJ fans nu.

Min tidigare syn var att Michael hade gjort saker som var opassande, men detta var klara och tydliga övergrepp under åratal, platser, telefonsamtal, ställningar etc.. så definitivt ingen risk att det är förvrängda minnen det handlar om.

Hoppas fortfarande att jag ska ha fel, men jag kan bara inte tro att det är skådespel och lögn. Ja, visst, Michael var en speciell person men detta brukar väl känneteckna peddon generellt. Han såg nog på sig själv som nån som ville gott, men han visste vad han gjorde, och han utnyttjade barnen- så ofta han kunde verkar det som.

Det handlar inte bara om pengar. "De" vill svärta ned Michael Jacksons rykte.

FBI hittade inte ett skit på 15 år.
Citera
2019-03-07, 07:08
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, om Jackson hade varit pedofil så hade han skyddats av pedofilerna i Hollywood.

Han hade med största sannolikhet inte heller haft en ranch för barn. Det ser en aning skumt ut om man vill hemlighålla att man är pedofil...

Sanningen är att Jackson hamnade i konflikt med fel personer i den amerikanska nöjesindustrin. Sedan anklagade de honom för pedofili, vilket sannolikt handlar om projektion.

Det är få kändisar som har granskats så hårt som Michael Jackson. Ingenting har hittats.

Ja, jätte o-skumt att bygga en gigantisk ranch, långt bort från allt och alla, helt avskiljd, där han kan bjuda in barn och sova med dem i sin egen säng, år efter år, medan föräldrar och anhöriga antingen är på andra sidan jorden eller rum långt bort. Det är ju som en manual för pedofili, vad fan snackar du om? Dessutom är det ett vanligt fenomen med 'hide in plain sight'. Ta en sådan som Kapten klänning, åker runt och har föreläsningar om feminism, samtidigt är man sado-masochist och köper horor på sidan av. Samma sak med katolska präster som söker sig till yrket för att förgripa sig på småbarn. Du verkar inte förstå så mycket av det mänskliga psyket.

Hela hans liv verkar ha cirkulerat kring hur han ska hemlighålla sin pedofili. Att en person som är de rikaste i nöjesvärlden lyckas hemlighålla något sånt är knappast förvånande. Money talks.
Citera
2019-03-07, 07:09
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Han betalade i en förlikning ja. Det skriker skyldig , fattar du verkligen inte det?! Vi som var med på den tiden minns att det skadade hans image något enormt.

Jag var också med på den tiden. Och eftersom jag inte är lika senil som du är, så kan jag berätta för dig att MJ inte betalade ut pengar. Det var hans försäkringsbolag som betalade ut pengarna och beslutet togs i MJ's frånvaro. Men detta "glömmer" du såklart att berätta, kanske för att din agenda mot MJ väger tyngre.

Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Fallet från 90-talet som förlikades med offret är ytterst anmärkningsvärt, MJ betalar 20 miljoner dollar för att det inte ska gå till rättegång, hade någon ogrundat anklagat mig för liknande saker skulle jag fajtas in i döden för att rentvå mitt namn

Det är inte alls anmärkningsvärt. Dessutom är det du skrivet felaktigt. MJ var mitt inne i en krävande värdsturnè och hade blivit beroende av smärtstillande. Därför togs beslutet i hans frånvaro att avbryta turnèn, skicka MJ till rehab och samtidigt låta försäkringsbolaget betala ut pengar till familjen. Rådande konsensus var att MJ inte hade klarat en rättegång i det skick han var i under slutet av 1993.

Men detta skiter du såklart i att berätta, eftersom din agenda är att svartmåla MJ. Då är det såklart mycket roligare att utelämna fakta som är till hans försvar, så att händelseförloppet passar din egen världsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in