2019-03-06, 20:12
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är en bra sammanfattning. Efter att ha läst orginalartikeln skulle jag dock vilja belysa polisens attityd, att anklaga föräldrarna för att vara "påstridiga" och hota med att lägga ner förundersökningen om de inte backar undan borde ha renderat i avsked för den polisen och det får en också att undra hur pass seriöst som den utredningen bedrevs.
Kommer det här fallet att visa sig vara ännu ett i raden där gärningsmannen hade kunnat gripas mycket tidigare men slapp undan tack vare polisens inkompetens? Jag hoppas inte det men associationer till fallet Anders Eklund spökar när man läser om det här fallet som kunde fortsätta att sexualmörda tack vare att polisen i olika län inte kunde prata med varandra.

Min andra tanke är att hade poliserna som kom till platsen då där flickan blev överfallen spårat upp honom på en gång så hade jag nästan, nästan kunnat ägna en tanke åt honom också för han hade fått duktigt med stryk om de hade fått tag på honom. Eller som det hette i polisrapporterna då; " den omhändertagne krängde våldsamt med överkroppen". Det var ett annat snutmaterial då på den tiden, på gott och ont.

Jo, det där sista tänkte jag också på... Kände en kille som blev polis som jag träffade några gånger i slutet på 80-talet och han berättade om när de plockat in en man som försökt locka med sig en liten flicka från en busshållplats och hur denne fick en behandling med "vårdpinnen". Det är väl inte riktigt så batongen benämns i dagens värdegrundsdokument...
Citera
2019-03-06, 20:19
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Nej, pappan heter också Eriksson.
Jo men det finns en del K/C arlsson i släktträdet, tror att en del byter namn för att just inte hittas.
Citera
2019-03-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Någon hade teorin att han huserat på Meros Camping. Skulle kunna vara så.

tror jag inte, bodde själv nära Meros på den tiden och där fanns bara svåra fall av knarkare, alkisar och zigenare. Dock var där ett jävla liv jämt och ständigt. Snuten lallade runt där relativt ofta och bokade alla möjliga brott.
Citera
2019-03-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det är troligen svårt för en del att skilja på vilka som är brottslingar i fallet, när INGEN ännu är dömd i fallet. Så vänta med att hänga ut människor helt och hållet till domen iallafall.

Det är ju helt meningslöst att hänga ut någon som inte har med brottsligheten att göra ändå.

Sen kan tilläggas att i detta fall så att ingen är dömd just nu gör ju liten skillnad då det troligen är en formsak. Blir svårt att förklara varför sperma med DNA träff finns inne i en 8-åring utan att det är en brottslig gärning. AE kan man göra vad fan som helst med i detta fall påstår jag men som sagt, helt meningslöst att förstöra för de som inte har ett dugg med hans brottslighet att göra, så så långt har du rätt.
Citera
2019-03-06, 20:31
Medlem
Har den här tråden försvunnit? Jag hittar den inte när jag klickar på "Aktuella ämnen".

Men den mycket tråkigare och äldre tråden om TV4-profilen som först greps och sedan släpptes efter att ha anklagats för (en givetvis mycket mindre allvarlig) våldtäkt, den ligger kvar.

Vad har hänt med den här tråden? Måste man minnas den exakta rubriken för att kunna söka efter den på Flashback, eller måste man googla den, eftersom Google är mycket bättre än Flashback på att hitta trådar där man bara nästan kommer ihåg rubriken?
Citera
2019-03-06, 20:31
Medlem
Känns som set finns många i tråden som känner Anders Eriksson.
Tycker det luktar rädsla för att ett pedofil syndikat ska uppdagas.
Detta kommer bli så stort!
Citera
2019-03-06, 20:33
Medlem
Pestoleras avatar
Någon som vet hur/om man kan kolla eventuella namnbyten?
Citera
2019-03-06, 20:36
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Har den här tråden försvunnit? Jag hittar den inte när jag klickar på "Aktuella ämnen".

Men den mycket tråkigare och äldre tråden om TV4-profilen som först greps och sedan släpptes efter att ha anklagats för (en givetvis mycket mindre allvarlig) våldtäkt, den ligger kvar.

Vad har hänt med den här tråden? Måste man minnas den exakta rubriken för att kunna söka efter den på Flashback, eller måste man googla den, eftersom Google är mycket bättre än Flashback på att hitta trådar där man bara nästan kommer ihåg rubriken?
Ligger under 1 år gamla, så scrolla ner.
Citera
2019-03-06, 20:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu finns det ju inget alls i AE.s liv och leverne som pekar mot Hisingen, förutom att någon nära släkting var född i Lundby. Vi kanske inte ska spåra ut totalt så vi snart är i Norge.
Gör det inte? Anders Eriksson bodde i Kode och i Kungälv och var däremellan skriven på sina föräldrars adress. Han var ju säkert också bilburen så han kan ha varit var som helst och jagat småflickor.

19900502 - 19940808: Kungälv
19940808 - 19970901: Göteborg
19970901 - 20021202: Kode
Citera
2019-03-06, 20:37
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag har fått en uppgift om att pedofilvåldtäktaren Anders Eriksson ska ha jobbat på Hyresgästföreningen i början på 90-talet. Det skulle i så fall också förklara var han träffade den blivande frun ******[/url]

Seriöst? Vad är det för jävla fel på dig? Varför hänger du ut en helt oskyldig människa?!
Hon har absolut ingenting att göra med detta fall, och du har hängt ut henne ett flertal gånger nu!
Citera
2019-03-06, 20:40
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger
Ja, jättehäftigt. 190 792 heter Anders i Sverige, 138 221 heter Eriksson. Kombinera och sannolikheten blir hög att du får AE.

Säkert, men det lär aldrig ha hänt förut i så här grova fall. Onekligen ett olustigt sammanträffande.
Citera
2019-03-06, 20:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jspecial
Han är dömd för att misshandlat bl.a skendränkt sin äldsta son när han va i nio års åldern.
Jag vet, har läst domen själv. Det jag undrar över är om han har knullat sina ungar, för att tala klarspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in