2019-03-05, 22:07
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Dokumentärer brukar inte ha så hög betalning men kan tänka mig att HBO har någon typ av arvode. Men inget de blir rika på nej
Han som skapat dokumentären får väl lite för sitt jobb, det är ju logiskt. Men dom borde berätta vart alla pengarna går, något borde gå till nån välgörenhet för barn utasatta för sexuella övergrepp eller nåt sånt.
Citera
2019-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Wade Robson är en väldigt framgångsrik koreograf som jobbat med massa stora artister. Så han har pengar.

Nja han var tvungen att sälja en del av de saker han fått från MJ för att få ekomomin att gå ihop, sen ska ju han och Safechuck betala rättegångskostnaderna för den misslyckade stämningen mot dödsboet, tror det var runt 1 miljon dollar, så visst har han behov av att få in pengar. Wade har ju någon slags stiftelse också som samlar in pengar till frömån för sexuellt utnyttjade barn, sen finns det nog alltid kontrakt för att få betalt för att medverka i dokumentärer som anses bli framgångsrika. Det ska ju även göras någon ny prövning i fallet med dödsboet, så dokumentären kan ju påverka utfallet.
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-05 kl. 22:24.
Citera
2019-03-06, 14:10
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nja han var tvungen att sälja en del av de saker han fått från MJ för att få ekomomin att gå ihop, sen ska ju han och Safechuck betala rättegångskostnaderna för den misslyckade stämningen mot dödsboet, tror det var runt 1 miljon dollar, så visst har han behov av att få in pengar. Wade har ju någon slags stiftelse också som samlar in pengar till frömån för sexuellt utnyttjade barn, sen finns det nog alltid kontrakt för att få betalt för att medverka i dokumentärer som anses bli framgångsrika. Det ska ju även göras någon ny prövning i fallet med dödsboet, så dokumentären kan ju påverka utfallet.
Som jag skrev betalar HBO för medverkan, men en dokumentärserie för HBO är inte en film, det finns ingen typ av kontrakt för framgång.
Stiftelsen har inget med Robsons privata ekonomi att göra.
Han har en stabil ekonomi och har dragit in mycket pengar genom filmer och koreografi.
Citera
2019-03-06, 17:53
Medlem
Citat:
Som jag skrev betalar HBO för medverkan, men en dokumentärserie för HBO är inte en film, det finns ingen typ av kontrakt för framgång.
Stiftelsen har inget med Robsons privata ekonomi att göra.
Han har en stabil ekonomi och har dragit in mycket pengar genom filmer och koreografi.

Både Robson och Safechuck säger att de inte får betalt för sin medverkan av HBO. Men det är vanligt att produktioner som förväntas dra in pengar innehåller kontrakt där de som medverkar får betalt. En dokumentär av det här slaget med så stort genomslag redan innan den sänts är definitivt en sådan. Om Wade och Safechuck verkligen har ett sådant kontrakt är dock okänt. Någon påstod sig ha sett ett sådant kontrakt med ett produktionsbolag som jobbat med dokumentären, men inget mer har hörts om det.

Han har själv sagt att koreografin inte drar in så mycket pengar, hans situation såg inte så bra ut innan stämningsansökan, han nekades de jobb han sökte och skriver ju själv i sin stämningsansökan att han befann sig i kris. Även en framgångsrik koreograf får nog svårt att betala så mycket pengar som rättegången kostade honom och Safechuck.

Robson har fått kritik för sin stiftelse, vart går pengarna? Verkar svårt att få reda på det exakt och hur det kommer redovisas, den som lever får se.

https://finance.yahoo.com/news/wade-robson-changes-donation-page-171805180.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAANOn SmXbeIHLLwETZuPHp5Yd9kOrS7M8hylgu2UYeS07S0pWoL6XWC vR7Cxb7GjOoafl-SfeUY8tsp xQam6uuQLTeRDVjXS97OY1wdycsjckNHSh0Z9m8GGPWpdCgQ5f Kg3zitIlhqoHw2DcOJ2lO_eBrAsIuVhY5fydOp1f1rPy
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-06 kl. 18:36.
Citera
2019-03-07, 19:44
Medlem
Whitepower123s avatar
Detta kommer låta fel och arrogant för somliga men jag bryr mig inte vad MJ gjorde eller inte gjorde mot pojkar. Det stör inte mig. Dom barnen kan dra åt helvete! Deras giriga föräldrarna kan också dra åt helvete! Det som jag bryr mig om är att MJ är den bästa artisten som någonsin existerat. Kolla när han uppträder, lägg märke till den otroliga underhållningen. Han kunde göra saker som ingen annan kunde göra på scen. Jag kommer minnas honom för det istället för att bry mig om 2 personer som jag aldrig har brytt mig om tidigare. Ta inte livet på så stort allvar och fortsätt lyssna på hans musik är mitt tips till er!
Senast redigerad av Whitepower123 2019-03-07 kl. 19:51.
Citera
2019-03-07, 22:57
Medlem
Mikeyjamess avatar
Var det inte en annan uppmärksammad dokumentär från 90-talet där en regissör gick bredvid Jackson och ställde helt vardagliga frågor för att sen i klipprummet svartmåla honom uti bara helvete? Har för mig att regissören hade ett arabiskt/indiskt namn?

