2019-03-04, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför i hela helvete envisas du med att han var psykotisk? Det var han inte! Han är pedofil och kan också vara personlighetsstörd. Psykos? Knappast!

Hur vet du att han INTE var psykotisk?
Kom med något som tyder på det, istället för att köra med skrämseltaktik för att tysta mig. Om du INTE har något att komma med, då ska du INTE heller säga att han INTE var psykotisk.
Citera
2019-03-04, 21:51
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Något måste han ju ha sagt till henne, eftersom hon sa att han talade svenska utan brytning. Och det han sa kan han ha sagt trots att han var psykotisk.
Fast varför tror du att han var psykotisk?
Citera
2019-03-04, 21:54
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Det finns stor risk att någon i tråden letar upp tex hans barn, eller andra anhöriga och ger sig på dem. Och hittills verkar majoriteten i tråden vara överens om att den misstänkte bör avrättas omedelbart. Och det verkar cirkulera en hel del olika namn på den misstänkte i tråden, och någon kan lätt ta miste på någon bokstav i namnet.
Någon måste därför balansera det hela och försöka skapa osäkerhet kring fallet. Men det bästa är förstås att låta rättsväsendet sköta det här fallet.

Den här tråden är redan förstörd, och en skamfläck för Flashback.
Jaså, vad är det för namn mer än Anders Eriksson som cirkulerar? Tror de flesta i den här tråden är överens om namnet på GM efter att Tryckkokaren postade häktningsframställan inatt. Går inte ta miste på GMs namn. Du är en skamfläck i den här tråden med ditt patetiska försök till försvar och osanningar.
Citera
2019-03-04, 21:55
Medlem
Citat:
Hur vet du att han INTE var psykotisk?
Kom med något som tyder på det, istället för att köra med skrämseltaktik för att tysta mig. Om du INTE har något att komma med, då ska du INTE heller säga att han INTE var psykotisk.

På vilket sätt har jag skrämt dig? En psykotisk människa är inte bara psykotisk under en kort stund utan visar tecken på det även vid andra tillfällen. En psykotisk människa kan knappast flytta runt och sälja hus på det sätt han gjort hela livet m.m. Den som ger sig på en 8-årig flicka är pedofil. Det faktum att han också misshandlat minst en av sina söner & att han våldtagit flickan visar snarare på empatistörning, vilket är vanligt vid personlighetsstörningar. Det finns ingenting som tyder på psykos.
Citera
2019-03-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tack för svar!

En av hans exfruar har Facebook men där finns AE inte, men det är väl inte så förvånande.

Men jag tror nog han funnits på nätet, för mobilt bredband lär han väl kunnat ha haft även där han bodde? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han varit ganska aktiv på exempelvis Bodycontact och Darkside. Han hade två veckor på sig att släcka ner sina profiler och det är vad jag gissar att han gjort...
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Om han växte upp på Sparrgrensgatan, var kan han då ha gått på för skolor, ni som kan Göteborg? Tänker på skolfoton, kan man söka på skolfoton andra än sina egna om man har Stayfriends-abonnemang?

Kålltorpsskolan kanske? Jag hittar förvisso ingen AE bland de registrerade medlemmarna men däremot en person med samma namn som hans bror som passligt nog ska ha lämnat den skolan vid rätt år. Om nu AE gick på den skolan så borde han väl ha gått i årskurs 9 runt 1976 skulle jag säga.

Jag har för övrigt inget konto på sidan i fråga så jag kan inte gräva mer än så, men om någon hittar ett klassfoto från den skolan runt rätt tid där en av eleverna har samma namn som MGM så skulle det kanske kunna vara en möjlig bild på en ung AE.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Fast varför tror du att han var psykotisk?

Jag tycker att han låter som en väldigt sjuk och instabil människa, vilket kan vara pga psykos, organisk eller psykisk. Och OM den nu misstänkte mannen är GM, då tyder också hans misshandel av hans son på att han har någon allvarlig störning. Och han måste definitivt INTE vara pedofil bara för att han våldtar en 8-årig flicka. Pedofil är man om man föredrar barn framför vuxna när det gäller sex.
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Det finns stor risk att någon i tråden letar upp tex hans barn, eller andra anhöriga och ger sig på dem. Och hittills verkar majoriteten i tråden vara överens om att den misstänkte bör avrättas omedelbart. Och det verkar cirkulera en hel del olika namn på den misstänkte i tråden, och någon kan lätt ta miste på någon bokstav i namnet.
Någon måste därför balansera det hela och försöka skapa osäkerhet kring fallet. Men det bästa är förstås att låta rättsväsendet sköta det här fallet.

