2019-03-06, 11:26
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannelesch
Vart har de marknadsfört den värdelösa nollan? Hittar ingenting.

Hittar inte heller. Antar att personen tänker på något inlägg på Facebook eller så, om nu det räknas som "profilering" och "affischnamn"..
Citera
2019-03-06, 11:38
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quntas
Peter Wallmark gick inte upp en enda gång igår under kommunfullmäktigemötet. Det är för avancerat för honom. Men pinsamt för väljarna och SD...

Tråkigt om han har tappat orken. SD behöver verkligen någon med hög energi och kompetens denna mandatperiod. Känns som att Wallmark tagit sig vatten över huvudet som både gruppledare och DO. Olyckligt eftersom att han, trots stora brister, är den bästa DO Stockholms stad haft hittills.
Citera
2019-03-06, 11:41
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalopsbitar
Enskild medlem kan ej stänga av någon annan medlem.

"Enskild medlem" med goda och djupa relationer i organisationen kan på eget initiativ och med lite flyt se till att processer som uteslutningar initieras.
Citera
2019-03-06, 11:46
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iblomma
Kalla mig cuck. Men jag hoppas verkligen inte att det stämmer att Bengt Herke var på en annan plats och att de förfalskat. Även om jag inte hyser något vidare förtroende för Peter och Linnea orkar jag inte med fler vildar. Det är jätteviktigt att SD växer i Stockholm.

Du menar att både Wallmark, Westmont och Vinge skulle stanna som vildar för att åtnjuta sina arvoden mandatperioden ut om de blir dömda för det bedrägeri de utreds för? Känns som att riks faktiskt skulle tvinga bort dem i så fall. Finns många kompetenta längre ner på listan som skulle kunna ta över och forma en välfungerade fullmäktigegrupp.
Citera
2019-03-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProstensDotter
Regionen verkar hyfsat falangfri i dagsläget och personer ur alla läger arbetar tillsammans under Kroon. Schoultz, Canhasi, Wallmark, Stigenberg, Solberg, Åkerlund m.fl. utöver Kroon har jag sett profileras av SD Region Stockholm när de verkat som ordinarie i fullmäktige. Verkar för en gångs skull hända lite saker i regionen hur som helst. Jag får upp deras grejer hela tiden i mina flöden.

Skönt att höra!
Citera
2019-03-06, 11:52
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Jag trodde också att en lista som enbart bestod av lojala inte kunde tillföra några vildar. Frågan är nu hur man ska bygga upp väljarnas förtroende igen. Det kommer inte bli lätt.

Känns rätt kört, särskilt när Karlsson och Vinge verkar ha drivit igenom i PS att backa Wallmark internt. Konfronterade en riksdagsledamot på en föreläsning kring varför man inte ger Wallmark några reprimander och fick bara ett luddigt och intetsägande svar.
Citera
2019-03-06, 11:53
Medlem
Citat:
Du menar att både Wallmark, Westmont och Vinge skulle stanna som vildar för att åtnjuta sina arvoden mandatperioden ut om de blir dömda för det bedrägeri de utreds för? Känns som att riks faktiskt skulle tvinga bort dem i så fall. Finns många kompetenta längre ner på listan som skulle kunna ta över och forma en välfungerade fullmäktigegrupp.

Nej hoppas bara att det inte stämmer det de anklagas för. 4 vildar efter knappt ett år är lika roligt som när katten spyr ner mattan.. bara det att mattan kan man tvätta medans man får vänta i flera år på nya politiker i stadshuset nu...

Tove Wiberg är faktiskt bra men konflikträdd, verkar som att Linnea och Peter sätter stor press på henne.
Citera
2019-03-06, 11:55
Medlem
Citat:
Känns rätt kört, särskilt när Karlsson och Vinge verkar ha drivit igenom i PS att backa Wallmark internt. Konfronterade en riksdagsledamot på en föreläsning kring varför man inte ger Wallmark några reprimander och fick bara ett luddigt och intetsägande svar.

Kommer det att funka i längden?
Citera
2019-03-06, 11:57
Medlem
Citat:
Nej hoppas bara att det inte stämmer det de anklagas för. 4 vildar efter knappt ett år är lika roligt som när katten spyr ner mattan.. bara det att mattan kan man tvätta medans man får vänta i flera år på nya politiker i stadshuset nu...

Tove Wiberg är faktiskt bra men konflikträdd, verkar som att Linnea och Peter sätter stor press på henne.

Angående de som kan ta över. Om de som blivit bannade utesluts, kommer de nog att sitta kvar och de anser sig ha blivit orättvist behandlade. Björn Larsson har jag stort förtroende för och vill gärna se honom framöver.
Citera
2019-03-06, 11:59
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:

Ja, man kan hoppas. Känns inte som att organisationen klarar av mer negativ publicitet just nu. Det lilla förtroende man byggt upp har ju raserats totalt och går nog inte att återfå till 2022. Undrar om partistyrelsen kommer fortsätta försvara Wallmark medialt och internt om han blir åtalad för grovt bedrägeri? Ryktas att bla. Wallmark och Vinge redan kallats till förhör.
Citera
2019-03-06, 12:00
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Angående de som kan ta över. Om de som blivit bannade utesluts, kommer de nog att sitta kvar och de anser sig ha blivit orättvist behandlade. Björn Larsson har jag stort förtroende för och vill gärna se honom framöver.

Larsson har jag inte hört något illa om. Mycket uppskattad bland medlemmar.
Citera
2019-03-06, 12:00
Medlem
Citat:
"Enskild medlem" med goda och djupa relationer i organisationen kan på eget initiativ och med lite flyt se till att processer som uteslutningar initieras.

Felix Byström ska ha sagt vid ett tillfälle att Henrik är hatad hos det gamla ungdomsförbundet och särskilt i Stockholm. Antar att han körde samma stil redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in