2019-03-05, 06:25
Bannlyst
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm? Då återvändande IS krigare gå runt i tunnelbanan och mörda allt i sin väg för hylla profeten Muhammed? Vågar du gå ut på Drottninggatan efter Stockholm stad ta emot dessa monster öppna armar?

Sedan år 2012 har 19 personer som rest till Irak eller Syrien för att strida för terrororganisationen IS återvänt till Stockholm, det säger socialborgarrådet och Kakistorkraken Jan Jönsson (L) till Mitt i.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7167093
Senast redigerad av 53280 2019-03-05 kl. 06:28.
2019-03-05, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm? Då återvändande IS krigare gå runt i tunnelbanan och mörda allt i sin väg för hylla profeten Muhammed? Vågar du gå ut på Drottninggatan efter Stockholm stad ta emot dessa monster öppna armar?

Sedan år 2012 har 19 personer som rest till Irak eller Syrien för att strida för terrororganisationen IS återvänt till Stockholm, det säger socialborgarrådet och Kakistorkraken Jan Jönsson (L) till Mitt i.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7167093

Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.
2019-03-05, 07:36
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.
Shit, snacka om hjärntvättad. Det är som att tro att en nazist som flydde till Sydamerika under andra världskriget skulle ha slutat hata judar.

Titta på den här videon med Sam Harris och reflektera över hur dessa extremister tänker.
2019-03-05, 08:08
Medlem
Entekopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Javisst, självklart är det så.

Ja dem kommer att ta hand om våra barn och pensionärer på dagis å äldreboende!# Gud så bra. Värfärden är räddad!##
2019-03-05, 08:17
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Inte alls. Dessa kommer alltid att vara extremt farliga människor som inte har något i vårt civiliserade samhälle att göra. Gå inte på deras snyfthistorier från fånglägren i Syrien om att de minsann aldrig har gjort någon något illa under IS-tiden, och hur de längtar efter ett vanligt liv i Sverige igen.

Deras mål i livet kommer alltid att vara att döda så många otrogna som möjligt. Skandal att vi släpper in dessa sjuka individer i landet igen.
2019-03-05, 08:18
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hur rustar du dej för en framtida terrorattacker i Stockholm?]

Yours Truly: Undviker vistas på publika platser och i värdegrunds-rallies.

82%: Lever som vanligt. Deltager i värdegrunds-rallies & fackeltåg emot rasism och emot nationalism och emot högern.

Arma stad. (...episteln hovpoet CMB kanske hade ritat idag när inte stolt, inte glad).
2019-03-05, 08:25
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kan tänka mig att de riktar in sig på kärnkraftanläggningar, förgiftar dricksvattnet eller utför koordinerade attacker i sthlms tunnelbana.
2019-03-05, 08:26
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Aldrig i livet. De som har stridit för ISIS lider precis som väldigt många soldater av PTSD, fast förmodligen ännu grövre då de själva har torterat samt mördat personer för att inte glömma hur de har behandlat kvinnor genom att låsa in dom eller låta dom bo i en grav.

De har förmodligen sett nog av våld och terror, men med tanke på vad de själva har sett och förmodligen utfört så kan dom inte vara normala efter det, dom kommer begå fler terrorbrott här för att få ut sina demoner.

Är jag rädd? Nej.
2019-03-05, 08:29
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan tänka mig att de riktar in sig på kärnkraftanläggningar, förgiftar dricksvattnet eller utför koordinerade attacker i sthlms tunnelbana.
De är för korkade. Det blir säkert en till attack på Drottninggatan i stället.
2019-03-05, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Muslimerna bruka använda lastbilar och hand eldvapen i sin terror. Kärnkraft är svårt att ge sej på. Tunnelbanan och dom nya pendeltågstationerna är definitivt ett mål.

Dom kanske gör en copy cat kommnisternas terrorhandlingar och gå in på en ambassad. Men jag tro mest att dom vill döda vanliga kuffar
2019-03-05, 09:15
Bannlyst
Citat:

Eller hur... det bara lyssna på dom uttalade som har gjorts av is krigare som nu fångade i kurdiska fångläger. Enda anledningen varför man vill komma tillbaka till Europa , är att fortsätta få sprida terror och skräck.

Dom här monstren kan endast en skarprättare hjälpa.
2019-03-05, 09:18
Medlem
nidbilds avatar
Media bör gå ut med namn och bild på kalifat terroristerna och potentiella mördare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in