2019-03-05, 00:52
Medlem
Xsylens avatar
Heter MGM Anders Eriksson? eller har FB förväxlat namnet på Kallafallgruppens utredare som också heter Anders Eriksson.. (enligt https://www.svtplay.se/video/21334834/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-avsnitt-24?start=auto&tab=2019)
Citera
2019-03-05, 00:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Heter MGM Anders Eriksson? eller har FB förväxlat namnet på Kallafallgruppens utredare som också heter Anders Eriksson.. (enligt https://www.svtplay.se/video/21334834/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-avsnitt-24?start=auto&tab=2019)

Båda.
Citera
2019-03-05, 00:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.
Det är fel person! Dom har samma namn men den som kör mc är Sveriges mest framgångsrika enduroförare.
Citera
2019-03-05, 01:03
Medlem
Har MGM Facebook?
Citera
2019-03-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Antingen är han smart, och ser till att inte lämna spår bakom sig som vi kan nosa upp, eller så har han levt helt off the grid.

Kan ju kanske känna att man borde ha NÅGOT efter sig på internet som en 58-årig 8-barnspappa. Han har ju dessutom klarat sig oupptäckt såhär länge för ett vidrigt brott. Kan vara slumpen, kan vara planerat och utstuderat.
Finns inte alltför många riktigt, riktigt vassa personer på datasäkerhet. En hel bunt tiopotenser mer troligt att bristen på information beror på att MGM inte använder datorer eller som mest använder för att betala räkningar och läsa tidningen.

Masshysterin hos sociala-medier-konsumenter gör att många missar att det är en ansenlig procent som inte brukar sociala medier och är totalt oförmögna att se någon anledning till vad sociala medier skulle vara bra till.
Citera
2019-03-05, 01:07
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Båda.
Och Palmeutredaren heter Krister Petersson, spooky sammanträffande. GW pratar ju om att slump inte finns. Kanske det då finns fog för att undersöka sådana som figurerar i utredningar lite närmare om de råkar heta likadant som utredningledaren?
Citera
2019-03-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Ber om ursäkt om det här är en upprepning... Men jag sökte på Billdal på youtube och får upp följande video:

https://youtu.be/VUph_zF8ah4

Namnet på personen som laddat upp videon är ju ett annat märkligt sammanträffande.
Varför märkligt sammanträffande om du funderar på exakt hur många tusen som har det namnet i Sverige?
Citera
2019-03-05, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
DNA-bevisningen är ett extremt starkt bevis för att han är skyldig.

Menar du att han kanske ska frikännas för att han kanske har glömt vad han gjorde vid det där tillfället? Eller menar du att en våldtäkt, till och med en barnvåldtäkt, ska bedömas mildare därför att vi inte vet vad gärningsmannen tänkte när han utförde det?

Jag har svarat på ovanstående citat i nedanstående tråd, eftersom denna tråd verkar vara fylld av människor som INTE gillar att jag försöker försvåra för sexualförbrytare att begå sexualbrott. Eller så är de bara osmarta. Hur som helst går det INTE att diskutera med dem på ett vettigt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av a987
Nedanstående citat är från en annan tråd:

Jag är väldigt tveksam till DNA-teknik. Bevismaterial har blivit ettor och nollor. Mycket farligt.

Jag menar att om han faktiskt INTE kommer ihåg att han har begått våldtäkten, då är sannolikheten stor att det INTE var han som gjorde det, eller att han gjorde det, men att hans medvetande var nedsatt vid våldtäkten.
Och föreställ dig själv att någon skulle visa dig en video där du våldtar en liten flicka, och du minns INTE att du har gjort det. Du skulle då antagligen bli väldigt chockad och ledsen. Och tycker du själv att du då ska dömas för våldtäkt?
Och jag tror INTE att man kan förtränga sådana handlingar, utan man har haft nedsatt medvetande på något sätt om man INTE minns dem.

Och jag menar att om GM tex hade rabies vid tiden för våldtäkten, då borde han rimligen dömas mildare eller INTE alls. Det är då nämligen INTE hans fel att han begick våldtäkten, det är då sjukdomens fel. Läs eller se Cujo, så förstår du kanske hur jag menar.
Citera
2019-03-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag har svarat på ovanstående citat i nedanstående tråd, eftersom denna tråd verkar vara fylld av människor som INTE gillar att jag försöker försvåra för sexualförbrytare att begå sexualbrott. Eller så är de bara osmarta. Hur som helst går det INTE att diskutera med dem på ett vettigt sätt.

Du lägger skulden och ansvaret på det åttaåriga barnet. Det är hon som aldrig får le mot en vuxen man, inte ens på ett fullkomligt barnsligt och oskuldsfullt sätt. För om hon gör det, så kan mannen bli sexuellt upptänd, och då kan han kanske inte hjälpa att han våldtar henne?

Eller att han våldtar en annan likadan liten flicka som kommer cyklande genom skogen?

Det är inte hans fel? Särskilt om han inte minns, eller säger att han inte minns, att han har gjort det? Då ska han frikännas från våldtäkten även om det finns starka DNA-bevis? Därför att han säger att han inte minns?

