2019-02-22, 09:04
Avslutad
Läste på media om dokumentären ”leaving neverland”

Att städerskan berättade om att hon fick fiska upp barnens och MJs kalsonger ur hans jacuzzi, samt att hon hittade vaselin och tamponger överallt.

Tror inte MJ är så oskyldig som alla tror
Citera
2019-02-28, 15:06
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Läste på media om dokumentären ”leaving neverland”

Att städerskan berättade om att hon fick fiska upp barnens och MJs kalsonger ur hans jacuzzi, samt att hon hittade vaselin och tamponger överallt.

Tror inte MJ är så oskyldig som alla tror
Det påstås att han betalat ända upp till 1,6 miljarder kr för att köpa tystnad från ett 20-tal barn. Han har också stått inför rätta för övergrepp. Jag kan tycka att det är "ingen rök utan eld". Och då snacket dessutom från den där städerskan, "massor" av porrmagasin i en "gömma" som polisen hittade 2003 vid ett tillslag. Jag kan känna att det är lite väl mycket för en stackars oskyldig man. Ingen annan har blivit anklagad för så många, och så grova, brott som Jackson. Varför är det så? Kan det bero på att anklagelserna är sanna?

Vi får väl se när SVT visar Leaving Neverland. Då är det upp till var och en att dra sina egna slutsatser.
Citera
2019-03-02, 12:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemrud
För alla som snackade skit om honom innan han dog och sen säger bra saker om honom, hoppas ni kan leva med det. Helt ärligt, jag brydde mig inte om honom när han levde, visst jag kanske trodde lite på medierna när de sa att han färgade sig själv men snacka skit gjorde jag aldrig. Jag lärde känna honom efter han dog och insåg hur bra människa han var, det går inte att veta om han var pedofil eller inte men jag tror inte det, även om han var det skulle jag älska honom, låter hemskt men han gjorde så mycket för världen som t ex. Nr 2 i mest bidragit till välgörenhet, han brydde sig mycket om barnen och mänskligheten. Jag tackar gud (e ej religiös, men nåt man säger) att jag inte snacka skit om honom när han levde, en viss tid ville jag begå självmord för att vi förlorade denna kärleksfulla och unika människa, må han leva i frid, vart han än är.
Du menar alltså att även om allt var sant om honom så skulle du inte hålla det emot honom? Det sägs att han skaffade Neverland för att grooma pojkarna. De hade allt en unge kan älska med sin barndom, utom trygghet eftersom de fick betala med sexuella tjänster till Jackson. Hans vitiligo eller om han färgade sig själv vit har inte med saken att göra. Jag har väldigt svårt att tro att man ställer en världsstjärna inför rätta flera gånger om man inte tror sig ha på fötterna för ett åtal. Själv är jag övertygad om att han är skyldig många gånger om. Jag tror också att hans far var en pedofil och satte på Michael som liten.
Citera
2019-03-02, 13:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det påstås att han betalat ända upp till 1,6 miljarder kr för att köpa tystnad från ett 20-tal barn. Han har också stått inför rätta för övergrepp. Jag kan tycka att det är "ingen rök utan eld". Och då snacket dessutom från den där städerskan, "massor" av porrmagasin i en "gömma" som polisen hittade 2003 vid ett tillslag. Jag kan känna att det är lite väl mycket för en stackars oskyldig man. Ingen annan har blivit anklagad för så många, och så grova, brott som Jackson. Varför är det så? Kan det bero på att anklagelserna är sanna?

Vi får väl se när SVT visar Leaving Neverland. Då är det upp till var och en att dra sina egna slutsatser.

Jag såg rätt mycket på rättegången och det var en jävla massa rök. En flygvärdinna vittnade bland annat om hur de blev instruerade att hälla vin i läskburkar som MJ senare bjöd barn på...
Just det fallet rättegången handlade om var dock rätt tveksamt. Mamman till barnet verkade klämma kändisar på stålar om man säger så.
Citera
2019-03-03, 17:18
Medlem
swimmingpools avatar
Får dom där två männen som anklagar MJ pengar från inkomsten på dokumentären?

Har trott att MJ är oskyldig, folk bara har fördomar mot honom för att han är udda och gillar barn. Men dom här två nya männen verkar ju trovärdiga, med trovärdiga än när MJ:s bröder när dom försvarar honom. Tragiskt och skrämmande.
Citera
2019-03-03, 18:27
Medlem
inte många tror på MJs oskyldiga leverne. Det finns många, många andra historier som inte är med i just denna dokumentären. Samma människor som vägrar tro på illdåden är samma människor som tror att folk får Oscars och filmroller utan att snaska dase, t ex producenter som harvey w och annat. Hollywood är och förblir peddo-wood. Beyonce fick inte sina skivkontrakt pga av att hon sjunger bra. Vilket hon gör. Men det var inte därför hon har skivkontrakt. Ett antal medålders kvinnliga superstjärnor A+ har använt sig av the casting couch för att no ikonstatus. Nästa generation tar vid och så fortsätter det . Det är dessvärre så det funkar. Att Mj är oskyldig? Som en snöbolls chans i helvetet. Men visst chansen finns.
Citera
2019-03-03, 23:07
Medlem
Någon som vet vart man kan se dokumentären? Skulle ju komma ut på HBO idag.
Citera
2019-03-04, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Någon som vet vart man kan se dokumentären? Skulle ju komma ut på HBO idag.

Leaving Neverland kommer inte visas på HBO Nordic. Däremot visas den från den 9 mars på SVT Play. Del ett sänds sedan i SVT1 den 12 mars, och del två i SVT2 den 14 mars.
Citera
2019-03-05, 18:05
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Får dom där två männen som anklagar MJ pengar från inkomsten på dokumentären?

Har trott att MJ är oskyldig, folk bara har fördomar mot honom för att han är udda och gillar barn. Men dom här två nya männen verkar ju trovärdiga, med trovärdiga än när MJ:s bröder när dom försvarar honom. Tragiskt och skrämmande.
Wade Robson är en väldigt framgångsrik koreograf som jobbat med massa stora artister. Så han har pengar.
Citera
2019-03-05, 19:42
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Wade Robson är en väldigt framgångsrik koreograf som jobbat med massa stora artister. Så han har pengar.
Då tjänar dom inga pengar på att vara med i dokumentären då?
Citera
2019-03-05, 21:34
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Då tjänar dom inga pengar på att vara med i dokumentären då?
Dokumentärer brukar inte ha så hög betalning men kan tänka mig att HBO har någon typ av arvode. Men inget de blir rika på nej
Citera
2019-03-05, 22:05
Bannlyst
Tror inte på att MJ är pedofil. Å andra sidan har han väl haft en tragisk uppväxt med misshandel av fadern, bland annat, så det kanske inte är helt omöjligt ändå. Alla hans skönhetsoperationer är ju inte helt friskus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in