2019-03-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Han kan ha haft en psykos också, eller tex ett epileptisk anfall.
En våldtäktsman våldtar INTE nödvändigtvis människor som han föredrar. Det är tex lite svårt att våldta Miss Universum om man är svensk man och föredrar henne. Våldtäktsmän våldtar ofta den som kommer i dens väg. Det kan troligen bli ungefär så att våldtäktsmannen står och väntar på ett lämpligt offer, och tänker till slut "hon får duga". Ungefär som på krogen, fast våldtäkt.
Så pedofil är han INTE nödvändigtvis. Däremot är han kanske sådan att han INTE tycker att det är fel att ha sex med barn, och så var han kåt och så kom flickan i hans väg.

Det är sant att våldtäktsmän inte väljer efter utseende, men våldtäktsmän överlag ger sig inte på barn. Det måste man ha speciella böjelser för att göra. Han kan mycket väl ha spanat efter en flicka, vem som helst av dem förstås. Det gör ju liksom pedofiler. Andra våldtäktsmän som inte är pedofiler spanar efter kvinnor, vem som helst, men knappast efter barn.

Edit: Hon var ju dessutom bara 8 år så han kan ju inte ha tagit henne för vuxen precis.
Senast redigerad av hoaxgammon 2019-03-04 kl. 22:19.
Citera
2019-03-04, 22:17
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Inte jag heller. Antingen har de stängt ned det innan vi hann luska för att de visste vad som var på gång eller så är de han är skriven på samma adress som helt enkelt inte Facebook-människor. En kille född 91 känns ju dock som han borde ha Facebook.

Känns som att den här kufen kommer bindas till en hel del oupplösta fall alltså.
Citera
2019-03-04, 22:19
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den äldste sonen är relevant då AE var skriven hemma hos honom för något år sedan. Mycket tyder därför på att de har kontakt, och finns AE på Facebook så är det inte omöjligt att han är vän med son -91.

Jo jag vet. Också den sonen som är dömd och kan antas blev topsad som ledde till AE. Och sonen -91 är fortfarande skriven på den näst sista adressen AE fanns skriven på, men är skriven på två adresser. Har som sagt haft många timmars fruktlöst sökande. Kan vara så enkelt som att han stängt ned den för han visste vad som var på gång. Han kanske till och med informerades.

Edit: stavning och meningsuppbyggnader sög
Senast redigerad av zeinah 2019-03-04 kl. 22:21.
Citera
2019-03-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nog brukar väl ändå 58-åringar ha hunnit ta till sig "ny teknik" såsom Internet. I synnerhet män som "ska" vara tekniska. Min svärfar är 80 och har hunnit avverka en massa datorer och mobiltelefoner. Anekdotiskt, men ändå. Män i denna åldersgrupp är inte så mossiga som du tror.

Kan ju ev tänkas att jag själv tillhör åldergruppen.. min erfarenhet säger att "tekniska män" är just de som inte är internetbaserade. Typen som sysslar med bilar, skruvar, bygger etc, dvs de "händiga", är negativa till datorer medan "kontorsfolket" är mer positiva. Finns såklart mängder med varianter och undantag. Men folk som väljer att bo i skogen och renovera hus brukar liksom inte sitta vid datorn när det finns byggprojekt på gång. Jag tror inte han ens hade en dator och mer var typen som gick till banken med en bunte räkningar en gång i månaden när det var dags att betala. Det är fler som lever så än många tror.. betydligt fler.
Citera
2019-03-04, 22:21
Bannlyst
Citat:
Inte så konstigt. Hans Facebook blev outad i tråden av något snille. Äldsta sonen är född -91, dottern -88. Hur som helst verkar den sonen som är dömd för brott omöjlig att hitta, spenderat timmar på det idag utan framgång.
Äldsta sonen bor kvar i Kungälv men ja han är spårlös på nätet.
Citera
2019-03-04, 22:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jo jag vet. Också den sonen som är dömd och kan antas blev topsad som ledde till AE. Och sonen -91 är fortfarande skriven på den näst sista adressen AE fanns skriven på, men är skriven på två adresser. Har som sagt haft många timmars fruktlöst sökande. Kan vara så enkelt som att han stängt ned den för han visste vad som var på gång. Han kanske till och med informerades.

Edit: stavning och meningsuppbyggnader sög

Skriven på två adresser?
Citera
2019-03-04, 22:23
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Äldsta sonen bor kvar i Kungälv men ja han är spårlös på nätet.

