Citat:
Ursprungligen postat av
landwhale
Finns det något man ska undvika hos Lidl som ny kund och finns det något som är bättre än det som finns i andra butiker?
Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Jag har bara handlat på Lidl i nån månad - och vet egentligen inte så mycket ännu - men känner ändå igen mig i det du säger här..
Vilka av deras grejer anser du är sämre än på andra ställen? Det enda som jag har råkat ut för så här långt är en potisgratäng och körsbärstomater som var snäppet sämre än på ICA.
Bland småtomaterna så varierar det väldigt mycket mellan sorterna, "plommontomat" varianten (dom avlånga) brukar vara riktigt goda.
Deras vanliga fryspåsar på rulle är urusla, konstig form som göt dom svåra att försluta och ojämn tjocklek på materialet.
(Zip påsarna är superbra)
Deras vanliga rostbröd är trist och torrt och gillar inte deras semlor
Frukt och grönt är riktigt bra (om du köper deras "exotiska" frukt kolla att den är någolunda mogen, men det gäller alla butiker) likaså många av deras "veckans vara".
Silvercrest elektronik och verktyken (parkside/powerfix) är ofta riktigt bra dom med.
Mejeri sidan är likvärdig men billigare (ängens är samma svenska mejeri (svensk arla) du köper hos andra, men billigare).