Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Ett stort problem är att bloddoping är laglig i Sverige och förmodligen inte i Österrike. Därför skulle jag tro att svenska polisen inte kan göra något.
Vilket borde ha varit självklart för dig för länge sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
(Den juridiska situationen för svenska tävlande i t.ex Österrike verkar knepig. Bloddoping är tillåten i Sverige men förmodligen inte i Österrike. Inverkar t.ex. s.k. "
dubbel straffbarhet"? Det var svårt att komma till en säker slutsats i den diskussionen.)
Dubbel straffbarhet har självklart inget med saken att göra eftersom den handlar om precis motsatsen. INGEN kan bli straffad i Sverige för saker som är lagliga i Sverige. Det är motsatsen mot vad detta handlar om. Här handlar det om att ALLA i Österrike kan bli dömda för saker som är olagliga i Österrike.
Kan vi avsluta dom här dumheterna nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag är svensk, född i Sverige. Jag har aldrig fått betalt för att skriva några inlägg. Däremot får jag intryck att många som skriver här är betalda av massmedia eller deras allierade för att skriva inlägg. De försvarar ständigt samma värden som massmedierna. I detta fall skriver jag något så självklart som att toppidrottsmän förmodligen bloddopar sig eftersom kontrollerna brister. De tjänar mer pengar på sport då. Din slutsats blir då att jag nog är ryss eller jobbar för dem! Du förefaller ha betalt för att hetsa mot ryssar. Precis som massmedia gör.
Nej, min slutsats kommer sig av att du varenda gång rysk doping kommer upp antingen försöker förminska den, bortförklara den eller föra över diskussionen på något annat, oftast norsk doping. När du samtidigt vad gäller all annan doping är väldigt noga med att fördöma och kräva straff och i detta fallet mer befogenheter till polisen. Borde inte doping också bli olagligt i Ryssland? Loginov skulle då ha suttit i fängelse istället för att ha tränat i lugn och ro dom sista åren.
Du menar alla dom som "kräver" hårdare straff för Jonsryd-Sundby och Johaug verkar betalda för att gå massmedias vägar? Det du inte verkar fatta där är att majoriteten här vill ha bort ALL doping ur sporten medans du bara koncentrerar dig på att få bort alla icke-rysk doping.