2019-03-05, 17:13
Medlem
KlasseArbogas avatar
Oroar mig inte alls för islamister de är inget hot i Norden, högerextremister däremot dessa har mycket blod på sina händer
2019-03-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Oroar mig inte alls för islamister de är inget hot i Norden, högerextremister däremot dessa har mycket blod på sina händer

Precis. Det går dagligen runt rassar på våra gator och torg som går runt och felkönar icke-binära människor som riskeras att kränkas och få sina känslor sårade.

Varför ska vi då fokusera på muslimerna? Tvärtom så har vi mycket att lära från dem som varit med IS, de har erfarenheter från krig som vi som samhälle kan lära oss av.
2019-03-05, 17:35
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan tänka mig att de riktar in sig på kärnkraftanläggningar, förgiftar dricksvattnet eller utför koordinerade attacker i sthlms tunnelbana.

De två första är för komplicerat för dem.
Däremot är tunnelbanan ett enkelt byte.

Grattis Sverige!
2019-03-05, 17:39
Medlem
jay.simpsons avatar
Det man kan önska är att terroristerna riktar in sig på hundarna som har makt då blir tonen en annan. Inte var det tal om handhjärtan och sympatier för Anna Lindhs mördare. Kvinnorna i riksdagen gråter över "näthat" utsätter gärna svenska medborgare för riktig fara. Någon kallar mig dum på twitter hen ska åtalas. Vad rasistiskt svenska folket är som inte vill integrera sig med terrorister nazistiska svenska as.
2019-03-05, 17:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Sedan kan man ju fundera över det berömda "mörkertalet" i detta sammanhang. Alla som på olika sätt har kunnat dölja sitt deltagande eller sympati med IS lär ju avstå att skylta med det. Det är rimligt att anta att det egentliga antalet IS-terrorister som återkommer till Sverige är större än det officiella och räknar man in alla de som mer eller mindre sympatiserar så lär det ju vara minst en nolla till på slutet.

Allt detta för att vi gått och delat ut svenskt medborgarskap som om det vore slickepinnar på ett födelsedagskalas i 20-30 år. Det är så osunt och sjukt och fel.

I början av 2010 talet sa man att det fanns någon enstaka som kunde bli terrorist i Sverige. Lite senare sa man en handfull. Plötsligt var det 20-30 stycken och sedan 80-100. Tror det var 2017 man sa att det var flera hundra radikala som lätt kunde bli terrorister i en stadsdel i Göteborg. Bara i Borås talades det om hundra radikala extremister. Då var min gissning att det fanns ett par tusen men det kunde lika gärna vara tiotusen. Idag har debatten svängt lite och jag tror flera av dessa gått under jord. Frågan är vad de planerar där, under jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
För övrigt bör man uppmärksamma att ord som "resenärer" samt "återvändare" återkommer i rapportering och uttalanden.

Det är ingen tillfällighet.

"Resenärer" låter oskyldigt. Alla har vi väl varit resenärer. "Återvändare" låter också oskyldigt. Dessutom kan man ana att det handlar om människor som återvänder till en hederlig tillvaro. Bot och bättring tycks därmed utlovas.

Precis, problem blev "utmaning", getto blev "utanförskapsområde", zigenare blev "rom", tiggare blev "EU-turist" och illegal blev "papperslös". Verkar som man anammar nyspråk lite överallt. Inom finansvärlden kallas förlust numera "vinstvarning".

Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kanske, tills de tröttnar på det livet också och vill ha lite action igen och börjar sammankalla Imam-rådet i Sverige. Tycker så synd om våra stadsbor på riktigt.

Fast det är ju främst de "upplysta" och "toleranta" stadsborna som röstat på skiten. Jag hoppas så många av dem som möjligt drabbas av vansinnesvåldet, som de så hånfullt trivialiserar när det drabbar andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Och det är ett rätt skrämmande scenario då de är svåra att stoppa,speciellt om de har någon form av rustning.

Man får hoppas att polisen anpassat vapen och ammunition för dessa händelser. Som privatperson har man inget att sätta emot om man fastnar i ett köpcentrum med flera automatvapenskyttar. Gömma sig och ligga still. Det är som att skjuta sill i en tunna.

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Att media medverkar till detta normaliserande är helt obegripligt. Jag menar oavsett hur mycket immigrationsivrare man är så handlar ju detta om IS, tveklöst detta århundrades värsta terrorsekt. Genom att glida skapar de ju egentligen själva likhetstecken mellan förortens mer moderata muslimer och dessa vidriga äckel.

Sedan kan man ju fundera på varför så få muslimer inte protesterar mot att få hit dessa koranskändare. Det har ju ständigt hetat att de inte är riktiga muslimer. Kanske är det här svaret gömmer sig...? Sympatierna kanske är skrämmande höga helt enkelt, och därför vill eller kan inte media skapa en tydlig skillnad mellan IS-terrorister och övriga.

Den frågan är synnerligen befogad.

Man ska komma ihåg att landsförrädaren Reinfeldt och dennes regering 2014 ekonomiskt stöttat IS, Al Qaida, Nusrafronten och allt vad de heter med skattebetalarnas pengar. DET är så jävla sjukt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Googla fram lite isvideos där dom torterar, bränner och vad det nu är för metoder dom använder och så kommer du tillbaka till tråden sen och berättar varför du tycker att människor som kan göra något sånt ska vara välkomna till ett civiliserat samhälle. Jag tror faktiskt att du inte har sett någon sådan video (inget jag rekommenderar men det är viktigt att ha koll på verkligheten inte bara medias version av den.) Och du har ingen koll på vilka sjuka människor dom är.