Vet du det från egna källor eller går du på var han är skriven? Det finns nämligen två adresser han verkar vara skriven på (om man ens kan vara det, kanske är dåligt uppdaterat) och för mig är det oklart i vilken av städerna han skulle befinna sig nu.
Citera
2019-03-04, 22:24
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skriven på två adresser?

Kasst förklarat.

När man söker på honom kommer två adresser upp på de flesta sidor. Sen vet jag inte vilken som är aktuell, om det bara är dåligt uppdaterat.
Citera
2019-03-04, 22:24
Medlem
Citat:
Han kan ha haft en psykos också, eller tex ett epileptisk anfall.
En våldtäktsman våldtar INTE nödvändigtvis människor som han föredrar. Det är tex lite svårt att våldta Miss Universum om man är svensk man och föredrar henne. Våldtäktsmän våldtar ofta den som kommer i dens väg. Det kan troligen bli ungefär så att våldtäktsmannen står och väntar på ett lämpligt offer, och tänker till slut "hon får duga". Ungefär som på krogen, fast våldtäkt.
Så pedofil är han INTE nödvändigtvis. Däremot är han kanske sådan att han INTE tycker att det är fel att ha sex med barn, och så var han kåt och så kom flickan i hans väg.

Men din jävla tomte... om du inte klarar av att framställa din åsikt på annat sätt än att hålla på med versaler och lägga fram nån slags värdelös anekdotisk bevisföring hela tiden så kanske du borde fundera på att tagga ner lite.

Ontopic: Kan inte släppa det här med hur karln har tjänat sin brödföda i alla år, det är ju inte så vanligt att man flyttar runt så ofta som han har gjort. Han verkar inte ha haft problem att ordna boende, och äger en Volvo från mitten av 00-talet. Tror knappast att han är ett socialfall. Tror mer på lastbilschaffis som nån var inne på, eller någon form av hantverkare.
Citera
2019-03-04, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Även en psykopat eller en narcissist har fel i hjärnan men ska inte gå fria från straff för det. Den stora skillnaden är att en psykopat och en narcissist vet att det de gör är fel, medan en psykotisk person är inne i en annan värld och inte ens vet vad som är verklighet och vad som är fantasi.

Jag har svarat på ovanstående citat i nedanstående tråd:

Citat:
Vad spelar det för roll om man vet att det man gör är fel, om man har ett fel i hjärnan som gör att man ändå gör fel, alltså begår brott?
Vi är alla sjuka när vi gör fel, och de som begår brott gör det för att de är sjuka, oavsett om de har rabies eller om de bara är "skitstövlar". Så alla som begår brott ska vårdas så länge som det behövs, punkt slut!
Fängelse är dessutom något att föredra för brottslingen, framför kanske livslång vistelse på vårdinrättning. Så jag förstår INTE varför man så gärna vill att brottslingar ska få tidsbestämt fängelsestraff.
Senast redigerad av a987 2019-03-04 kl. 22:27.
Citera
2019-03-04, 22:25
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Inte så konstigt. Hans Facebook blev outad i tråden av något snille. Äldsta sonen är född -91, dottern -88. Hur som helst verkar den sonen som är dömd för brott omöjlig att hitta, spenderat timmar på det idag utan framgång.
Tycker att det barnet som stängde ner sin Facebook för en timme sedan ska komma in i tråden och sluta gömma sig. Hade min farsa blivit häktad för ett så allvarligt brott så hade jag inte försökt gömma mig under kudden. Men det är jag det. Sen är det ju naturligtvis en enormt jobbig tid för honom med all den här uppmärksamheten.

Men om du läser detta inlägget så ska du veta att det är ingen som klandrar dig för vad din farsa har ställt till med.
Citera
2019-03-04, 22:29
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Tycker att det barnet som stängde ner sin Facebook för en timme sedan ska komma in i tråden och sluta gömma sig. Hade min farsa blivit häktad för ett så allvarligt brott så hade jag inte försökt gömma mig under kudden. Men det är jag det. Sen är det ju naturligtvis en enormt jobbig tid för honom med all den här uppmärksamheten.

Men om du läser detta inlägget så ska du veta att det är ingen som klandrar dig för vad din farsa har ställt till med.

Tror det är högst personligt hur man reagerar. Finns liksom inget facit. Han som blev outad är född -97, fortfarande väldigt ung. En annan som är lite mer härdad kanske hade reagerat utåt istället.

Och jag håller med om det sista. Läser någon av barnen, ex-fruar eller ex-sambos, andra anhöriga eller vänner - ingen skam eller skuld över er. Tror det lätt glöms bort att poängtera när man gräver som mest och vill få fram information. I såna här trådar blir det lite gamfest oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in