Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Man har utvunnit ny DNA ur skärpet och fått träff på släkting så just nu finns ett ett antal personer som undersöks via topsning då de är släkt med den som haft skärpet. Så inom någon vecka så lär man veta vems skärp det är. Sen om det är mördarens eller någon anhörig (typ flickväns) återstår att se.
Ber om ursäkt för den lite otrevliga tonen i tidigare inlägg, skyller på kaffebrist
Det är riktigt att man har ett bälte som man hoppas på, liksom hennes kläder( de man har, jackan saknas t.ex.).
Man har hittills INTe lyckats utvinna något användbart dna ur bältet men det är ändå lite intressant. Malins vänner o anhöriga är väldigt säkra på att det inte tillhörde BO, och det behöver inte heller nödvändigtvis tillhöra GM men jag ser chansen att det gör det som större än att det inte gör det. Bältets ursprung är intressant, det har aldrig sålts i Sverige, vad man känner till men däremot på vissa turistorter i Grekland. En teori är att en vanlig person köpt det på en semesterresa, sen har det blivit stulet vid inbrott eller borttappat. På nåt sätt har det i alla fall hamnat hos GM.
Den personen jag m.fl. misstänker har mig vetterligen aldrig varit i Grekland.