2019-03-04, 20:46
Medlem
honeybadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Frun behöver ju inte hängas ut, men kan du berätta mer? Ev adress eller vad han exakt arbetade med? Trots timmar av sökningar på nätet och mängder med sidor/inlägg är du ju den första som faktiskt lär ha träffat honom och kan berätta om hans yrke. Vore mycket intressant om du delade med dig.

Det var i samband med en husförsäljning jag träffade honom ett par gånger. Han renoverade huset han bodde i under en tid för att husera hans nya thailändska flickvän som var på gång att flytta hit. Hon var dessvärre inte nöjd (trots en helt blå-gul övervåning) och sålde därför. Han hade (bland annat) fuskat med renoveringen av badrummet, golvbrunnen läckte ner i källaren och "golvvärmen" var virad runt avloppsrören för att underlätta thailandsbesöken på vintern. Allt detta ljög han om på besiktningen.
Citera
2019-03-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Absolut så. Många tycks gilla att klistra pedofil i pannan på honom.
När jag läser om vad han har gjort så känns den "diagonsen" helt oviktig.
Han är ett MONSTER. En man som pga av psykiska defekter bortom all räddning bara kan klassas som GALEN och inget annat. En varelse som samhället måste befria oss ifrån för gott.

Denna snubben är knappast galen. Om han varit det skulle han t.ex. inte klara av att flytta stup i kvarten med allt vad det innebär. Våldtar man en 8-åring så är man pedofil. Det är fakta. Att vara pedofil är inte det samma som att vara psykotisk. Denna snubbe var inte psykotisk när han våldtog flickan och är det troligen inte nu heller.
Citera
2019-03-04, 20:48
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
En man kan ju våldta en kvinna utan glidmedel. En läkare kan undersöka inne i ett spädbarns vagina. Då säger det sig självt att en vuxen man med våld kan penetrera en liten flicka.

Du svarar på EN fråga som riktar sig mot 4 påståenden.

Vad anser du om övriga?

Edit: Inlägget som jag svarade på äcklar mig och får mig att fundera på om allt står rätt till med den personen.
Senast redigerad av EnDodTiger 2019-03-04 kl. 20:52.
Citera
2019-03-04, 20:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelmans
Flera har påpekat att AE flyttat runt årligen. För två år sedan så införskaffade han en 40 är gammal husvagn. Planer på att bosätta sig på annan plats alt. möjlighet att fly, eller en vanlig husvagnssemester i sin ensamhet?

För två år sen? Vad finns det för anledning menar du att han fått för sig att fly för något som han för 22 år sedan begått och som han tydligen klarat sig undan
Citera
2019-03-04, 20:51
Medlem
honeybadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Med tanke på att du alldeles nyss trollade tråden med en bild på Anders Eriksson från Galenskaparna får du gärna fylla på med något substantiellt som ökar trovärdigheten i vad du skriver...

I know men det var i samband med det jag ändå kände igen hans namn. Och sen lite rysningar.
Och notroll, bara litet skämt för alla som funderade på vart dom hört namnet förut..
Citera
2019-03-04, 20:52
Medlem
Hur många andra pedofil-brott har detta äckel begått i landet tro? Eller har han kanske rest till Thailand med jämna mellanrum för att köpa småflickor där?
Citera
2019-03-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Han kan ha fått en organisk psykos som varade en längre tid, men som INTE märktes tydligt av omgivningen. Läs nedan:

"och beroende på var i hjärnan påverkan sker och vilken signalsubstans som berörs kan psykosen påminna mer om schizofreni, vanföreställningssyndrom eller bipolär sjukdom."
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Organisk_psykos

Maniska personer eller schizofrena personer lägger man INTE alltid märke till.

Han kanske gick på samma väg som henne, och så slog det slint i hans huvud när han såg henne.

Att han har pratat med henne säger ju INGENTING. Han kan ha sagt tex "hur gammal är du?", och då kan han ändå vara förvirrad. Så vad sa han?

Du anklagar ju honom, då måste jag få försvara honom. Det är så det fungerar i ett rättsäkert samhälle.

Finns det något som tyder på att GM INTE verkat under en organisk psykos?

