2019-03-05, 00:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag har alltid förundrats över hur få seriemördare vi har i Sverige, här har vi kanske en. Och frågan är hur många fler som går lösa där ute.

* tänker alltså på mordet på M.O 1994.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-03-05 kl. 00:21.
Citera
2019-03-05, 00:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Är det så att du verkligen inte klarar av att tänka?

Att du inte förstår att ingen i tråden försöker skydda någon pedofil. Men försöker skydda eventuellt felaktigt utpekad människa?

Är detta totalt utanför ditt förstånd att förstå? Du har verkligen nått den absoluta gränsen för vad din hjärna kan ta in och processa?

Om ingen i tråden har tillgång till de faktiska bevisen så innebär det att namnpubliceringar blir gissning. Och om någon i tråden faktiskt har tillgång till bevisen så är den personen trots det inte skyldig att publicera något namn även om du tokönskar det.

Jag försvarar överhuvudtaget inte gärningsmannens ohyggliga brott, men vi vet inte huruvida gärningsmannen är pedofil eller inte. Han har begått ett avskyvärt brott, men om han verkligen är pedofil, dvs att han föredrar barn istället för vuxna.

Till att börja med är det viktigt att tänka på att inte göra en människa till en diagnos vilket lätt händer när man pratar om en person som "en pedofil"

Det finns nämligen ungdomar och vuxna som begår övergrepp på barn när “tillfälle ges.”

Gärningsmannen är kanske peodofil, men det vet vi inte. Oavsett vilket så är hans brott avskyvärt.
Citera
2019-03-05, 00:16
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Personen på bilden ser dock inte ut att vara i närheten av 68 år gammal.

Kanske inte 68, men kanske 45-50ish beroende på när fotot togs. Kan ju väcka cykelgaragespåret till liv igen om det ens är samma person.

Edit: AE är nu 58, född -60.
Citera
2019-03-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Tro du vafan du vill, jag vet att jag har rätt.

Läste just i Expressen att AE misstänks för mordet på Malin Olsson. Om du är så säker på att AE är oskyldig till det mordet, och om du dessutom vet vem det var som faktiskt mördade Malin, så får du väl vända dig till polisen och berätta vad du vet?
Citera
2019-03-05, 00:22
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Läste just i Expressen att AE misstänks för mordet på Malin Olsson. Om du är så säker på att AE är oskyldig till det mordet, och om du dessutom vet vem det var som faktiskt mördade Malin, så får du väl vända dig till polisen och berätta vad du vet?

Misstänks gör han väl inte än, men de ska utreda om han kan vara misstänkt (och sedan ev om han är skyldig). Än så länge bodde han ju bara i närheten när det hände, men finns ju ingenting annat som pekar åt det hållet. Skulle nog använda ordet intressant istället för misstänkt, för att inte dra för höga växlar på det ännu.
Citera
2019-03-05, 00:23
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Jag har svårt att tro att detta är någonting annat än ett väldigt olyckligt (för hans del) sammanträffande.

Yep, skrev fel. Ändrade i mitt tidigare inlägg.

Tror inte heller att det är samma person, eftersom några cykelvideos då skulle vara det enda som finns på honom online. Och det tror jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag försvarar honom som människa, hans rätt till en rättvis behandling. Andra här i tråden verkar vara beredda att döda honom, enbart för att polisen säger att han är skyldig, alltså innan han har fällts för brottet.

I princip allt om gärningsmannen diskuteras i den här tråden. Du vet ju INTE vad som hände vid brottstillfället, vad han tänkte på och så. Han kan ha fått en hjärnblödning som orsakade övergreppet. Det är svårt att kontrollera. Och han kanske INTE ens minns övergreppet. Det vore bra om han erkände OM han är gärningsmannen.

Du ditt jävla vider!

Vadå rätt till rättvis behandling.... tyvärr kommer aset AE att få det genom svenskt rättssystem o det är fan så mycket lindrigare än han förtjänar! Tycker du att aset gav den stackars lilltjejen, ett 8 årigt litet barn, en rättvis behandling? Har du glömt att det finns DNA-BEVIS.

Har du läst domen för hur han vedervärdigt behandlade sin 11 åriga son? Tycker du att han gav sonen en rättvis behandling?

Du måste vara sjuk, du är riktigt otäck "människa"! Varför letar du så frenetiskt efter förmildrande omständigheter för en random störd man?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Jävla skitföräldrar AE måste ha haft egentligen. Hade de döpt ungen till Ambjörn eller något annat mer exotiskt skulle vi inte behöva sitta här och spekulera om valfria cyklister.
Citera
2019-03-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Han hade ett särboförhållande från 1993 och framåt med den kvinna som skulle bli hans andra fru.

De gifte sig 1997 och fick barn -97, -00 och -02.

Fi fan för att va avkomma till den är jäveln.

Kan nån vänlig själ länka lite exfru, barn uppgifter tack?
Trojan skrev "de två han bor med" , syftas det på AE eller nån annan som bor med "de två"?
Citera
2019-03-05, 00:28
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jävla skitföräldrar AE måste ha haft egentligen. Hade de döpt ungen till Ambjörn eller något annat mer exotiskt skulle vi inte behöva sitta här och spekulera om valfria cyklister.

Påminn mig om att byta namn irl om jag någonsin blir kriminell, mig kan man hitta så mycket smaskigt på. Enda i Sverige (mest troligt världen) med mitt (för- och efterkombination)namn.

OnT: Ska bli intressant när/om de får ut något mer i det andra fallet som kan leda till AE också. De har sagt att de har en ”prioriteringslista” Det här låg ju uppenbarligen högt, samt mordet i Linköping där de verkar ha fått träffar. Just här lär det väl bli rätt tyst eftersom han verkar vara Sveriges mest anonyma man.
Citera
2019-03-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag försvarar honom som människa, hans rätt till en rättvis behandling. Andra här i tråden verkar vara beredda att döda honom, enbart för att polisen säger att han är skyldig, alltså innan han har fällts för brottet.

I princip allt om gärningsmannen diskuteras i den här tråden. Du vet ju INTE vad som hände vid brottstillfället, vad han tänkte på och så. Han kan ha fått en hjärnblödning som orsakade övergreppet. Det är svårt att kontrollera. Och han kanske INTE ens minns övergreppet. Det vore bra om han erkände OM han är gärningsmannen.

DNA-bevisningen är ett extremt starkt bevis för att han är skyldig.

Menar du att han kanske ska frikännas för att han kanske har glömt vad han gjorde vid det där tillfället? Eller menar du att en våldtäkt, till och med en barnvåldtäkt, ska bedömas mildare därför att vi inte vet vad gärningsmannen tänkte när han utförde det?
Citera
2019-03-05, 00:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Ja, och jävla allmoge dessutom. Inte ens så mycket social ambition att de kunde byta efternamn till Bjättervall eller Hillerbling.

Skönt att få avsluta kvällen i lite mer lättsam stämning. Det är mer än AE lär kunna göra även om han har haft 24 år på sig att förbereda sig för att stirra i häktestaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in