2019-03-05, 21:01
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?

Det är väl han som dödade Engla som har samma initialer och som menas. Anders Eklund
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?

Syftar på Anders Eklund.
Många Anders i Sverige.

Edit: Inte ens pucktvåa. PuckTREA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Har du träffat henne?
hoppas hon har haft ett bra liv trots allt som hände
Citera
2019-03-05, 21:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrG8
Ah ok. Och det äktenskapet och barnet har inget med Kungälv att göra?

Nej, var den sambon bodde eller kommer ifrån vet jag inte. Bara att barnen därifrån är födda 1988 (flicka) och 1991 (pojke). Jag tror sonens dom ligger ute i tråden.....
Citera
2019-03-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är liksom helt centralt i fallet, dvs för att förstå motivet/vald plats. Känns helt osannolikt att han åkt från Göteborg till Billdal för att leta offer, tycker jag. Mer troligt att han på något sätt hade en koppling till platsen och/eller till offret på något vis.

(jag utesluter inte hatbrott/misshandel som tog sig uttryck i våldtäkt, dvs inte alls att det är som "tråden bestämt" att han är pedofil som passade på att misshandla sitt offer - innan vi vet motiv eller val av plats/offer bör man vara öppen för olika varianter).

Sedan är ju fallet lite extra spännande för mig personligen, eftersom jag tipsade polisen för över 20 år sedan om en adress i Billdal väldigt nära brottsplatsen där det vid tiden för brottet bodde inhyrda knasbollar, vilket jag även skrev om i tråden i höstas (då den vara nästan osedd av "massan" härinne): (FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal . Jag kan faktiskt ha haft rätt hela tiden.

Jag tror också att någon anknytning till Billdal eller norra Halland finns. Brottet i Billdal, greps i villa i Kullavik några km därifrån, bott på åtminstone 2 platser i Kungsbacka kommun...
Citera
2019-03-05, 21:03
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Har du träffat henne?
Nej.
Citera
2019-03-05, 21:05
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, var den sambon bodde eller kommer ifrån vet jag inte. Bara att barnen därifrån är födda 1988 (flicka) och 1991 (pojke). Jag tror sonens dom ligger ute i tråden.....

Ja, sonens dom finns upplagt av mig. Har inte lika många inlägg som tråden, så om någon är intresserad är det bara att kolla där.

Vet inte vad dottern heter, vet vad sonen heter men är liksom hopplöst att försöka hitta något. I princip alla vuxna barnen har extremt vanliga Svensson-namn och går knappt att hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Ah, måste jag missat. Har du länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror också att någon anknytning till Billdal eller norra Halland finns. Brottet i Billdal, greps i villa i Kullavik några km därifrån, bott på åtminstone 2 platser i Kungsbacka kommun...

Vet vi att han greps i Kullavik eller är det en trådsanning? (vet att jag läst det, men kan inte minnas källan)
Citera
2019-03-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är liksom helt centralt i fallet, dvs för att förstå motivet/vald plats. Känns helt osannolikt att han åkt från Göteborg till Billdal för att leta offer, tycker jag. Mer troligt att han på något sätt hade en koppling till platsen och/eller till offret på något vis.

(jag utesluter inte hatbrott/misshandel som tog sig uttryck i våldtäkt, dvs inte alls att det är som "tråden bestämt" att han är pedofil som passade på att misshandla sitt offer - innan vi vet motiv eller val av plats/offer bör man vara öppen för olika varianter).

Sedan är ju fallet lite extra spännande för mig personligen, eftersom jag tipsade polisen för över 20 år sedan om en adress i Billdal väldigt nära brottsplatsen där det vid tiden för brottet bodde inhyrda knasbollar, vilket jag även skrev om i tråden i höstas (då den vara nästan osedd av "massan" härinne): (FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal . Jag kan faktiskt ha haft rätt hela tiden.

Precis, polisen vill väl också koppla honom till Billdal genom stödbevisning t.ex.att han bott där eller av annan anledning haft anledning att vara där. Ingen tror väl att han åker från föräldrarnas adress i Gtb till brottsplatsen efter ett infall?

ätt
Citera
2019-03-05, 21:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Kolla inlägg nr: 1835
Citera
2019-03-05, 21:08
Medlem
zeinahs avatar
Citat:

Brott som den tilltalade döms för
1. Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken
2. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
2015-10-13 (2 tillfällen)
3. Dopningsbrott, ringa brott, 2 § 6 p och 3 § 2 st lagen (1991:1969) om förbud mot vissa
dopningsmedel
4. Vapenbrott, ringa brott, 9 kap 1 § 2 st vapenlagen (1996:67)

Åtal som den tilltalade frikänns från
Häleri, 9 kap 6 § 1 st 1 p brottsbalken

Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 50 å 50 kr

Det viktiga ur domen. Kommer inte lägga upp domen i helhet då denna son har ett mellannamn som outar honom, som står med i domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in