Personligen tror jag att dessa herrar blev drillade som barn att ljuga och sen har de intalat sig/blivit hjärntvättade att tro att de faktiskt blev utsatta för övergrepp. Jackson ger ju annars asexualiteten ett ansikte och förstår man psykologin bakom hans barndom så fattar man varför han såg barn som sina bästa vänner.
Citera
2019-03-08, 13:35
Bannlyst
Nu har jag sett den dokumentär gjord av judar om 2 white trash killar utan pengar. Tror inte ett dugg på dom det hela är instruerad och fake. Vissa vill göra allt för att tjena pengar.

https://www.dr.dk/tv/se/leaving-neverland/leaving-neverland-eps-1-2/leaving-neverland-eps-1-2-2#!/

https://www.dr.dk/tv/se/leaving-neverland/leaving-neverland-eps-1-2/leaving-neverland-eps-1-2#!/
Senast redigerad av Selles 2019-03-08 kl. 13:50.
Citera
2019-03-08, 18:05
Medlem
Idealisten.s avatar
Skyldig eller inte, de flesta medier har inte hanterat detta något bra. Känslorna tar över och plötsligt är folk övertygade om att Michael gjorde dessa grejer.
Lite skepticism, nejnej vad är det för något.
Detta svartvita reaktionära beteendet ser man överallt. Fast det kanske tar större plats och inte representerar majoriteten, vad vet jag. Men det är sorgligt.
Senast redigerad av Idealisten. 2019-03-08 kl. 18:07.
Citera
2019-03-08, 22:35
Medlem
Arne Bajses avatar
Så här i efterhand faller alla pusselbitarna på plats.

Michael byggde Neverland för att kunna locka dit småpojkar.

Vilken pojke ville inte ha kul på nöjesparken, få in en fot i nöjesbranschen
och lära känna världsstjärnan Michael.

Michael betalade stora summor pengar till pojkarnas föräldrar, så han
fick carte blanche i sovrummet.
Citera
2019-03-08, 23:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Michael Jackson och pojken Jordi Chandler förstörde en hotellsvit i Monte-Carlo, de skrev på lakanen med sitt bajs. Hotellpersonalen häpnade, men allt tystades ner med $$$

Detta är sanningen om Michael Jackson.
Citera
2019-03-09, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Skyldig eller inte, de flesta medier har inte hanterat detta något bra. Känslorna tar över och plötsligt är folk övertygade om att Michael gjorde dessa grejer.
Lite skepticism, nejnej vad är det för något.
Detta svartvita reaktionära beteendet ser man överallt. Fast det kanske tar större plats och inte representerar majoriteten, vad vet jag. Men det är sorgligt.

Håller med. Tycker det är vidrigt hur folk bara hakar på median utan själva sätta sig in i fallet, analysera och vara skeptiska. Jag säger absolut inte att Michael är oskyldig men det här räcker inte för att dömma honom. Folk är helt sjukligt kopplade endast till känslor och inte logik. Kritiserar inte bara de som anklagar Michael heller utan även hans fans. Som totalt förnekar allting på ett sjukligt sätt också. Känns som jag är den enda som analyserar situation utifrån en neutral ståndpunkt.
Citera
2019-03-09, 14:08
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Håller med. Tycker det är vidrigt hur folk bara hakar på median utan själva sätta sig in i fallet, analysera och vara skeptiska. Jag säger absolut inte att Michael är oskyldig men det här räcker inte för att dömma honom. Folk är helt sjukligt kopplade endast till känslor och inte logik. Kritiserar inte bara de som anklagar Michael heller utan även hans fans. Som totalt förnekar allting på ett sjukligt sätt också. Känns som jag är den enda som analyserar situation utifrån en neutral ståndpunkt.
Ja. Det är förståeligt att det kan vara frustrerande att se på, detta spektakel. Håller med om att många fans verkar bete sig som fanatiska kultmedlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in