2019-03-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Fattar du fel? OM han hade haft det var det ingen inpulshandlig utan planerad handling.

Det kan ha varit en planerad handling även utan glidmedel. Med den sexuella läggning han har är han knappast intresserad av att underlätta för sitt offer genom att ta med sig glidmedel. Han vill att det ska gör ont. Det går han igång på.
Citera
2019-03-04, 22:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Jag har försökt utan att lyckas. Hade både namn, personnummer och skrivna orter och jag hittade ingenting. Väldigt vanligt namn på honom också, så möjligt att han finns men är extremt svår att hitta om man inte vet hur han ser ut, typ.

Ja. Försökt gå via de två han bor med, men inte hittat heller någon av dessa.
Citera
2019-03-04, 22:11
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Minst två av hans ex-fruar har Facebook.

Någon som hittat den äldste sonen? Uppmanar inte att posta länken här isf, men undrar om någon hittar honom?

Aha, jag har mer begränsat underlag vad gäller namn... Nej, jag har inte hittat äldste sonen. Han verkar inte bo kvar i Kungälv.
Citera
2019-03-04, 22:12
Medlem
Om denne man haft en Thailändsk "importfru" så medför det ju att alla ens fördomar om män som importerar fruar verkar uppfyllas. Tror Anders har dålig kvinnosyn och att han har ett sexmissbruk. I helvete att han levt datorlös, han återfinns säkert på obskyra sexsajter, men då han inte fick kontakt med någon kvinna där, så beställde han helt sonika en undergiven kvinna ifrån någon thailänsk kontaktsida.

Tror Anders har alla möjliga och omöjliga böjelser. Han har säkert dammsugit nätet på porr och testat det mesta på t ex prostituerade.
Citera
2019-03-04, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
En personlighetsstörning kan han ha, men det är inte samma sak som psykos. Endast pedofiler våldtar barn. Pedofiler kan mycket väl ha relationer med vuxna kvinnor eftersom det knappast skulle vara bra för honom att ha flickvänner på 8 år. Hans sexuella läggning är trots det pedofili eftersom han förstås föredrar småflickor.

Han kan ha haft en psykos också, eller tex ett epileptisk anfall.
En våldtäktsman våldtar INTE nödvändigtvis människor som han föredrar. Det är tex lite svårt att våldta Miss Universum om man är svensk man och föredrar henne. Våldtäktsmän våldtar ofta den som kommer i dens väg. Det kan troligen bli ungefär så att våldtäktsmannen står och väntar på ett lämpligt offer, och tänker till slut "hon får duga". Ungefär som på krogen, fast våldtäkt.
Så pedofil är han INTE nödvändigtvis. Däremot är han kanske sådan att han INTE tycker att det är fel att ha sex med barn, och så var han kåt och så kom flickan i hans väg.
Citera
2019-03-04, 22:13
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag tycker att han låter som en väldigt sjuk och instabil människa, vilket kan vara pga psykos, organisk eller psykisk. Och OM den nu misstänkte mannen är GM, då tyder också hans misshandel av hans son på att han har någon allvarlig störning. Och han måste definitivt INTE vara pedofil bara för att han våldtar en 8-årig flicka. Pedofil är man om man föredrar barn framför vuxna när det gäller sex.
Du tycker att han låter .. hm, okej. Har du läst något uttalande från honom eller vad baserar du dina observationer på? Det "låter" mer som att han är en kontrollerande person som kan explodera för minsta lilla, enligt vad jag har läst från en av hans ex-fruar. Att han sedan går runt och bär på denna hemlighet i över två decennier tyder även på att han inte har några problem med vad han har gjort. Många människor, normala människor, människor som kan känna empati och få ett dåligt samvete, skulle inte kunna klara av att bära på en så här stor skuld så länge. Oavsett om han led av en psykos, hjärnblödning eller vad fan du härnäst kommer hitta på, så blir det svårt att bevisa antingen eller. Faktum kvarstår att han har befunnit sig på brottsplatsen. Hans DNA bekräftar detta. Och han har även levt med detta brottet i över 20 år utan någon närmare tanke över sitt brottsoffer.

Du behöver inte förklara vad en pedofil är. Du kan vara pedofil och vara gift och leva ett samlat liv utan att begå brott mot barn. Du kan vara pedofil och fortfarande komma hem klockan 18:00 varje dag och knulla på kärringen på soffan. Det handlar om en sexuell dragningskraft som en del kan behärska, men i det här fallet så kunde inte AE det. Jag tvivlar starkt på att man skulle välja ut en 8 år gammal flicka framför en vuxen kvinna om det inte var så att man hade en sexuell attraktion mot sitt offer. Men du får gärna bevisa motsatsen.
Citera
2019-03-04, 22:13
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATO391
Vet inte vem äldsta sonen är (inte dottern heller), men sonen som är född 1997 stängde ned sin Facebook för en timma sedan.

Inte så konstigt. Hans Facebook blev outad i tråden av något snille. Äldsta sonen är född -91, dottern -88. Hur som helst verkar den sonen som är dömd för brott omöjlig att hitta, spenderat timmar på det idag utan framgång.
Citera
2019-03-04, 22:14
Medlem
Citat:
Minst två av hans ex-fruar har Facebook.

Någon som hittat den äldste sonen? Uppmanar inte att posta länken här isf, men undrar om någon hittar honom?

Finns en Eriksson som ser yngre ut med koppling till den andre brodern, men som verkar vara död då det är en minnessida på FB. Det skulle kunna vara en av hans söner, men är förstås en vild gissning.
Citera
2019-03-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Man undrar om sånt eftersom man försöker förstå vad som har hänt i det här fallet. Du verkar känslig, men hur tror du att polisen får spår från våldtäkter egentligen, från PKU?

Jag vet var polisen får de flesta spår i våldtäkter, men det finns ngt som heter anständighet mot barn. Man behöver inte skriva ut det så explicit. Tror dess skribenter endera är omogna tonåringar eller potentiella pedofiler som vill snaska i detaljer.
Citera
2019-03-04, 22:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Inte så konstigt. Hans Facebook blev outad i tråden av något snille. Äldsta sonen är född -91, dottern -88. Hur som helst verkar den sonen som är dömd för brott omöjlig att hitta, spenderat timmar på det idag utan framgång.

Den äldste sonen är relevant då AE var skriven hemma hos honom för något år sedan. Mycket tyder därför på att de har kontakt, och finns AE på Facebook så är det inte omöjligt att han är vän med son -91.
Citera
2019-03-04, 22:17
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ja. Försökt gå via de två han bor med, men inte hittat heller någon av dessa.

Inte jag heller. Antingen har de stängt ned det innan vi hann luska för att de visste vad som var på gång eller så är de han är skriven på samma adress som helt enkelt inte Facebook-människor. En kille född 91 känns ju dock som han borde ha Facebook.
Citera
2019-03-04, 22:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Försöker läsa ikapp... bara 20 sidor efter nu.

Bodde han i Kungälv är det ju inte långt till Hisingen där en flicka som då var 6-7 år blev bortrövad i augusti-september 1995. Var på Hisingen vet jag inte.
Hon hittades 3 dygn senare i en skog, våldtagen. De fick aldrig fast gärningsmannen.
Kan han vara inblandad där också?

Kan inte hitta någon mer info om den flickan och har inte hört talas om det förut heller.

Taktiken i ett sådan här fall kan vara att de tar upp andra fall där han kan vara GM, innan de börjar med det som de har bevis mot honom för. Då slappnar han av tänker haha de vet inte vad jag gjort och börjar snacka i stället för att mussla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in