2019-03-06, 21:12
Medlem
Jag börjar mer och mer luta åt att han är sexualsadist än en pedofil. Tyvärr var det en 8 årig flicka som råkade komma cyklandes den gången men frågan är om han inte var ute efter att bara våldta en kvinna/tjej?
Citera
2019-03-06, 21:17
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag börjar mer och mer luta åt att han är sexualsadist än en pedofil. Tyvärr var det en 8 årig flicka som råkade komma cyklandes den gången men frågan är om han inte var ute efter att bara våldta en kvinna/tjej?

Jag har lite samma känsla som du.
Jag hoppas att de jämför hans DNA med fall som rör äldre tjejer/kvinnor också, och inte bara barn.
Citera
2019-03-06, 21:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Tanken har slagit mig också. Fast pedofiler, och homosexuella, brukar ju njuta av smärta och gråt. Det hör till störningen.

Han tänder ju uppenbarligen på vuxna kvinnor om man ser till att han alstrar barn som en somalianeger.
Samtidigt är det inte mycket svårare att våldta en 8-åring än en vuxen kvinna.

En annan vinkel är att han visste vem hon var och att han gjorde henne arg med ”sitt sätt att vara”. Det kan ha varit planerat.
Citera
2019-03-06, 21:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Stort tack för att du lade in artikeln.

Nog fan skulle man vilja veta hur den där snutkräket resonerade. Tjänstefel. Kanske någon för tabloidpressen att intervjua...

”En polis hotade att lägga ner förundersökningen om inte mamman slutade vara så påstridig. Han hade ju faktiskt tre mord och en annan våldtäkt också på sitt skrivbord. Och dessutom skulle han ha semester [...]”

Jaa, sedan så blev GM INTE topsad efter domen om kränkning och misshandel av sonen 2008, vilket han borde ha blivit.

GM fick även behålla delad vårdnad (barnen bodde hos GM varannan vecka), och/eller umgänge med barnen (umgänge med misshandlade sonen, som först avböjde, men sedan ångrade sig och ville ha umgänge med GM). Vi vanliga dödliga förlorar vårdnad, boende och i många fall tar socialtjänsten barnen även från modern, då socialtjänstens uppfattning är att modern inte har skyddat barnen tillräckligt!!

Han måste ha "kontakter", eller en mycket välsmord käft.
Citera
2019-03-06, 21:22
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jspecial
Du kan inte använda en egen komponerad text som källa! En källa hade vart om du visar upp det pm du påstår dig fått.
- "visar upp det pm", är du på riktigt?
Du uttalar dig om något (d.v.s. PM) som jag antar att du med ett dussin inlägg inte ens har sett på "vykort".
Jag har en god renommé på Flashback som gjort att jag då och då får PM i ABoK:s trådar.
Om en person vill berätta något utan att outa sig, och kan ge mig sådan info att jag bedömer personen trovärdig, så kan jag överväga att posta det som personen vill tillföra aktuell tråd.
Sedan är det upp till var och en av Er andra att värdera den informationen, precis så som du nu själv också har gjort.

Att t.ex. ta en bild av ett PM för att lägga upp på Minfil.org el motsv. och sedan posta en länk till PM-bilden i ett inlägg, är en åtgärd värdig en datorkunskapsövning på valfri förskola. Dock ingenting som är intressant för mig!
Citera
2019-03-06, 21:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Har den här tråden försvunnit? Jag hittar den inte när jag klickar på "Aktuella ämnen".

Men den mycket tråkigare och äldre tråden om TV4-profilen som först greps och sedan släpptes efter att ha anklagats för (en givetvis mycket mindre allvarlig) våldtäkt, den ligger kvar.

Vad har hänt med den här tråden? Måste man minnas den exakta rubriken för att kunna söka efter den på Flashback, eller måste man googla den, eftersom Google är mycket bättre än Flashback på att hitta trådar där man bara nästan kommer ihåg rubriken?

Sök på "Aktuella Brott och Kriminalfall". Där ligger den nästan först.
Citera
2019-03-06, 21:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, sedan så blev GM INTE topsad efter domen om kränkning och misshandel av sonen 2008, vilket han borde ha blivit.

GM fick även behålla delad vårdnad (barnen bodde hos GM varannan vecka), och/eller umgänge med barnen (umgänge med misshandlade sonen, som först avböjde, men sedan ångrade sig och ville ha umgänge med GM). Vi vanliga dödliga förlorar vårdnad, boende och i många fall tar socialtjänsten barnen även från modern, då socialtjänstens uppfattning är att modern inte har skyddat barnen tillräckligt!!

Han måste ha "kontakter", eller en mycket välsmord käft.

Just ”en välsmord käft” är det första tecknet på psykopati. Så det kan vi förutsätta att han är, med råge.

