Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Oooh, grova förolämpningar. Jag rodnar.
Vad är ditt problem?!
Du behöver inte rodna alls. Det du ser som förolämpningar är mina logiska slutsatser efter observation av dina inlägg.
Jag använder liknelser för att påvisa ditt beteende.
Att du inte kan uppfatta liknelser kanske betyder något?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Fast om du kan fästa godtyckliga etiketter utan att försvara det kan jag också göra det och då väljer jag plastspade.
Jag har försvarat och försökt påvisa härledningarna till min synvinkel. Det är du som är oförmögen att uppfatta dessa.
Det är därför jag gått ner på din egen nivå och idiotförklarat dig.
Du är så otroligt Jante att du inte inser att det är du som idiotförklarar först, utan att ens förstå.
Att du kastar ur dig att universum är en plastspade säger Allt om dig själv.
Vad har din plastspade för färg?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Hur skiljer du detta från att det bara fungerar? Dvs att det är "dumma" naturliga system kontra medvetna sådana?
Intelligens är en nödvändighet för dumhet!
Hur skulle "det bara fungera" menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Aha. "Det bara är så, acceptera det annars är du dum"-argumentet. Imponerande. Jag är då övertygad.
Du tror att du själv som är en ynka cell i universum är intelligent. Men inte att universum är det?!
Tror du att ett sms i din iPhone är mer avancerat än operativsystemet också?
Eller menar du kanske att universum är en ynka del av dig själv?..
Bli övertygad om din egen dumhet istället för att låtsas bli övertygad av andras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det beror på vilken nivå du ser det på. Vi är också energikvantum. Vi är också ett djur. Vi är också universum. Vi har också egenskaper de tidigare nämnda inte besitter.
Oj, nu blev jag så bedrövad att jag måste gå hem och äta tröstglass.
Du har inte uppfattat min poäng alls och snurrat in dig så mycket att jag nog ej förmår reda ut dina missuppfattningar längre..
Du behöver inte oroa dig för mig. Oroa dig för din egen hälsa och uppfattningsförmåga istället.
Uppenbarligen är du en avundsjuk skräckslagen hemmasittare och ett konformistiskt PK-hjon.
Detta är alltså inte förolämpningar, utan konstateranden.
Hur du väljer att pragmatisera/tolka information är upp till dig. Men försök att förstå innehållet först.
Du är inte så smart som du tror. Hur svårt kan det vara att släppa självförnekelsen en sekund?
Är det på grund av rädsla som vissa vägrar erkänna att något är mer intelligent än dem själva? Vad är ni så rädda för?
Tror ni att "gud" skulle straffa er om han eventuellt existerade eller var är det skon klämmer egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Så Gud har misslyckats med ganska mycket med tanke på hur lite liv det verkar finnas i universum och hur mycket liv som dött ut på jorden?
Hur då menar du? Vad är det som är så misslyckat med naturen? Själv tycker jag den verkar otroligt "lyckad".
Varför tycker du att det finns för lite liv i universum? Varför skulle "död" nödvändigtvis vara något dåligt?
Om du dog skulle det ju öppna möjligheter för ett (bättre) liv för andra.
Död är liksom en förutsättning för Liv.
Dessutom verkar all energi eventuellt vara vid "liv".