2019-03-04, 21:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag tycker att han låter som en väldigt sjuk och instabil människa, vilket kan vara pga psykos, organisk eller psykisk. Och OM den nu misstänkte mannen är GM, då tyder också hans misshandel av hans son på att han har någon allvarlig störning. Och han måste definitivt INTE vara pedofil bara för att han våldtar en 8-årig flicka. Pedofil är man om man föredrar barn framför vuxna när det gäller sex.

Att han har fel i sin hjärna är det ingen tvekan om. Ingen normal människa hade gjort vad han gjorde...
Citera
2019-03-04, 22:00
Medlem
Citat:
Jag tycker att han låter som en väldigt sjuk och instabil människa, vilket kan vara pga psykos, organisk eller psykisk. Och OM den nu misstänkte mannen är GM, då tyder också hans misshandel av hans son på att han har någon allvarlig störning. Och han måste definitivt INTE vara pedofil bara för att han våldtar en 8-årig flicka. Pedofil är man om man föredrar barn framför vuxna när det gäller sex.

En personlighetsstörning kan han ha, men det är inte samma sak som psykos. Endast pedofiler våldtar barn. Pedofiler kan mycket väl ha relationer med vuxna kvinnor eftersom det knappast skulle vara bra för honom att ha flickvänner på 8 år. Hans sexuella läggning är trots det pedofili eftersom han förstås föredrar småflickor.
Senast redigerad av hoaxgammon 2019-03-04 kl. 22:02.
Citera
2019-03-04, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Att han har fel i sin hjärna är det ingen tvekan om. Ingen normal människa hade gjort vad han gjorde...

Fel i hjärnan är liksom grunden till antingen straffrihet eller rättspsykiatrisk vård.
Citera
2019-03-04, 22:01
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.

Det var en av de andra som folk luskade fram som möjliga MGM innan vi fick häktningsframställan. Det sökandet utgick från att han varit och fortfarande var bosatt i närheten av Billdal.
Citera
2019-03-04, 22:01
Medlem
Citat:
I ett tidigare inlägg läste jag att han flashade på fb , körde MC osv. För mig innebär det att han har FB.

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bra observation. Eller hade, tills han fick kallelsen till topsning...

Minns också det där från någonstans i tråden, men handlade inte det om en annan AE eller om ett helt annat namn? Dvs inlägget skrevs före rätt person pekades ut i tråden.
Citera
2019-03-04, 22:04
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Minst två av hans ex-fruar har Facebook.

Någon som hittat den äldste sonen? Uppmanar inte att posta länken här isf, men undrar om någon hittar honom?

Jag har försökt utan att lyckas. Hade både namn, personnummer och skrivna orter och jag hittade ingenting. Väldigt vanligt namn på honom också, så möjligt att han finns men är extremt svår att hitta om man inte vet hur han ser ut, typ.
Citera
2019-03-04, 22:04
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Nej nej! Det var när folk satt och gissade på alla möjliga namn innan vi fick häktningsframställan. Det där gällde alltså en helt annan person. Det enda den hade gemensamt med Anders Eriksson var att hans förnamn också började på A och var född 1960.
Citera
2019-03-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Min känsla är att han är en typ av person som inte befattar sig med datorer. Han är trots allt 58 år och inte uppväxt med dator i handen, har genom livet nästan alltid bott nära skog och natur, med tanke på hur husens tomter sett ut kan man anta ett visst bil- eller maskinintresse av något slag. En sån där snubbe som ständigt har arbetskläderna på men aldrig sätter sig framför varken TV eller dator. Kan ha såklart ha fel, men jag får för mig att han är en typisk person som flyr det numera moderna livet. Man kan ju förresten tycka han borde haft någon form av roll i någon form av förening/klubb etc men går f-n inte hitta ett spår av honom i något utlagt protokoll, någon skrivelse, etc etc. Svårsökt person, men med tanke på hans bostadsorter får man ju ner antalet träffar rejält enbart genom att söka på hans namn plus de olika orterna, men.. noll och nada.

Har dock hittat en liten (icke-)detalj. På någon gammal lista över företag fanns han faktiskt med på sin adress i Göteborg. Men då som enskild firm, vad det verkar. Namnet = företagsnamnet. Inte en rad om typ av verksamhet.
http://www.gulex.se/firmainfo/anders_eriksson/932020250036.htm

men säger egentligen ingenting, vad jag kan se.

Nog brukar väl ändå 58-åringar ha hunnit ta till sig "ny teknik" såsom Internet. I synnerhet män som "ska" vara tekniska. Min svärfar är 80 och har hunnit avverka en massa datorer och mobiltelefoner. Anekdotiskt, men ändå. Män i denna åldersgrupp är inte så mossiga som du tror.
Citera
2019-03-04, 22:05
Medlem
Citat:
Fel i hjärnan är liksom grunden till antingen straffrihet eller rättspsykiatrisk vård.

Även en psykopat eller en narcissist har fel i hjärnan men ska inte gå fria från straff för det. Den stora skillnaden är att en psykopat och en narcissist vet att det de gör är fel, medan en psykotisk person är inne i en annan värld och inte ens vet vad som är verklighet och vad som är fantasi.
Citera
2019-03-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle han ha glidmedel med sig? Denna typ av man med denna sexuella störning går igång på att skada och att göra så det gör ont på deras offer. Därför skulle han inte bemöda sig med glidmedel.
Fattar du fel? OM han hade haft det var det ingen inpulshandlig utan planerad handling.
Citera
2019-03-04, 22:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Ja ja, han måste inte vara pedofil i ren medicinsk mening nej, men exakt vad han har för fel i skallen, för de flesta kan nog enas om att något är fel, lär väl visa sig allt eftersom utredningen fortlöper. En person som nästan sexualmördar ett barn på det sätt som MGM ska ha gjort kommer förstås att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning och förhoppningsvis ger den någon form av svar.

För övrigt är det här Flashback och här är det vardagsmat att folk "tävlar om" att komma på så gruvliga straff som möjligt för diverse brottslingar, men du kan vara lugn, vi lever inte i mörkaste Kongo, så MGM kommer, oavsett om han nu är skyldig, oskyldig eller så sinnessjuk att han inte kan knyta sina egna skor utan att bli rasande, inte att lynchas av något hämndlystet byalag.
Citera
2019-03-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Jag har försökt utan att lyckas. Hade både namn, personnummer och skrivna orter och jag hittade ingenting. Väldigt vanligt namn på honom också, så möjligt att han finns men är extremt svår att hitta om man inte vet hur han ser ut, typ.

Vet inte vem äldsta sonen är (inte dottern heller), men sonen som är född 1997 stängde ned sin Facebook för en timma sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in