Att han är psykopat är dessutom redan bekräftat. Man våldtar inte en 8-åring och slår henne sönder och samman, för att sedan leva helt normalt efteråt. Ingen normal människa skulle fixa det.
Citera
2019-03-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tanken har slagit mig också. Fast pedofiler, och homosexuella, brukar ju njuta av smärta och gråt. Det hör till störningen.

Han tänder ju uppenbarligen på vuxna kvinnor om man ser till att han alstrar barn som en somalianeger.
Samtidigt är det inte mycket svårare att våldta en 8-åring än en vuxen kvinna.

En annan vinkel är att han visste vem hon var och att han gjorde henne arg med ”sitt sätt att vara”. Det kan ha varit planerat.

Nja, det finns inget entydigt som säger att pedofiler per automatik är sadister. Dom tänder på barn kort och gott men inte alla vill orsaka barnen smärta även om dom gör barnen illa med sina handlingar utan att fatta det pga sin störning.

Jag tycker hela gärningsmönstret verkar lite avvikande från standardpedofilen och mer känns som en regelrätt överfallsvåldtäkt, typ lite mer Hagamannen eller liknande. Kanske har han så bristfällig impulskontroll eller starka drifter att han skiter i om det är en vuxen eller ett barn när han känner behovet att våldta?
Citera
2019-03-06, 21:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Nja, det finns inget entydigt som säger att pedofiler per automatik är sadister. Dom tänder på barn kort och gott men inte alla vill orsaka barnen smärta även om dom gör barnen illa med sina handlingar utan att fatta det pga sin störning.

Jag tycker hela gärningsmönstret verkar lite avvikande från standardpedofilen och mer känns som en regelrätt överfallsvåldtäkt, typ lite mer Hagamannen eller liknande. Kanske har han så bristfällig impulskontroll eller starka drifter att han skiter i om det är en vuxen eller ett barn när han känner behovet att våldta?
Majoriteten av pedofiler har den psykiska sjukdomen homosexualitet. Tippar själv på att i princip alla pedofiler är homosexuella men forskningen har bara inte lyckats identifiera den störningen hos samtliga.
Homosexuella tänder på både smärta och lidande, varför skulle de annars knulla ungar?

Håller med dig om att mönstret är avvikande, men i detta fall så handlar det helt enkelt om en regelrätt psykopat, med tidigare domar kring utstuderad misshandel av barn, som till sist åkte dit. Tack och lov.
Citera
2019-03-06, 21:52
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Men seriöst! Varför skriver du ut MGM exfrus namn hela tiden? Dessutom, varför kallar du henne "pedofilfrun"? Du får det att låta som om hon varit delaktig. Ingenting har framkommit som tyder på det. Det måste vara en fruktansvärd chock för henne, såväl som för andra närstående att MGM är misstänkt och häktad för detta fasansfulla brott. Jag förstår inte varför du agerar som du gör?
Jag har ingen anledning att skydda henne. Hon har skyddat och hjälpt en pedofil och våldtäktare, man får stå för det man gör.
Jag fick nyss ett PM om att det var Joa Ivarsson själv som hjälpte Peddo-Anders att få delad vårdnad, TROTS allt det hon visste att han gjort mot barnen, trots domen, all psykisk och fysisk misshandel så hjälper hon honom. Och enligt samma uppgifter så har de umgåtts och varit vänner även långt efter skilsmässan.
Citera
2019-03-06, 21:57
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag har ingen anledning att skydda henne. Hon har skyddat och hjälpt en pedofil och våldtäktare, man får stå för det man gör.
Jag fick nyss ett PM om att det var Joa Ivarsson själv som hjälpte Peddo-Anders att få delad vårdnad, TROTS allt det hon visste att han gjort mot barnen, trots domen, all psykisk och fysisk misshandel så hjälper hon honom. Och enligt samma uppgifter så har de umgåtts och varit vänner även långt efter skilsmässan.

Det är inget skäl att hänga ut henne i tråden. Många kvinnor tror tyvärr allt för gott om sin kärlek även fast de blir överbevisade om motsatsen, historien är fylld av såna berättelser. Det är inte bara en kvinnlig företeelse utan även en manlig, vi vill så gärna tro gott om våra medmänniskor och särskilt de vi älskar.
Citera
2019-03-06, 22:06
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är inget skäl att hänga ut henne i tråden. Många kvinnor tror tyvärr allt för gott om sin kärlek även fast de blir överbevisade om motsatsen, historien är fylld av såna berättelser. Det är inte bara en kvinnlig företeelse utan även en manlig, vi vill så gärna tro gott om våra medmänniskor och särskilt de vi älskar.

Man är nog god innerst inne fastän man skendränker småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in