2019-03-05, 12:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man ska inte glömma att han har hela 8 barn vilket innebär en sjuhelsikes massa underhåll att betala så det har nog knappt varit lönt att arbeta och leva som en vanlig Svensson.
En intressant aspekt du tar upp.
Sitter utomlands.
Kronofogden lämnar inte ut information per email.
Kanske någon kan kontakta kronofogden per telefon och fråga om gärningsmannen har några skulder?
Citera
2019-03-05, 12:08
Medlem
HWGs avatar
Jag är inte PLUS-kund så jag kommer inte åt artikeln men...:

"Efter 24 år fångades mannen som misstänks för den grova barnvåldtäkten. Så gick det till. "Man måste unna sig att vara lite glad", säger utredningschefen på polisen. Den misstänkte kan komma att utredas för fler brott i Kungsbacka. (PLUS – för prenumeranter)".

Noterbart är väl att man antar att han kan ha mer på sitt samvete...

För den som har PLUS: https://kungsbackaposten.se/nyheter/sa-kunde-polisen-fanga-valdtaktsmannen/
Citera
2019-03-05, 12:08
Medlem
hashs avatar
Är det bekräftat att inlägget från psychological11 är verkligen AE's son?

Kan ju vara någon som trollar och skriver ett välskrivet inlägg.
En annan tanke är att sonen inte vill att någon rotar i hans liv, kanske han också har fler lik i garderoben?

Jag menar naturligtvis inte att man skall outa oskyldiga, men man bör verifiera uppgifter också och inte köpa allt med hull och hår.
Citera
2019-03-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash

En annan tanke är att sonen inte vill att någon rotar i hans liv, kanske han också har fler lik i garderoben?

Jag menar naturligtvis inte att man skall outa oskyldiga, men man bör verifiera uppgifter också och inte köpa allt med hull och hår.

Nej det är inte bekräftat så man får ta det för vad det är ,var och en får välja vad man ska tro och vilken vikt man ska lägga vid inlägget.
Citera
2019-03-05, 12:12
Medlem
Ingen som vet hur det gick för flickan eller hur hon har det idag?
Citera
2019-03-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Lägsta nivån är 1573/månad tills barnet blir 11 år, sedan 1723 tills 15 år och 2073 därefter. Det är vad den andre föräldern får av försäkringskassan om den underhållsskyldige inte kan betala. Sedan avkrävs han den skulden av kassan och vid det här laget borde han dras med miljonskulder.

Ska sägas också att underhållsbidraget kan vara mycket mycket högre beroende på den underhållsskyldiges inkomst. Domstol dömer ut underhållet vid separationen.

Väldigt få fall som går till domstol!
Citera
2019-03-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Min tolkning är trolldom
Citera
2019-03-05, 12:20
Medlem
everythingiss avatar
Det är dax att införa dödsstraff, om offret är ett barn så ska sådant här brott ha dödsstraff, han måste dö... Plågas till döds.
Citera
2019-03-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Ok, då står det fel i artikeln. Eklund är fortfarande inte avförd i den meningen att friats från alla misstankar. Det är en osannolik slump att han av alla människor är i detta lilla samhälle dagen efter (ser ingen info om vad han ska ha gjort dagen innan) en så extremt ovanlig incident som Jasminas försvinnande. Vad är egentligen oddsen för att det inte skulle vara Eklund som gjort det?

Nåväl, nu går vi OT. Det finns egentligen ingenting som talar för att Anders från Billdal skulle ha något med Jasminas försvinnande att göra. Men du har förstås rätt i att hans förehavanden tiden kring försvinnandet borde undersökas.

Allt jag säger är att Anders från Billdal BÖR kollas upp både i Jasminas och Mariams fall sommaren 97. Om inte annat för att kunna uteslutas.

(Och ja, det står fel. Det var dagen efter som Eklund var där. Det är en sanslös tillfällighet ja. Men det absurda var att en hel hög dömda peddon var i Sävsjö vid tillfället. Men OT i denna tråd).
Citera
2019-03-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Väldigt få fall som går till domstol!

Sant. Summorna var även lägre förr men man kan nog ändå anta att detta inneburit stora kostnader för skattebetalarna.
Citera
2019-03-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kostar en del att sälja och flytta, kostar att köpa och flytta in. Det har det alltid gjort för mig. Inkomsterna han har haft är mycket små så man kan förstå att han inte behövde betala underhåll till en mängd barn. Kanske en vald strategi eftersom det knappt lönade sig med vit inkomst i hans situation. Men han har säkert jobbat i en svart bransch och kunnat röra sig men mycket pengar i all fall.

Jag var inne på det tidigare att pengar attraherar kvinnor och han har bevisligen haft 3 st djupare relationer. Om han inte hade det vad var det då han hade? Kanske det hans namne tennistränaren Anders har.

Fast den ena relationen var ju minst sagt knepig. Han skaffar tre barn med en kvinna och de lever som särbos hela tiden. Mycket udda upplägg, skaffar man flera barn ihop så vill man väl också bo tillsammans och man är stormkär ifrån början&vill inte vara ifrån varann en minut, men kan ju handla om bidragsbiten förstås. En människa som är patologiskt egoistisk vill mjölka alla på allt de kan få, inklusive staten.
Citera
2019-03-05, 12:29
Medlem
Undrar sa en flundra varför MGM drog till södra Halland 2011-2015, hade han kontakter där tidigare, gällde ny kvinna, hade han härjat klart i norra Halland o Gbg typ en Hunner i Attilas här? Min gissning är att denna man har massor i sin rygga, även brott utan sexuellt motiv och med högre straffvärde än nuvarande häktning berör
Senast redigerad av Dripatologi 2019-03-05 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in