2015-09-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Men det hade väl inte tagit GW 20 år att komma på? Han har själv ofta käpp.

Du har säkerligen helt rätt i att avtrycket inte kommer från en vanlig käpp. Däremot hoppas jag fortfarande på att avtrycket kommer från ett hopfällt paraply, som därmed har används som en käpp eller som stöd.

Är naturligtvis medveten om att chansen för detta är väldigt liten. Fast skulle det mot alla odds vara ett sådant avtryck så tror jag nog att utredningen har en ny huvudmisstänkt.
Citera
2015-09-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryRunner
Du har säkerligen helt rätt i att avtrycket inte kommer från en vanlig käpp. Däremot hoppas jag fortfarande på att avtrycket kommer från ett hopfällt paraply, som därmed har används som en käpp eller som stöd.

Är naturligtvis medveten om att chansen för detta är väldigt liten. Fast skulle det mot alla odds vara ett sådant avtryck så tror jag nog att utredningen har en ny huvudmisstänkt.

Hur kan du eller GW Persson vara säkra på att det speciella avtrycket kommer från tidpunkten för mordet?
Citera
2015-09-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Hur kan du eller GW Persson vara säkra på att det speciella avtrycket kommer från tidpunkten för mordet?

Jag har absolut ingen insyn i själva utredningen och kan egentligen inte alls uttala mig om den saken. Vill minnas att GW i veckans brott sa att graven nyligen hade krattats av kyrkogårdsförvaltningen. Fast det kan säkerligen bli en massa problem att bevisa att själva avtrycket avsattes i samband med mordet.
Senast redigerad av MysteryRunner 2015-09-20 kl. 23:30.
Citera
2015-10-28, 08:34
Medlem
Hur var det nu med To**y Sal**kv**t är han skyldig? En sån som han borde väl lämna många spår efter sig? han är väl inte den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2015-10-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borato
Hur var det nu med To**y Sal**kv**t är han skyldig? En sån som han borde väl lämna många spår efter sig? han är väl inte den skarpaste kniven i lådan.

Var realistisk! En strypning lämnar inte spår på kroppen som kan identifiera gärningsmannen. Tydligen så var hon inte våldtagen heller... men kanske går det att hitta spår på bältet med ny teknik.
Citera
2015-11-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Var realistisk! En strypning lämnar inte spår på kroppen som kan identifiera gärningsmannen. Tydligen så var hon inte våldtagen heller... men kanske går det att hitta spår på bältet med ny teknik.
Realistisk? Man kan väl lämna många spår på många sätt.
Och den här t*mmy är inte särskilt klipsk vad man har hört, så han kan har lämnat hur många spår som helst som lätt skulle kunna testas med dagens dna metoder.
Så det lutar på att han är oskyldig till detta brott.
Citera
2015-12-11, 11:19
Medlem
tobbahzs avatar
Slumrade igenom tråden igår när jag var trött, men vart exakt på kyrkogården hittade dem henne? Bor i närheten och tänkte gå i helgen och tända ett ljus! Sen, är hon begravd på den kyrkogården eller i sin hem ort? Tacksam för svar!
Citera
2015-12-11, 19:30
Medlem
rigbos avatar
Mordet skedde HÄR.

Hon är begravd i sin hemort. Malin var bara på kort besök i Göteborg så det hade varit konstigt om hon begravdes där.
Citera
2015-12-13, 00:26
Medlem
Finns det dna av något slag som man kan använda?
Citera
2015-12-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borato
Realistisk? Man kan väl lämna många spår på många sätt.
Och den här t*mmy är inte särskilt klipsk vad man har hört, så han kan har lämnat hur många spår som helst som lätt skulle kunna testas med dagens dna metoder.
Så det lutar på att han är oskyldig till detta brott.

Du är inte realistisk... ett strypmord lämnar i 99 fall av 100 inte DNA-spår eller fingeravtryck.
Så det spelar ingen roll hur "klipsk" den utpekade Tommy är eller inte är, om förutsättningarna är så dåliga.
Citera
2015-12-13, 13:55
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Finns det dna av något slag som man kan använda?
I ett TV4-klipp 10 år efter mordet säger Sven Alhbin att det finns hårstrån säkrade och att man hoppas att tekniken förbättras så att det går att koppla dessa till en person. Han säger också att det finns en grupp på fem misstänkta personer.
http://www.tv4play.se/program/krimarkivet?video_id=3192509
Citera
2015-12-13, 15:17
Medlem
Tycker det var konstigt att det inte var fingeravtryck någonstans. Har de hår så kan de skicka det till England för de är värdsledande på dna tester. Vet inte hur många hårstrå det behövs för att det ska va för att kunna få en matchning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in