Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Sedan kan man ju fundera över det berömda "mörkertalet" i detta sammanhang. Alla som på olika sätt har kunnat dölja sitt deltagande eller sympati med IS lär ju avstå att skylta med det. Det är rimligt att anta att det egentliga antalet IS-terrorister som återkommer till Sverige är större än det officiella och räknar man in alla de som mer eller mindre sympatiserar så lär det ju vara minst en nolla till på slutet.
Allt detta för att vi gått och delat ut svenskt medborgarskap som om det vore slickepinnar på ett födelsedagskalas i 20-30 år. Det är så osunt och sjukt och fel.
I början av 2010 talet sa man att det fanns någon enstaka som kunde bli terrorist i Sverige. Lite senare sa man en handfull. Plötsligt var det 20-30 stycken och sedan 80-100. Tror det var 2017 man sa att det var flera hundra radikala som lätt kunde bli terrorister i en stadsdel i Göteborg. Bara i Borås talades det om hundra radikala extremister. Då var min gissning att det fanns ett par tusen men det kunde lika gärna vara tiotusen. Idag har debatten svängt lite och jag tror flera av dessa gått under jord. Frågan är vad de planerar där, under jorden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tennant
För övrigt bör man uppmärksamma att ord som "resenärer" samt "återvändare" återkommer i rapportering och uttalanden.
Det är ingen tillfällighet.
"Resenärer" låter oskyldigt. Alla har vi väl varit resenärer. "Återvändare" låter också oskyldigt. Dessutom kan man ana att det handlar om människor som återvänder till en hederlig tillvaro. Bot och bättring tycks därmed utlovas.
Precis, problem blev "utmaning", getto blev "utanförskapsområde", zigenare blev "rom", tiggare blev "EU-turist" och illegal blev "papperslös". Verkar som man anammar nyspråk lite överallt. Inom finansvärlden kallas förlust numera "vinstvarning".
Citat:
Ursprungligen postat av
YP4XQ
Kanske, tills de tröttnar på det livet också och vill ha lite action igen och börjar sammankalla Imam-rådet i Sverige. Tycker så synd om våra stadsbor på riktigt.
Fast det är ju främst de "upplysta" och "toleranta" stadsborna som röstat på skiten. Jag hoppas så många av dem som möjligt drabbas av vansinnesvåldet, som de så hånfullt trivialiserar när det drabbar andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Och det är ett rätt skrämmande scenario då de är svåra att stoppa,speciellt om de har någon form av rustning.
Man får hoppas att polisen anpassat vapen och ammunition för dessa händelser. Som privatperson har man inget att sätta emot om man fastnar i ett köpcentrum med flera automatvapenskyttar. Gömma sig och ligga still. Det är som att skjuta sill i en tunna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Att media medverkar till detta normaliserande är helt obegripligt. Jag menar oavsett hur mycket immigrationsivrare man är så handlar ju detta om IS, tveklöst detta århundrades värsta terrorsekt. Genom att glida skapar de ju egentligen själva likhetstecken mellan förortens mer moderata muslimer och dessa vidriga äckel.
Sedan kan man ju fundera på varför så få muslimer inte protesterar mot att få hit dessa koranskändare. Det har ju ständigt hetat att de inte är riktiga muslimer. Kanske är det här svaret gömmer sig...? Sympatierna kanske är skrämmande höga helt enkelt, och därför vill eller kan inte media skapa en tydlig skillnad mellan IS-terrorister och övriga.
Den frågan är synnerligen befogad.
Man ska komma ihåg att landsförrädaren Reinfeldt och dennes regering 2014 ekonomiskt stöttat IS, Al Qaida, Nusrafronten och allt vad de heter med skattebetalarnas pengar. DET är så jävla sjukt!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Fmj4912
Googla fram lite isvideos där dom torterar, bränner och vad det nu är för metoder dom använder och så kommer du tillbaka till tråden sen och berättar varför du tycker att människor som kan göra något sånt ska vara välkomna till ett civiliserat samhälle. Jag tror faktiskt att du inte har sett någon sådan video (inget jag rekommenderar men det är viktigt att ha koll på verkligheten inte bara medias version av den.) Och du har ingen koll på vilka sjuka människor dom är.
Ge mig ett enda argument som faktiskt är legitimt till att låta människor som släppt tunga stenar i huvudet på folk, tänt eld och bara tittat på etc, komma in i vårt land och dessutom med risken att inte ens bli dömda pga brist på bevis och S inkapabla förmåga att tillföra lagar innan det är för sent
Det köper jag inte. Inte heller "vi har varit naiva". Om vilken bonnläpp som helst fattat detta i +10 år så har garanterat ledarna fått information om vad som pågår. Detta är ren ondska! Det är inte våra ledare som bestämmer utan de tar order eller mutas från främmande makt. Det tycker jag MUST och SÄPO borde göra lite interna utredningar och agera på. Annars blir de lika skyldiga som våra ledare när man i framtiden kommer göra bokslut.