2019-02-20, 11:07
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Den som detta handlar om är den liraren som först blev gripen och misstänkt för mordet. Det var han som stod och tittade på teknikerna när de arbetade på brottsplatsen, han bodde i närheten och använde ofta cykel. Han är dömd för våldtäkt och sexualbrott. Han är Hans Nilssons (pensionerad utredare) favorit till GM, och tydligen också Malins anhörigas favorit. Men han är utredd och kunde presentera ett alibi för tidpunkten som inte gått att spräcka. Nuvarande ledning tror ej på honom som GM, och inte Leif GW heller.
Detta är alltså INTE Jeff Tommy.

Vet du vad det är för ålder på honom?
Citera
2019-02-20, 12:30
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Det är ju självklart, att man i huvudsak skall hålla sig till det mord, som tråden gäller. Men med alla de ifrågasatta uppgifter, som du skriver om, så måste man ju fundera på, vilket mord du avser. I Dalslänningen står det, att mannen lämnade Halta Lottas krog under mordkvällen och att han därefter kan knytas till samma plats, dit Malin troligen kom promenerande. I reportaget står det, att mannen kvällen innan hade försökt att få in en annan kvinna på kyrkogården och då hade han kontaktat henne vid taxistationen. Taxistationen vid denna tidpunkt låg ju i hörnet Redbergsvägen - Danska Vägen, alltså ett ytterst kort avstånd ifrån gatuköket.

Dessa uppgifter tillsammans måste ju innebära, att mannen kan knytas till platsen vid taxistationen eller till korsningen där och absolut inte till en fyllelägenhet någonstans i Lunden.
Fast det där var ju kvällen innan, och det är ett vittne med låg trovärdighet som kommer med de uppgifterna. Dessutom är det inte anmärkningsvärt att han befinner sig därikring eftersom han bor där! Men för själva mordnatten har han alibi enligt en utredare.

Den som däremot inte har alibi och som är knuten till mordet i tid och rum är Jeff Tommy Salenkvist, han bodde dessutom inte där i området. Han har dessutom enligt en kusin erkänt mordet, svårt att förklara bort sånt tycker jag.

Lite olyckligt kan jag tycka att Malins familj lägger sig i polisarbetet och hänger upp sig på en person som sannolikt är oskyldig.
Citera
2019-02-20, 13:10
Medlem
Nu blir jag ännu mer förvirrad. Du nämner, att kvinnan, som omnämns i Dalslänningen, är mindre trovärdig. I tidningen står det, att när kvinnan hörde talas om mordet, så anmälde hon sin upplevelse för polisen, vilket då troligen borde ha skett inom en vecka eller så efter mordet. Jag tycker, att det verkar vara ett synnerligen normalt agerande.

Sedan nämner du, att JTS har erkänt för en kusin, att han har mördat Malin och detta utpekandet tar du som en sanning????. JTS var eller kanske fortfarande är en mycket kriminell person, och flera av hans familj- och släktmedlemmar är av ungefärlig samma standard. JTS har åkt fast för mängder av sina brott, vilket tyder på, att han inte är speciellt intelligent. I utredningen av detta mord, så har polisen varit fast besluten i att sätta fast JTS. Trots bristen av intelligens så har JTS ändå lyckats genomföra mordet och undgått att lämna spår efter sig. För mig verkar det otroligt.

Om nu någon kusin sagt, att JTS är mördaren, så verkar det mer som om det råder en stark ovänskap dem emellan och att kusinen mer har velat jävlas.
Citera
2019-02-20, 13:52
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Nu blir jag ännu mer förvirrad. Du nämner, att kvinnan, som omnämns i Dalslänningen, är mindre trovärdig. I tidningen står det, att när kvinnan hörde talas om mordet, så anmälde hon sin upplevelse för polisen, vilket då troligen borde ha skett inom en vecka eller så efter mordet. Jag tycker, att det verkar vara ett synnerligen normalt agerande.

Sedan nämner du, att JTS har erkänt för en kusin, att han har mördat Malin och detta utpekandet tar du som en sanning????. JTS var eller kanske fortfarande är en mycket kriminell person, och flera av hans familj- och släktmedlemmar är av ungefärlig samma standard. JTS har åkt fast för mängder av sina brott, vilket tyder på, att han inte är speciellt intelligent. I utredningen av detta mord, så har polisen varit fast besluten i att sätta fast JTS. Trots bristen av intelligens så har JTS ändå lyckats genomföra mordet och undgått att lämna spår efter sig. För mig verkar det otroligt.

Om nu någon kusin sagt, att JTS är mördaren, så verkar det mer som om det råder en stark ovänskap dem emellan och att kusinen mer har velat jävlas.

Du har lite felaktiga utgångspunkter. Vem som än är mördaren så har han haft tur. Han har tagit i Malins kläder och plånbok och antagligen lämnat ett skärp efter sig. Trots detta finns inga DNA-spår. Alltså kan man säga att det inte har med intelligens att göra, utan snarare ren bondtur.
Citera
2019-02-20, 15:38
Medlem
Jag försöker undvika att ha några utgångspunkter överhuvudtaget, utan försöker mer använda sunt förnuft.

Vad det gäller dnaspår på Malins kläder osv. måste man tänka på, att dna-tekniken i början av 1990-talet var i sin linda. Om mordet hade skett idag, så hade det säkerligen hittats hundratalets besudlingar på Malins kläder.

En detalj, som jag inte får ihop är, att mördaren agerade så lugnt på brottsplatsen. Han hade tid att klä av kroppen, han dolde Malins kropp bakom en gravsten och dessutom satte han sig på en bänk intill och gick igenom Malins plånbok.

