2019-03-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Brott som den tilltalade döms för
1. Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken
2. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
2015-10-13 (2 tillfällen)
3. Dopningsbrott, ringa brott, 2 § 6 p och 3 § 2 st lagen (1991:1969) om förbud mot vissa
dopningsmedel
4. Vapenbrott, ringa brott, 9 kap 1 § 2 st vapenlagen (1996:67)

Åtal som den tilltalade frikänns från
Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken

Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 50 å 50 kr

Det viktiga ur domen. Kommer inte lägga upp domen i helhet då denna son har ett mellannamn som outar honom, som står med i domen.

Ok, men denna sonen har inget med Kungälv att göra?
Citera
2019-03-05, 21:09
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Precis, polisen vill väl också koppla honom till Billdal genom stödbevisning t.ex.att han bott där eller av annan anledning haft anledning att vara där. Ingen tror väl att han åker från föräldrarnas adress i Gtb till brottsplatsen efter ett infall?

ätt
Han hade ju flyttat ned till gbg strax före dådet. Han kan ha haft nåt ärende med jobbet, eller en bilaffär, det kan vara vad som helst egentligen. Bara kört runt planlöst kanske?, Störda människor kan göra så, han mådde säkert inte bra...
Citera
2019-03-05, 21:12
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrG8
Ok, men denna sonen har inget med Kungälv att göra?

Vet ej. Vet inte vem mamman är eller vart hon är ifrån.
Citera
2019-03-05, 21:15
Medlem
Angående detta att det inte verkar finnas några bilder på honom !

Jag har läst i kapp tråden efter jobbet och det har framkommit att han verkligen ynglat av sig barn, någonstans i någons gömmor måste det finnas ett foto på honom som någon tagit från något sommarläger, skolutflykt, fotbollsturnering, sommarfest, jobbfoto, bröllopsfester.......ja vad som helst. Alltså där MGM inte är det huvudsakliga motivet utan bara råkar vara med.

Han kan väl knappast ha varit frånvarande på alla barnens aktiviteter, han måste väl fastnat på något foto på någon kickoff på någon arbetsplats eller någons bröllopsfest etc etc

Sedan finns det kanske inget på sociala medier (alla är faktiskt inte intresserade av att synas). Men att undvika att bli fotad är nog fan omöjligt.
Citera
2019-03-05, 21:17
Medlem
honeybadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Undrar sa en flundra varför MGM drog till södra Halland 2011-2015, hade han kontakter där tidigare, gällde ny kvinna, hade han härjat klart i norra Halland o Gbg typ en Hunner i Attilas här? Min gissning är att denna man har massor i sin rygga, även brott utan sexuellt motiv och med högre straffvärde än nuvarande häktning berör

Sluta gissa flundran.
Citera
2019-03-05, 21:20
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Angående detta att det inte verkar finnas några bilder på honom !

Jag har läst i kapp tråden efter jobbet och det har framkommit att han verkligen ynglat av sig barn, någonstans i någons gömmor måste det finnas ett foto på honom som någon tagit från något sommarläger, skolutflykt, fotbollsturnering, sommarfest, jobbfoto, bröllopsfester.......ja vad som helst. Alltså där MGM inte är det huvudsakliga motivet utan bara råkar vara med.

Han kan väl knappast ha varit frånvarande på alla barnens aktiviteter, han måste väl fastnat på något foto på någon kickoff på någon arbetsplats eller någons bröllopsfest etc etc

Sedan finns det kanske inget på sociala medier (alla är faktiskt inte intresserade av att synas). Men att undvika att bli fotad är nog fan omöjligt.

Barnen som kan tänkas ha Facebook eller några bilder på andra ställen har han ju inte haft kontakt med på 10 år. Vi vet inte om han har jobbat, än mindre vart han har jobbat om han har jobbat. Inga vänner eller bekanta har kommit fram. Fruar och barn kollade (de som hittats) och det har varit fruktlöst. Snarare resulterat i att både barn och fruar ligger outade i tråden i onödan.

Vill du lägga ned lika många timmar som jag (och andra i tråden) har gjort senaste 2 dagarna, go ahead. Men jag och andra kan intyga att du inte kommer hitta något.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger
Jo exakt det han menade med "kom tillbaka när du har bild på AE". Helt ok att gå via familjen i efterforskningar men (helt enkelt) inte länka här.
Nja, "hon", annars var det helt korrekt. Överös gärna tråden med allehanda bilder på kräket AE, men utelämna barn, fruar och familj.
Citera
Medlem
Citat:
Vet ej. Vet inte vem mamman är eller vart hon är ifrån.

ok tack. AE verkar ju dock bott i Kungälv 91 så denna person borde ju bo där idag!
Citera
2019-03-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Vet vi att han greps i Kullavik eller är det en trådsanning? (vet att jag läst det, men kan inte minnas källan)

Jag tror att det var sant att det var Kullavik (villa, inte hans) men kan inte svära på det.
Citera
2019-03-05, 21:22
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Barnen som kan tänkas ha Facebook eller några bilder på andra ställen har han ju inte haft kontakt med på 10 år. Vi vet inte om han har jobbat, än mindre vart han har jobbat om han har jobbat. Inga vänner eller bekanta har kommit fram. Fruar och barn kollade (de som hittats) och det har varit fruktlöst. Snarare resulterat i att både barn och fruar ligger outade i tråden i onödan.

Vill du lägga ned lika många timmar som jag (och andra i tråden) har gjort senaste 2 dagarna, go ahead. Men jag och andra kan intyga att du inte kommer hitta något.
Nej jag tror inte heller att vi hittar digitala bilder på nätet. Men i nån byrålåda hos nån exfru finns det säkert bilder. Det skulle vara konstigt annars.
Citera
2019-03-05, 21:23
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrG8
ok tack. AE verkar ju dock bott i Kungälv 91 så denna person borde ju bo där idag!

Det är inte säkert. Någon kan säkert ta fram vart modern till barn -88 och -91 bor men tror inte du ska vara så säker på att hon bor där idag.

Sonen bodde inte där när han blev dömd, om det besvarar någon av dina funderingar.
Citera
2019-03-05, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?
nej menar nog anders eklund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in