En sån man borde omedelbart låsas in på en låst avdelning på ett mentalsjukhus. Uppenbarligen kan han inte få gå lös.

Och nej, kom inte och påstå att alla män är sådana, eller att alla män borde låsas in i så fall.

Det är du som är sjuk i huvudet.
Citera
2019-03-05, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Friska vuxna gör inte konstiga saker om 8-åriga flickor ler mot dem. Bättre att låsa in de vuxna som inte klarar av att en 8-årig ler, så 8-åringar tillåts vara barn och le precis så mycket de vill utan att behöva vara rädda.

Hur hittar du de vuxna som blir kåta när småflickor ler åt dem? Hur bevisar du sen att de måste låsas in?
Lycka till med en omöjlig uppgift!

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur skev i skallen är du egentligen? Du skulle nog trivas ner i Saudiarabien där man har könsapartheid och flickor och kvinnor inte får prata med män om de inte är släktingar eller make. Dessutom gifts ju småflickor bort till äckliga gubbar.

Hur i h-vete kan du få det till att det är en 8-årig flickas fel? Hon har inte gjort något fel alls. Pedofilen däremot har gjort en jävla massa fel och det är därför han nu sitter häktad och med största sannolikhet kommer fällas. Man har hittat DNA, troligen sperma, på ett ställe som inte går att bortförklara. Pedofil-äcklet är rökt! Han kan dessutom ha gjort sig skyldig till fler äckel-brott. Våldtäkt av barn är sällan något man bara gör helt plötsligt utan att ha gjort mer liknande saker före och efter. Har han varit i Thailand vill jag inte ens tänka på vad han utsatt prostituerade småflickor för.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hittades-via-dna-efter-24-ar-nu-intressant-i-mordutredning

Det beror på hur man definierar "fel". Det var knappast ett BRA beslut av 8-åringen eller hennes föräldrar i det här fallet, att hon cyklade ensam som hon gjorde den dagen.
Tycker du att det är säkert för småflickor att cykla ensamma i skogen, som Engla och 8-åringen i det här fallet gjorde?
Och om de stöter på en man på vägen, tycker du att det då är bra att de ler åt honom? Ska de kanske tom säga till honom "du har INTE rätt att våldta mig" ?

Världen är farlig, och därför måste man vara försiktig.
Senast redigerad av a987 2019-03-05 kl. 01:48.
Citera
2019-03-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag har alltid förundrats över hur få seriemördare vi har i Sverige, här har vi kanske en. Och frågan är hur många fler som går lösa där ute.

* tänker alltså på mordet på M.O 1994.

Polisen har ju scannat alla fall med A.E där det finns DNA och den enda de fått matchning på är det här fallet med 8 åriga flickan. Men sen finns de flera fall bl.a. M.O 1994 där man inte har något DNA och i t.ex. Jasmina där man inte har någon kropp. 99% av fallen där man hittar en kropp som bragts om livet så hittar man också någon form av DNA från GM. Så M.O är ett ovanligt fall där det saknas DNA från en hittad kropp.
Ett till känt fall är ju Arbogamorden på de två barnen som hon tyskan Christine Shurrer blev senare dömd för trots att man inte hittade något DNA från henne vid mordplatsen.

Om nu A.E skulle vara M.O:S GM så skulle han ju gått från att inte sätta ett spår till att sätta mängder av spår något år senare på flickan i Billdal. Vad jag har hört så blev aldrig M.O våldtagen heller. Dock förekom det ett sexuellt motiv och ritualer i sammanhanget. Men hon gjorde kanske så mycket motstånd så han av "misstag" tog livet av henne innan han skullde våldföra sig på henne. Då kanske det var lättare att välja ett yngre offer som inte gör så mycket motstånd?

Jasmina försvann i Sävsjö knappt 2 år senare efter det brutala våldtäkten i Billdal. Jasmina var 6-7 år.
Skulle A.E nu ta steget att röva bort en flicka, göra hemska saker med henne och sedan gömma kroppen?

Något som sammankopplar dessa fall och gör att A.E blir misstänkt är att de ligger nära i tiden och ligger rent geografiskt nära där A.E har bott, så det är inga avstånd att tala om*. Samt att offren är unga. * Östra Begravningsplatsen 1994, Billdal 1995, Sävsjö 1997.
Kanske inte en seriemördare men väl en dubbelmördare??
Citera
2019-03-05, 01:51
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur många andra pedofil-brott har detta äckel begått i landet tro? Eller har han kanske rest till Thailand med jämna mellanrum för att köpa småflickor där?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg:
Jag försvarar överhuvudtaget inte gärningsmannens ohyggliga brott, men vi vet inte huruvida gärningsmannen är pedofil eller inte. Han har begått ett avskyvärt brott, men om han verkligen är pedofil, dvs att han föredrar barn istället för vuxna vet vi inte.

Till att börja med är det viktigt att tänka på att inte göra en människa till en diagnos vilket lätt händer när man pratar om en person som "en pedofil"

Det finns nämligen ungdomar och vuxna som begår övergrepp på barn när “tillfälle ges.”

Gärningsmannen är kanske peodofil, men det vet vi inte. Oavsett vilket så är hans brott avskyvärt.

Håll isär begreppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in