Trots att han hade all tid i världen, som det verkade, så glömde han "sitt bälte" liggande fullt synligt på graven. Var det medvetet eller omedvetet?
Citera
2019-02-20, 18:24
Medlem
Rabattfyllans avatar
En av de män som polisen är intresserad av i utredningen om Malins död lär vara Vlad Nemesis / Victor Draconi som blev känd från satanistfallet (mordet på 36-årige homosexuelle algeriern Josef Ben Meddour i Keillers Park i Göteborg 1997).
Citera
2019-02-21, 23:27
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
En av de män som polisen är intresserad av i utredningen om Malins död lär vara Vlad Nemesis / Victor Draconi som blev känd från satanistfallet (mordet på 36-årige homosexuelle algeriern Josef Ben Meddour i Keillers Park i Göteborg 1997).
Samma år 1997 mördades en annan ung kvinna i Göteborg, Maria i Kålltorp, vägg-i-vägg med Östra kyrkogården. Den jag tipsat om här på tråden påstod sig ha kunskap om mordet i Keillers park, t ex visste han att den först anhållna inte var mördaren vilket sedan visade sig vara sant.

Jag tror fortfarande att den jag tipsat om är intressant i mordet på Malin, men vad gäller Maria har jag helat tiden anat att hans amerikanske vän kan vara av intresse: de två hade det gemensamt att de var kvinnotjusare som inte gillade kvinnor... faktiskt ogillade dem och där fanns något outtalat som förenade dem det var mitt intryck, ja, förutom en homosexuell relation som när amfetamin intogs enligt en säker uppgiftslämnare till mig.
Senast redigerad av MossTrums 2019-02-21 kl. 23:44.
Citera
2019-02-22, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Fast det där var ju kvällen innan, och det är ett vittne med låg trovärdighet som kommer med de uppgifterna. Dessutom är det inte anmärkningsvärt att han befinner sig därikring eftersom han bor där! Men för själva mordnatten har han alibi enligt en utredare.

Den som däremot inte har alibi och som är knuten till mordet i tid och rum är Jeff Tommy Salenkvist, han bodde dessutom inte där i området. Han har dessutom enligt en kusin erkänt mordet, svårt att förklara bort sånt tycker jag.

Lite olyckligt kan jag tycka att Malins familj lägger sig i polisarbetet och hänger upp sig på en person som sannolikt är oskyldig.
Du verkar ha ett stort agg mot TJS, har du råkat ut för TJS nån gång?
Sen säger du att han har berättat det för en kusin, hur fan vet du det??? Du sitter ju här och kommer med det ena efter det andra utan som helst belägg för det du skriver! lägg ner dina fantasier för fan eller kom med nått. Och ett alibi går att ordna, och som håller fast det inte stämmer förstår du.
Citera
2019-03-01, 10:05
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Samma år 1997 mördades en annan ung kvinna i Göteborg, Maria i Kålltorp, vägg-i-vägg med Östra kyrkogården. Den jag tipsat om här på tråden påstod sig ha kunskap om mordet i Keillers park, t ex visste han att den först anhållna inte var mördaren vilket sedan visade sig vara sant.

Jag tror fortfarande att den jag tipsat om är intressant i mordet på Malin, men vad gäller Maria har jag helat tiden anat att hans amerikanske vän kan vara av intresse: de två hade det gemensamt att de var kvinnotjusare som inte gillade kvinnor... faktiskt ogillade dem och där fanns något outtalat som förenade dem det var mitt intryck, ja, förutom en homosexuell relation som när amfetamin intogs enligt en säker uppgiftslämnare till mig.

Är det mordet på Virginsgatan 1997 du tänker på? Ser du någon koppling mellan dessa tre mord?
Citera
2019-03-02, 15:01
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Du verkar ha ett stort agg mot TJS, har du råkat ut för TJS nån gång?
Sen säger du att han har berättat det för en kusin, hur fan vet du det??? Du sitter ju här och kommer med det ena efter det andra utan som helst belägg för det du skriver! lägg ner dina fantasier för fan eller kom med nått. Och ett alibi går att ordna, och som håller fast det inte stämmer förstår du.
Har inget personligt agg alls mot Magnusson annat än ett generellt avsky mot alla dessa kriminella sopor. Denna Tommy har iofs varit en de värsta i Göteborgstrakten så han utmärker sig. Dessutom så tror jag som många andra att han är skyldig till mordet. Skit skall skit ha.
Citera
2019-03-04, 09:21
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Är det mordet på Virginsgatan 1997 du tänker på? Ser du någon koppling mellan dessa tre mord?
Genom dödsmetallband var satanism en modefluga i Göteborg, så mycket vet jag. Nej, jag ser ingen koppling. Mordet på Virginsgatan kan varit ett rånmord där ett avklätt offer avsåg att vilseleda polisen. I så fall var pantbanken gm:s nästa mål, så typiskt för vissa bland missbrukarna att ränna där.

edit: en koppling är förstås att offren i alla tre morden haft förtroende för gm och följt med frivilligt till det som blev brottsplatsen. Offren har inte blivit överfallna och bortförda, om jag säger så.
Senast redigerad av MossTrums 2019-03-04 kl. 09:44.
Citera
2019-03-04, 11:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Du har lite felaktiga utgångspunkter. Vem som än är mördaren så har han haft tur. Han har tagit i Malins kläder och plånbok och antagligen lämnat ett skärp efter sig. Trots detta finns inga DNA-spår. Alltså kan man säga att det inte har med intelligens att göra, utan snarare ren bondtur.

Man har utvunnit ny DNA ur skärpet och fått träff på släkting så just nu finns ett ett antal personer som undersöks via topsning då de är släkt med den som haft skärpet. Så inom någon vecka så lär man veta vems skärp det är. Sen om det är mördarens eller någon anhörig (typ flickväns) återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in