Nej, brott under tex maniska och schizofrena psykoser är INTE ovanligt, och dessa sjukdomar kan vara omärkliga och bryta ut plötsligt och gå över på en dag.
Och sök på Google efter "organic psychosis crime", här är ett resultat:

"CONCLUSIONS:
Individuals hospitalized for schizophrenia and men hospitalized with organic psychosis have higher rates of arrests for violence than those never hospitalized. This relationship cannot be fully explained by demographic factors or comorbid substance abuse."
Källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10807490

Du har naturligtvis rätt i mycket av det du skriver, men det är få i en sådan här tråd i ett sådant här skede som har förmågan att resonera på den nivån. Det är blint hat som gäller just nu och ingen idé att du försöker driva en alternativ teori om motiv eller sinnestillstånd av GM vid det aktuella brottstillfället. Blir tyvärr mest jobbigt och trasar sönder tråden, även om du faktiskt kan ha en del rätt i dina inlägg. Tycker du skall släppa det tills vidare och ev återkomma senare när vi vet mer.
Citera
2019-03-04, 20:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger
I know men det var i samband med det jag ändå kände igen hans namn. Och sen lite rysningar.
Och notroll, bara litet skämt för alla som funderade på vart dom hört namnet förut..

Vad jobbade han med på kommunen? Fjärås, då jobbade han för Kungsbacka kommun?
Citera
2019-03-04, 20:55
Medlem
Citat:
Det var i samband med en husförsäljning jag träffade honom ett par gånger. Han renoverade huset han bodde i under en tid för att husera hans nya thailändska flickvän som var på gång att flytta hit. Hon var dessvärre inte nöjd (trots en helt blå-gul övervåning) och sålde därför. Han hade (bland annat) fuskat med renoveringen av badrummet, golvbrunnen läckte ner i källaren och "golvvärmen" var virad runt avloppsrören för att underlätta thailandsbesöken på vintern. Allt detta ljög han om på besiktningen.

Tack för input. Det där med att renovera och sälja verkar vara något återkommande.
Vet du mer om vad han hade för yrke?
Du skriver "thailandsbesök" som att det var thailändskor som kom till honom för att bo under vintern? Eller menar du att han fuskbyggde för att spara pengar så att han själv hade råd att åka till Thailand?
Citera
2019-03-04, 20:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Denna snubben är knappast galen. Om han varit det skulle han t.ex. inte klara av att flytta stup i kvarten med allt vad det innebär. Våldtar man en 8-åring så är man pedofil. Det är fakta. Att vara pedofil är inte det samma som att vara psykotisk. Denna snubbe var inte psykotisk när han våldtog flickan och är det troligen inte nu heller.

Folk kan förvisso ha fler störningar/läggningar/åkommor/whatever än en men jag skulle nog säga att om en vuxen person mer eller mindre försöker slå ihjäl ett barn på det sätt MGM ska ha gjort så är det nog åtminstone inte enbart tal om pedofili. Jag skulle snarare säga att det kanske rör sig om sexualsadism, extrema aggressioner, eller något åt det hållet och kanske flera olika saker i kombination.

Någon psykos tror förvisso inte jag heller på men om vi tar en annan AE, dvs. Anders Eklund, så mördade han, mig veterligen, sitt offer mest för att komma undan, här tycks det mer handla om våld för våldets skull.
Citera
2019-03-04, 21:00
Medlem
honeybadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tack för input. Det där med att renovera och sälja verkar vara något återkommande.
Vet du mer om vad han hade för yrke?
Du skriver "thailandsbesök" som att det var thailändskor som kom till honom för att bo under vintern? Eller menar du att han fuskbyggde för att spara pengar så att han själv hade råd att åka till Thailand?

Nej, vet tyvärr inget mer än "kommunanställd".
Ja, alltså för att slippa ha värme på under vintern då han ändå var i Thailand och raggade fru. (Min egna slutsats då golvvärme-lösningen inte hade någon annan förklaring) Ett sätt att spara pengar helt klart.
Senast redigerad av honeybadger 2019-03-04 kl. 21:02.
Citera
2019-03-04, 21:02
Medlem
Citat:
Jag var i kontakt med Anders när han bodde i Fjärås. Kommunalanställd med nyligen hitflyttad thailändsk fru. Lite creepy så här i efterhand..

Den numera exfrun är född 82...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in