Ge mig ett enda argument som faktiskt är legitimt till att låta människor som släppt tunga stenar i huvudet på folk, tänt eld och bara tittat på etc, komma in i vårt land och dessutom med risken att inte ens bli dömda pga brist på bevis och S inkapabla förmåga att tillföra lagar innan det är för sent

Det köper jag inte. Inte heller "vi har varit naiva". Om vilken bonnläpp som helst fattat detta i +10 år så har garanterat ledarna fått information om vad som pågår. Detta är ren ondska! Det är inte våra ledare som bestämmer utan de tar order eller mutas från främmande makt. Det tycker jag MUST och SÄPO borde göra lite interna utredningar och agera på. Annars blir de lika skyldiga som våra ledare när man i framtiden kommer göra bokslut.
2019-03-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Jamen dåså.. då är det är det ingen fara.
Vi kan väl hoppas att samtliga återvändande terrorister inkvarteras i lägenheter nära ditt boende.
2019-03-05, 17:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Nej, men däremot innehar nog högerextrema generellt ett enormt latent våldskapital och besitter förmåga att utföra både det ena och det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
De två första är för komplicerat för dem.
Däremot är tunnelbanan ett enkelt byte.

Grattis Sverige!

För att inte tala om tåg eller ännu värre en färja. Finns inte på kartan att jag skulle sätta mig på en Finlandsfärja, Gotlandsfärja eller liknande.
2019-03-05, 18:03
Medlem
Citat:
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Lol har de insett sina "misstag" som består av att mörda män, kvinnor och barn, och detta har de plötsligt insett när de förlorat kriget om sitt kalifat.
Alla har naturligtvis arbetat som ambulansförare, kock och sjuksköterska.

Danmark och nu även tyskland tar tillbaka deras medborgarskap nu, men inte svääje!
Svenska folket kommer få uppleva mycket blodiga terrorattentat där hundratals svenskar ligger slaktade på gatorna och det tragiska är att det skulle kunnat undvikas ifall vi hade haft politiker som bryr sig om det svenska folket men det har vi tyvärr inte, de bryr sig mer om terroristerna, tyvärr.
2019-03-05, 18:04
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm? Då återvändande IS krigare gå runt i tunnelbanan och mörda allt i sin väg för hylla profeten Muhammed? Vågar du gå ut på Drottninggatan efter Stockholm stad ta emot dessa monster öppna armar?

Sedan år 2012 har 19 personer som rest till Irak eller Syrien för att strida för terrororganisationen IS återvänt till Stockholm, det säger socialborgarrådet och Kakistorkraken Jan Jönsson (L) till Mitt i.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7167093

Det är lugnt, politikerna skulle ju se till att dessa IS-terrorister får telefonsamtal och brev hemskickade. Det blir väl fika med socialtanter som påminner dessa om att det är dåligt att utföra terrordåd.
2019-03-05, 18:05
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

Detta påstående får du förtydliga, om du inte trollar d.v.s
2019-03-05, 18:38
Medlem
Citat:

Tror att du utgår från dig själv när du skriver så.
Dessa individer har bränt sin chans att leva i Sverige den dagen man valde att gå med i en terrorgrupp som fört krig mot Europa och resten av världen. Sverige har noll ansvar eller skyldigheter vad beträffar dessa personer och deras öden.
2019-03-05, 19:12
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm? Då återvändande IS krigare gå runt i tunnelbanan och mörda allt i sin väg för hylla profeten Muhammed? Vågar du gå ut på Drottninggatan efter Stockholm stad ta emot dessa monster öppna armar?

Sedan år 2012 har 19 personer som rest till Irak eller Syrien för att strida för terrororganisationen IS återvänt till Stockholm, det säger socialborgarrådet och Kakistorkraken Jan Jönsson (L) till Mitt i.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7167093

Hohoho ...det är så sjukt tragikomiskt så man baxnar ... lite ironi för jag förvånas inte längre av nåt vansinnets ologik på politikers IQ befriande ideer som blir praktik.. Är dom helt bakom flötet? Ja
Citat:
Och frågan är vem som ska ta ansvar för de som nu valt att komma tillbaka till Sverige. Enligt Jan Jönsson borde det inte ligga på socialtjänsten.

– Att ge stadsdelarnas socialtjänster i uppdrag att kartlägga återvändande terrorister vore att ge socialarbetarna ett omöjligt uppdrag.

Hahaha, så social tjänsten ska va CIA eller SÄPO att utreda om dom begått grova brott?, pjata ut och bedömma "mentalt" ifall dessa IS terrorister -mördar- artister utgör ett hot eller ej - för dom kan ju ha ångjat (ursäkta barnspråk) ångrat sig och blivit tnäll (snäll).. hehehe .. dom är ett hot med deras blotta existens fria i Sverige för dom är IS terrorister, inget annat

Sen är det ju frivilligt för IS bombaren att prata med soc.tanten ochså såå haha lär inte bli många bokade möten jag förutom ev möte med en sprängladdning typ

IS resande ska bakom lås och bom sen slänger man bort nyckeln... punkt
Senast redigerad av TraXzman 2019-03-05 kl. 19:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in