2019-03-03, 23:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ett sådant scenario är väl troligare ändå, jämfört med att aktuella tokigheter skulle bli praxis på ett traditionellt vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja okej förstår vad du menar. Tiden får utvisa om Stefan Löfven med bihang börjar fängsla SD väljare som "brutit" mot samtyckeslagen.

Än så länge är det väl bara vänsterfolk och zigenare som registrerats, men som sagt time will tell.

Ja och Assange var t.ex. övertygad om att våldtäktsanklagelserna mot honom bara användes för att komma åt honom för de avslöjanden Wikileaks hade gjort och som han kunde få dödsstraff för i USA. Det finns en lång lång tråd om det här på FB men det är fullt möjligt att det var just så. Det var helt absurt att ha en internationell efterlysning på honom i 7 år för de sexanklagelserna mot honom som fanns. Men om han hade gripits av Sverige och snabbt fått anklagelserna mot sig nedlagda så skulle det sannolikt blivit transport till USA där de hade tagit hand om honom.
Citera
2019-03-04, 00:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja och Assange var t.ex. övertygad om att våldtäktsanklagelserna mot honom bara användes för att komma åt honom för de avslöjanden Wikileaks hade gjort och som han kunde få dödsstraff för i USA. Det finns en lång lång tråd om det här på FB men det är fullt möjligt att det var just så. Det var helt absurt att ha en internationell efterlysning på honom i 7 år för de sexanklagelserna mot honom som fanns. Men om han hade gripits av Sverige och snabbt fått anklagelserna mot sig nedlagda så skulle det sannolikt blivit transport till USA där de hade tagit hand om honom.

Såklart var det så. Kolla hur de satte dit och har behandlat Vanunu, han som avslöjade Israels kärnvapenarsenal. CIA och Mossad jobbar tillsammans och har nästintill gränslösa resurser.

Nu vill engelsk polis gripa honom (Assange). Han är så körd. Kolla hur länge de förföljde Roman Polanski.
Senast redigerad av Jenny9 2019-03-04 kl. 00:07.
Citera
2019-03-04, 00:40
Medlem
Förutom vissa muslimer och negrer så är det i stort sett bara batikhäxor som ursäktar våldtäter. Det har vi ju sett prov på i sociala medier. Du får helt enkelt göra det du aldrig kommer att göra, fråga dem
Citera
2019-03-04, 08:16
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är oerhört vanligt, tusentals fall per år:

Har du någon bättre källa än Örebropolisens egna utredare för 15 år sedan?
Citera
2019-03-04, 09:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Har du någon bättre källa än Örebropolisens egna utredare för 15 år sedan?

Du kan väl skala upp siffrorna ett antal gånger då det blivit så mycket lättare att falskanmäla påstådda våldtäkter sedan dess.
Citera
2019-03-04, 17:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om ni verkligen har denna upplevelse ni ger uttryck för i såna inlägg, och har så pass lite förtroende för kvinnor i Sverige tycker jag uppriktigt sagt väldigt synd om er. Om upplevelsen är baserad på någon verklig händelse, eller flera verkliga händelser, tycker jag kanske ändå att ni ska fundera över om det är rimligt att bli så pass paranoida över en eller några händelser. Det är ju som att jag skulle gå och tänka att män i allmänhet är våldtäktsmän och därmed förutsätta att alla vill mig illa. Det måste vara hemskt att gå omkring och vara misstänksam mot halva befolkningen och jag tror att man blir rätt olycklig själv till slut.
Jag hade inte velat byta skor med er för en dag.

Nu vet jag att här finns dem som bor i utlandet eller har fru från annat land typ asien, och ni behöver ju knappast känna er nervösa. Frågan är varför detta engagerar er så mycket?

Tja man lär sig under hela livet!
Frågan vad har hänt med den svenska kvinnan? Eftersom många har så dålig erfarenhet av dem inte endast jag tydligen! Jag tycker inte alls synd om mig, jag mår bra nu, tack vare min fru!

