2019-03-05, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Har jag påstått något annat?

Men folk glömmer lätt vilka grupper som är ett emot oss. Det var inte SD som mördade runt på västtyska ambassaden utan Vänsterpartiet kommunisterna.
2019-03-05, 14:16
Medlem
Det är politikerna som låter dem komma.
2019-03-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.
Fel! De vill bara praktisera den riktiga Islam. Och det vet vi ju alla vad det betyder......
2019-03-05, 14:43
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.
Det där var absolut det dummaste jag har hört. Uppenbarligen så handlar det om personer som älskar våld, sadister och psykopater. De är födda sådana.
Nu kommer de tillbaka hit därför att de har förlorat kriget. Men de kommer ju inte att sluta att längta tillbaka till sitt kalifat. Längta efter sin makt och våldet. Satans avskum.
2019-03-05, 15:08
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men folk glömmer lätt vilka grupper som är ett emot oss. Det var inte SD som mördade runt på västtyska ambassaden utan Vänsterpartiet kommunisterna.
Du har rätt i att det finns terrorister i Sverige som är kommunister. Vad jag vet så kommer de ifrån Latinamerika många av dem och tillhör olika grupper. Men många av dem är nu i pensionsåldern. Men de drivs också av hat och är tyvärr ofta kompisar med likasinnade muslimer.
IS odjuren + diverse hatiska kommunister är riktigt farliga oavsett om de är 14 år eller 70.
Ha så kul med dem i Stockholm.
2019-03-05, 15:08
Medlem
hieroboams avatar
Kommer inte att göra något, risken för att råka ut för en terrorattack är väldigt låg även i de mest drabbade områdena i världen. Att gå runt och oroa sig över det eller ändra sin livsstil är att spela terroristerna rakt i händerna.
2019-03-05, 15:12
Medlem
Jag gissar att de kommer köra en Paris 13 november attack i Stockholm. Fast de kommer nog lyckas döda fler än 130.

Svensken har ingen stake längre och hälften av motståndet vid en eventuell attack här hästsvans blondiner och den andra hälften gaypridebögspoliser....
2019-03-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Jag gissar att de kommer köra en Paris 13 november attack i Stockholm. Fast de kommer nog lyckas döda fler än 130.

Svensken har ingen stake längre och hälften av motståndet vid en eventuell attack här hästsvans blondiner och den andra hälften gaypridebögspoliser....
Och när det händer kommer vänstervridna skylla på att det är sd anhängare som iscensatt det hela och att vi måste välkomna fler flyktingar för att ersätta svenskarna som dött.
2019-03-05, 15:17
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Islam fungerar inte som medelsvensson tror (och du) Är man så pass hjärntvättad att man deltagit i IS "kalifat" och arbetat för att det skall ta över
länder och världen, så är hatet mot västvärlden så pass stort att det kommer att vara djupt rotat inom individen i hela dennes livstid. Du verkar inte inse hur pass hårt grepp Islam har om sina muslimer och de extrema formerna av Islam är sju resor värre.

Det har gjorts försök i USA att avprogrammera IS folk men till ingen nytta de väljer alltid att tro på det de har trott på oavsett extrema avprogrammerings åtgärder.
2019-03-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
En del av barnen har ju redan inlett sin mördarkarriär sedan de fått avrätta fångar medelst huvudskott. Blotta tanken på att barn som dessa kan komma placeras i våra barns klasser får blodet att koka i mig.

...

Enligt denna artikel så ingår inga barn i gruppen, däremot föräldrar:

Citat:
Tio av återvändarna i Stockholm är vårdnadshavare eller har på andra sätt koppling till barn på ett sätt som gjort att polisen har gjort orosanmälningar till socialtjänsten. Barnen med koppling till IS-återvändarna ska dock själva ha befunnit sig i Sverige och inte i konfliktområden.
https://www.svd.se/orosanmalningar-gjorda-for-is-atervandare-i-stockholm

Samma artikel låter berätta att det skall gullas med mördarna:

Citat:
Staden har inrättat ett team under ledning av socialförvaltningen som tillsammans med polisen försöker komma i kontakt med återvändarna.
– Syftet är att se om det finns möjlighet för oss att stötta på något sätt,
säger Christina Kiernan, samordnare mot våldsbejakande extremism i Stockholm stad till SvD.

