2019-03-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Karl
Vilka kandiderar? Blir det några stridigheter?

Det kan det ju inte bli när Peter valt ut ombuden så att de röstar på honom...
Citera
2019-03-06, 10:11
Medlem
Citat:
Hur ligger det till med bunkern/landstinget idag? Jag såg att de marknadsför Simon Solberg nu som ett affischnamn för partiet trots att han är typ 5e ersättare i landstinget för sd Stockholm stad. Blir väl så han har ju sina vänner där Felix och Findel som sköter marknadsföringen. Det har blivit en ungdomsgård i landstinget ser fler fd av mina sdu vänner där. Lär inte dröja länge innan underåriga tjejer bjuds på alkohol och "annat" som förr

Vart har de marknadsfört den värdelösa nollan? Hittar ingenting.
Citera
2019-03-06, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quntas
Christina Wallmark är vice gruppledare i Kyrkan.

Är Wallmarks överhuvudtaget ens kristna?
Citera
2019-03-06, 10:19
Medlem
Citat:
Nästa vecka kommer valberedningens förslag ut.

Låt mig gissa.

Ordf: Mafiaboss med samma karisma som en död fisk.
Vice: Spermahinken med halva alfabetet i psykiatriska diagnoser
Andre: Hyresbedragaren och socialbidragstagaren.

Ledamöter:
Mafiabossens aggresiva fru som ser ut som en häst.
Den aggressiva fruns lakej Lena Karin
och så vidare
Citera
2019-03-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av templetonpeck99
Kan likagärna vara Jenny ribsskog men hon har väl gett upp nu och nöjt sig med sin Wallace och gromitliknande pojkvän per?

Hur kan man nöja sig med en sådan motbjudande karriärist som hugger alla ryggen när det passar hans egna intressen? tvi vale,
Citera
2019-03-06, 10:52
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Hur ligger det till med bunkern/landstinget idag? Jag såg att de marknadsför Simon Solberg nu som ett affischnamn för partiet trots att han är typ 5e ersättare i landstinget för sd Stockholm stad.

Regionen verkar hyfsat falangfri i dagsläget och personer ur alla läger arbetar tillsammans under Kroon. Schoultz, Canhasi, Wallmark, Stigenberg, Solberg, Åkerlund m.fl. utöver Kroon har jag sett profileras av SD Region Stockholm när de verkat som ordinarie i fullmäktige. Verkar för en gångs skull hända lite saker i regionen hur som helst. Jag får upp deras grejer hela tiden i mina flöden.
Citera
2019-03-06, 10:54
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Vilka kandiderar? Blir det några stridigheter?

Mycket osannolikt att det blir något haveri på årsmötet. I värsta fall kanske lite kritik från talarstolen. Wallmark sitter säker som DO i dagsläget.
Citera
2019-03-06, 10:57
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannelesch
Låt mig gissa.

Ordf: Mafiaboss med samma karisma som en död fisk.
Vice: Spermahinken med halva alfabetet i psykiatriska diagnoser
Andre: Hyresbedragaren och socialbidragstagaren.

Ledamöter:
Mafiabossens aggresiva fru som ser ut som en häst.
Den aggressiva fruns lakej Lena Karin
och så vidare

Tror inte Westmont får förnyat förtroende. Wallmark försöker fasa ut honom.
Citera
2019-03-06, 11:00
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Får vanliga medlemmar komma på årsmötet?

Alla "vanliga medlemmar" som valts till distriktsårsmötesombud får komma på årsmötet.
Citera
2019-03-06, 11:02
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Christina Wallmark och hennes betjänt Lena Karin Lifvenhielm vill anställa tre stycken nya politiska sekreterare. Förslaget röstades ned.

Det handlade väl om att de ville arvodera sig själva för 57 000 i månaden? Trodde det var därför ärendet avslogs av regionfullmäktigegruppen.
Citera
2019-03-06, 11:04
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannelesch
Sägs att Ebba Hermansson kommer att vara med på valberedningens förslag då hon numera är bosatt i Stockholm. Är hon bra?

Hermansson är knappast intresserad av att utan egen vinning ge sig in i konflikten i SD Stockholms stad.
Citera
2019-03-06, 11:17
Medlem
ProstensDotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProstensDotter
Om polsek-lönen och arvodet tillsammans skulle utgöra ersättning för 100 % arbete, varför innefattade anställningen en sysselsättningsgrad om 100 % och arvodet en sysselsättningsgrad om 50 %? Om man ville sköta detta snyggt, varför beslutade inte bara fullmäktigegruppen att tilläggsarvodera Wallmark med 50 % ur samma pott, istället för att låta honom arbeta kvar som heltidsanställd polsek?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalopsbitar
Arvode kan du få/ha så många du vill utöver din lön på 100%.

Inte sagt någonting annat, och det är inte där det egentliga problemet ligger. När Wallmark försökte hantera denna skandal motiverade han sin anställning med att den syftade till att ersätta honom för de övriga 50 % han arbetade som gruppledare men inte fick arvode för. Vem är i det läget så jävla sopslut i skallen att man anställer sig själv, med förfalskade protokoll, på ytterligare 100 % för att jobba som polsek åt sig själv? Varför är man så ohejdat angelägen om dålig publicitet? Hade man bara varit intresserad av att få heltidsersättning som gruppledare hade man bara kunnat arvodera sig själv med exakt samma belopp och sysselsättningsgrad som stadshuset redan betalar ut. Med det hade man sluppit skandalrubriker i månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in