2019-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag har ingen anledning att skydda henne. Hon har skyddat och hjälpt en pedofil och våldtäktare, man får stå för det man gör.
Jag fick nyss ett PM om att det var J** I***sson själv som hjälpte Peddo-Anders att få delad vårdnad, TROTS allt det hon visste att han gjort mot barnen, trots domen, all psykisk och fysisk misshandel så hjälper hon honom. Och enligt samma uppgifter så har de umgåtts och varit vänner även långt efter skilsmässan.

Det är möjligt att hon agerat fel när det gäller misshandeln av sonen. Men det innebär inte per automatik att hon är delaktig i det brott som diskuteras i tråden?! Hur hade du själv känt det om någon anhörig till dig visade sig vara ett asshole och begått något vidrigt brott, du var helt oskyldig när det gäller brottet i fråga men blev ändå uthängd här med fullständigt namn?
Citera
2019-03-06, 22:09
Medlem
Har ni nån täckning för anklagelserna mot J*a?

Folk serverar hennes givna försvar, men finns det bevis på att hon fifflat med ev topsning?
Hur har hon hjälpt honom få vårdnad och för vilka barn (asså vems, kanske ålder, inte namn)?

Är det trådsanningar eller bygger teorierna på något?
Citera
2019-03-06, 22:13
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning att skydda henne. Hon har skyddat och hjälpt en pedofil och våldtäktare, man får stå för det man gör.
Jag fick nyss ett PM om att det var Joa Ivarsson själv som hjälpte Peddo-Anders att få delad vårdnad, TROTS allt det hon visste att han gjort mot barnen, trots domen, all psykisk och fysisk misshandel så hjälper hon honom. Och enligt samma uppgifter så har de umgåtts och varit vänner även långt efter skilsmässan.
Hade du någon personlig koppling till flickan eller kvinnan i detta fallet? Du skrev att hon tillsynes verkade må bra idag.
Citera
2019-03-06, 22:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Man är nog god innerst inne fastän man skendränker småbarn.

Nu var det hans fd sambo vi pratade om och inte GM själv, din muppjävel.
Citera
2019-03-06, 22:17
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu var det hans fd sambo vi pratade om och inte GM själv, din mupp.

Ja, det var hans fd sambo jag menade också. Att hon måste ha tänkt så som jag skrev.
Tror alla fattade det utom du.
Citera
2019-03-06, 22:21
Medlem
ModerEvas avatar
Då hade han alltså kopplingar till Billdals närområde.

Kan ett besök vid gravarna i Släps kyrka ha triggat igång en psykos eller en ilska han kände sig tvungen att ta ut mot någon vem som helst och denna resulterade i våldtäkten? Han ”nöjde” sig ju inte med att våldta utan använde även övervåld. En liten flicka som en fullvuxen man ska våldta borde vara en enkel match att hålla fast.
Citera
2019-03-06, 22:27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Ja, det var hans fd sambo jag menade också. Att hon måste ha tänkt så som jag skrev.
Tror alla fattade det utom du.

Uppenbarligen fattade inte du det eftersom du skrev om GM, muppjävel.
Citera
2019-03-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Har ni nån täckning för anklagelserna mot J*a?

Folk serverar hennes givna försvar, men finns det bevis på att hon fifflat med ev topsning?
Hur har hon hjälpt honom få vårdnad och för vilka barn (asså vems, kanske ålder, inte namn)?

Är det trådsanningar eller bygger teorierna på något?

Finns naturligtvis ingen täckning för det. Hatet mot henne är nästan enbart trams och politiskt dravvel som inte har med denna tråden att göra. Av någon underlig anledning tillåter moderatorerna detta att fortsätta timme efter timme och folk som inte följt tråden tappar helt greppet om vad som är relevanta inlägg och vad som är trams. Tyvärr.

(edit: även om mycket såklart raderas löpande)
Senast redigerad av Burkgurka 2019-03-06 kl. 22:32.
Citera
2019-03-06, 22:36
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jspecial
Håller med syns tydligt på den blurrade bilden att Anders Eriksson är helt gråhårig precis som mannen som kramar Björn i slutet på student filmen min gissning är att vi hittat bild på grisen där

Håller med om att hållningen på mannen i videon och mannen som är blurrad på bild är lika..och visst stod det i någon tidning att AE är helt gråhårig?
Min första reaktion när jag såg mannen i videon var att han såg mycket äldre ut än 56år, då filmen är inspelad -16.
Samtidigt har jag för mig att jag någonstans läst att han ser "sliten" ut.
Kan detta vara AE?
Citera
2019-03-06, 22:37
Medlem
Vintergrisens avatar
En liten allmän fråga här i tråden. Finns det någon här som faktiskt skulle kunna "verifiera" en bild av AE om någon hittade en sådan? Nu är det inte så att jag har fyndat, åtminstone inte än, men låt säga att någon som aldrig sett AE tidigare skulle komma över en möjlig bild på honom, skulle någon annan här då kunna säga om den faktiskt föreställer AE?

Anledningen till min undran är att om så är fallet kanske man kan fiska lite mer, men om inte så spelar det knappast någon större roll vad man hittar, om det inte har uppenbar koppling till AE, eftersom material som skulle kunna porträttera någon annan knappast bör postas här.
Citera
Medlem
Citat:
Så är det i Landet-upp-å-ned. Och vi som tycker annorlunda demoniseras.
De misshandlade sina barn grovt, både fysiskt och psykiskt ändå så försvaras hon som "god, hon var naiv, hon kunde inte göra nåt... bla ha bla ha".
BULLSHIT, är det övergrepp så anmäler man , man tar sina barn och lämnar idioten. Hon stannade och hjälpte honom....

Fråga, vad är XXXXXXXXXXXXX dömd för?
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Joa+Ivarsson&Search %5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Släpp... Det är ett tvistemål om pengar...
Senast redigerad av SaltedCaramel 2019-03-06 kl. 22:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Finns naturligtvis ingen täckning för det. Hatet mot henne är nästan enbart trams och politiskt dravvel som inte har med denna tråden att göra. Av någon underlig anledning tillåter moderatorerna detta att fortsätta timme efter timme och folk som inte följt tråden tappar helt greppet om vad som är relevanta inlägg och vad som är trams. Tyvärr.

(edit: även om mycket såklart raderas löpande)

Med tanke på hur hen har skrivit tidigare om familjen, outat sonen på video, namnet på exet vid otaliga tillfällen skulle jag vilja påstå att hen står närmare A.E än vad vi tror. Hen hävdade ju även att hen hade namnet på A.E långt innan häktningsframställan lades ut. Och allt kommer på hemliga PM.
Det här är ju en försmådd vän eller kanske älskare som är bitter för att ha blivit brädad av exet av någon anledning. Sånt här hat mot någon som inte är anklagad eller misstänkt för något brott, bottnar givetvis i något personligt. Så låt hen hållas..Ligger nog mycket mer bakom än vad vi kommer att få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in