Så här kommer 19 personer som med allra största sannolikhet begått vidriga brott mot andra människor och socialförvaltningens första idé är att de skall "stöttas". Fan, vad man blir spyfärdig över hur landet fungerar. Samtliga borde interneras och utredas i detalj, dag för dag under hela Syrienvistelsen och vägen tillbaka till Sverige. Alla med dubbelt medborgarskap bör därefter fråntas det svenska och utvisas permanent. De är ju för sjutton den mest extrema fiender till den svenska livsstilen man kan tänka sig dessa människor. De försatt sin chans när de valde att gå till fienden.

Det är som om det officiella kollektiva minnet redan glömt vad IS var och de bilder som spreds från deras fruktansvärda terrorvälde.
2019-03-05, 15:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Enligt denna artikel så ingår inga barn i gruppen, däremot föräldrar:

https://www.svd.se/orosanmalningar-gjorda-for-is-atervandare-i-stockholm

Samma artikel låter berätta att det skall gullas med mördarna:

Så här kommer 19 personer som med allra största sannolikhet begått vidriga brott mot andra människor och socialförvaltningens första idé är att de skall "stöttas". Fan, vad man blir spyfärdig över hur landet fungerar. Samtliga borde interneras och utredas i detalj, dag för dag under hela Syrienvistelsen och vägen tillbaka till Sverige. Alla med dubbelt medborgarskap bör därefter fråntas det svenska och utvisas permanent. De är ju för sjutton den mest extrema fiender till den svenska livsstilen man kan tänka sig dessa människor. De försatt sin chans när de valde att gå till fienden.

Det är som om det officiella kollektiva minnet redan glömt vad IS var och de bilder som spreds från deras fruktansvärda terrorvälde.

Ok, tack. Jag antar att bland de 19 är det inga barn, men det har ju cirkulerat filmer där barn i 8-12 års åldern avrättar bakbundna knästående fångar med huvudskott. Dessa kan ju hypotetiskt mycket väl vara barn till tex någon av dessa 19. Jag gissar att ingen i det internationella samfundet kallar en åttaåring för IS-terrorist. Som jag tolkar Löfven kommer kvinnor och barn från IS vara välkomna till Sverige och har de (vuxna) begått brott kommer de utredas. Jag tror det är få barn som vistats i dessa miljöer blir normala i hjärnan.

Jag instämmer helt i din avsky av hur svenska myndigheter ser på IS-terroristerna. Förr eller senare kommer "folket" behöva ta hand om alla dessa också. Ursäkter som "jag visste inte" och "jag lydde bara order" har ju inte godkänts tidigare.
2019-03-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ok, tack. Jag antar att bland de 19 är det inga barn, men det har ju cirkulerat filmer där barn i 8-12 års åldern avrättar bakbundna knästående fångar med huvudskott. Dessa kan ju hypotetiskt mycket väl vara barn till tex någon av dessa 19. Jag gissar att ingen i det internationella samfundet kallar en åttaåring för IS-terrorist. Som jag tolkar Löfven kommer kvinnor och barn från IS vara välkomna till Sverige och har de (vuxna) begått brott kommer de utredas. Jag tror det är få barn som vistats i dessa miljöer blir normala i hjärnan.

Jag instämmer helt i din avsky av hur svenska myndigheter ser på IS-terroristerna. Förr eller senare kommer "folket" behöva ta hand om alla dessa också. Ursäkter som "jag visste inte" och "jag lydde bara order" har ju inte godkänts tidigare.

Sedan kan man ju fundera över det berömda "mörkertalet" i detta sammanhang. Alla som på olika sätt har kunnat dölja sitt deltagande eller sympati med IS lär ju avstå att skylta med det. Det är rimligt att anta att det egentliga antalet IS-terrorister som återkommer till Sverige är större än det officiella och räknar man in alla de som mer eller mindre sympatiserar så lär det ju vara minst en nolla till på slutet.

Allt detta för att vi gått och delat ut svenskt medborgarskap som om det vore slickepinnar på ett födelsedagskalas i 20-30 år. Det är så osunt och sjukt och fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in