Ja tanke på metoo utvecklingen, så är det en skrämmande utveckling. Tänk dig själv du har sex med en kille, du mår bra , killen mår bra! Så helt plötsligen, så anklagar han dig för haft sex med honom utan hans samtycke!!! Klart du hade blivit paff!!! eller? Han anmäler dig för våldtäkt! Hade du vågat haft sex med killar därefter, eftersom du inte vet om han kommer anmäla dig för våldtäkt!?

Varför inte kan man inte engagerar sig?? Det är en diskussionsforum, där man kan uttala sig för saker!
Citera
2019-03-04, 17:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jojo och om det vore så att det handlade om våldtäkt som sådant så hade jag inte reagerat. Men du har vid upprepade tillfällen skrivit att det gäller just svenska kvinnor och hur skönt det är att du inte har med dem att göra.
Först och främst är det ett påstående draget från arslet när du generaliserar som du gör.
För det andra är det underligt varför man känner ett sånt engagemang att diskutera just gällande svenska kvinnor när man inte ens har med dem att göra själv.
Ja du fattar nog..
För jag tycker det! Är det konstigt? nu har jag något att jämföra med, liksom många av liknade män i samma sits som jag.

Är det verkligen så att jag generalisera det? verka ej så, eftersom många talar samma saker bland annat här! Men jag har haft göra med svenska kvinnor under massor av år!! Måste man ha dem att göra med in IRL för kunna prata om sin erfarenheter? Vill du censurera mig?
Citera
2019-03-04, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
För jag tycker det! Är det konstigt? nu har jag något att jämföra med, liksom många av liknade män i samma sits som jag.

Är det verkligen så att jag generalisera det? verka ej så, eftersom många talar samma saker bland annat här! Men jag har haft göra med svenska kvinnor under massor av år!! Måste man ha dem att göra med in IRL för kunna prata om sin erfarenheter? Vill du censurera mig?

Vilka är dessa "många" personer du pratar om? Folk du träffat på stan? Här på forumet? Eller har du tagit del av nån slags undersökning?
Tro
Jag vill inte censurera dig, jag ifrågasätter ditt motiv till aktiv smutskastning.
Citera
2019-03-04, 18:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vilka är dessa "många" personer du pratar om? Folk du träffat på stan? Här på forumet? Eller har du tagit del av nån slags undersökning?
Tro
Jag vill inte censurera dig, jag ifrågasätter ditt motiv till aktiv smutskastning.

Varför skulle det vara smutskastning? Du har själv läst här flera personer som tycker likadant!
På stan när vi ser dem, så frågar min fru var de kommer ifrån! osv.

Tro du inte min fru söker kontakter med likasinnade från hennes hemland? Många träffar man sedan, då hör med männen/killarna varför de valde tjejer från indonesien!
Citera
2019-03-04, 18:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför skulle det vara smutskastning? Du har själv läst här flera personer som tycker likadant!

Tro du inte min fru söker kontakter med likasinnade från hennes hemland? Många träffar man sedan, då hör med männen/killarna varför de valde tjejer från indonesien!

Ja jag misstänkte det. Du träffar dem i dina kretsar för det är en klick likasinnade.
Jag har inte någon i min omgivning. Här är alla svenska män tillsammans med svenska kvinnor.
Jag ville bara nyansera din bild av många. För skulle vi räkna antalet på alla män i Sverige är det nog inte så många.
Citera
2019-03-04, 18:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

En stor andel av svenska kvinnor är (för)störda av feminismen så det är klart man undviker dem. Det genomsyrar också hela det svenska samhällsklimatet så det är förstås bra om man kan göra sig fri från det.
Citera
2019-03-04, 20:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
En stor andel av svenska kvinnor är (för)störda av feminismen så det är klart man undviker dem. Det genomsyrar också hela det svenska samhällsklimatet så det är förstås bra om man kan göra sig fri från det.

Det kan man tycka och att undvika är var och ens eget val. Dagens svenska förmesade män är inte så himla toppen heller, men var kommer behovet av att prata om det ifrån hela tiden?
Kan du köra nån amatörpsykologi på den, som man?

Jag tycker nämligen att det mest förefaller som ett rop på hjälp när man behöver yttra dessa åsikter stup i kvarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in