Den här tråden är redan förstörd, och en skamfläck för Flashback.

Det är väl ingen som ens försökt skam- eller skuldbelägga anhöriga eller barn till AE. Jag har läst vartenda inlägg. Man väljer inte sina föräldrar - det vet varenda jävel, till och med på Flashback.

Du säger själv i ett tidigare inlägg att det inte finns så många andra ställen än inuti BO man kan hitta DNA från förövaren. Vilket såklart kan stämma till viss del. Samtidigt säger du också att man måste skapa osäkerhet kring fallet. Hur har MGMs DNA hamnat på såna ställen där det är konklusivt om det inte är så att han är förövaren? Du säger emot dig själv.

Din hårda psykos-väg går inte att säga mycket om, för vi vet inte. Han kanske bara är en pedofil som inte kunde hålla sina lustar i schack. Eller så är han inte pedofil, men kunde inte behärska sig och tog första bästa. Eller så kanske han hade en psykos. Blir väldigt svårt att bevisa såhär långt senare dock. Även om han skulle lida av det nu så måste det bevisas att han led av en psykos vid brottstillfället. Jag vågar nog påstå att det är nästintill omöjligt att lyckas med.

För övrigt är pedofili och serievåldtäktsmän något som jag kan känna dödsstraffet bör återinföras för. Och jag hoppas att MGM får leva resten av sitt i ett helvete och i ständig rädsla. För det är vad BO fått göra fram tills nu.
Citera
2019-03-04, 21:57
Medlem
Citat:
Tack för svar!

En av hans exfruar har Facebook men där finns AE inte, men det är väl inte så förvånande.

Men jag tror nog han funnits på nätet, för mobilt bredband lär han väl kunnat ha haft även där han bodde? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han varit ganska aktiv på exempelvis Bodycontact och Darkside. Han hade två veckor på sig att släcka ner sina profiler och det är vad jag gissar att han gjort...

Min känsla är att han är en typ av person som inte befattar sig med datorer. Han är trots allt 58 år och inte uppväxt med dator i handen, har genom livet nästan alltid bott nära skog och natur, med tanke på hur husens tomter sett ut kan man anta ett visst bil- eller maskinintresse av något slag. En sån där snubbe som ständigt har arbetskläderna på men aldrig sätter sig framför varken TV eller dator. Kan ha såklart ha fel, men jag får för mig att han är en typisk person som flyr det numera moderna livet. Man kan ju förresten tycka han borde haft någon form av roll i någon form av förening/klubb etc men går f-n inte hitta ett spår av honom i något utlagt protokoll, någon skrivelse, etc etc. Svårsökt person, men med tanke på hans bostadsorter får man ju ner antalet träffar rejält enbart genom att söka på hans namn plus de olika orterna, men.. noll och nada.

Har dock hittat en liten (icke-)detalj. På någon gammal lista över företag fanns han faktiskt med på sin adress i Göteborg. Men då som enskild firm, vad det verkar. Namnet = företagsnamnet. Inte en rad om typ av verksamhet.
http://www.gulex.se/firmainfo/anders_eriksson/932020250036.htm

men säger egentligen ingenting, vad jag kan se.
Citera
2019-03-04, 21:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.

Bra observation. Eller hade, tills han fick kallelsen till topsning...
Citera
2019-03-04, 21:58
Medlem
Troians avatar
Citat:

Minst två av hans ex-fruar har Facebook.

Någon som hittat den äldste sonen? Uppmanar inte att posta länken här isf, men undrar om någon hittar honom?
Citera
2019-03-04, 21:59
Medlem
Citat:
Något måste han ju ha sagt till henne, eftersom hon sa att han talade svenska utan brytning. Och det han sa kan han ha sagt trots att han var psykotisk.
Hon uppfattade om att hon kört på honom med cyckel och bad om ursäkt, det var väl då som det utbytte konversation, nått kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in