2019-03-04, 02:25
  #7717
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Säljer Lidl nån flytande honung och vaniljsocker som håller måttet?
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2019-03-04 kl. 02:28.
Citera
2019-03-04, 02:51
  #7718
Medlem
En fråga. När man är stammis på Lidl handlar man varor där för att de är unika, inte går att f tag på annat håll eller för att man jämför varor över alla matbutiker och de är billigast på Lidl?
Citera
2019-03-04, 06:02
  #7719
Medlem
EastClintfoods avatar
Såg på reklam att det är finsk vecka nu. Är helt klart sugen på det mesta, hk länkkorv åt man ju som barn men hur är köttinnehållet idag? fått höra rykten om att vissa fuskar och det till och med varit helt utan kött i.. Sugen men samtidigt avvaksam.. Fattig just nu och slösar gärna inte peng på veg mat.

En svensk kompis vill jag köper saltkött, som han åt i finland senast.. Värt priset? Har som sagt massa annat man är sugen på, om ekonomin hade varit bättre så hade det inte varit nåt bekymmer och köpa typ allt.. Just nu vill man priotera på de mest prisvärda och bästa.. Nån av er som ätit och kan tipsa om?
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2019-03-04 kl. 06:06.
Citera
2019-03-04, 10:44
  #7720
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
En fråga. När man är stammis på Lidl handlar man varor där för att de är unika, inte går att f tag på annat håll eller för att man jämför varor över alla matbutiker och de är billigast på Lidl?

Båda delarna.
En del varor är dom ensama om, eller har bäst kvalite, andra är dom billigast på.
Men dom har inte allt (och några av deras grejjer är sämre än andras) så man behöver iaf en till butik för att kunna shoppa komplett.
Citera
2019-03-04, 11:31
  #7721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Båda delarna.
En del varor är dom ensama om, eller har bäst kvalite, andra är dom billigast på.
Men dom har inte allt (och några av deras grejjer är sämre än andras) så man behöver iaf en till butik för att kunna shoppa komplett.

se inlägget under.
Citera
2019-03-04, 11:32
  #7722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Båda delarna.
En del varor är dom ensama om, eller har bäst kvalite, andra är dom billigast på.
Men dom har inte allt (och några av deras grejjer är sämre än andras) så man behöver iaf en till butik för att kunna shoppa komplett.

Finns det något man ska undvika hos Lidl som ny kund och finns det något som är bättre än det som finns i andra butiker?
Citera
2019-03-04, 11:48
  #7723
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Båda delarna.
En del varor är dom ensama om, eller har bäst kvalite, andra är dom billigast på.
Men dom har inte allt (och några av deras grejjer är sämre än andras) så man behöver iaf en till butik för att kunna shoppa komplett.
Jag har bara handlat på Lidl i nån månad - och vet egentligen inte så mycket ännu - men känner ändå igen mig i det du säger här..

Vilka av deras grejer anser du är sämre än på andra ställen? Det enda som jag har råkat ut för så här långt är en potisgratäng och körsbärstomater som var snäppet sämre än på ICA.
Citera
2019-03-04, 11:50
  #7724
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nån som har testat Lidls remouladsås, syltlök, tonic water och/eller kryddor?

Kryddorna är riktigt bra, och för en bråkdel av Santa Marias priser. Särskilt hela svarpepparkorn för kvarnr bra, aromatiska och kvalitativa för lågt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Jag har läst om tjärschampot i denna tråden hur många gånger som helst och hur bra det är så jag bunkrade på mig tre flaskor för ett halvår sedan eller något. Ska man använda något mer utöver schampot? Man stinker ju tjära efteråt. Både jag med mitt långa hår samt sambons korta luktar ju som man har rökt efter duschen. Ska det vara så? Vad är det han och jag missar?

Så en är öppnad och testad var sin gång av mig respektive sambon sen är det två helt oöppnade som samlar damm..

Den är främst bra förr torr eller irriterad hårbotten, eller om du har mjäll. Används ett par ggr vecka i början och sedan en gång per vecka. Schampoot ska sitta i en stund för att verka. Det är tjäran som lugnar och är milt antiseptisk.

Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
En fråga. När man är stammis på Lidl handlar man varor där för att de är unika, inte går att f tag på annat håll eller för att man jämför varor över alla matbutiker och de är billigast på Lidl?
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
Finns det något man ska undvika hos Lidl som ny kund och finns det något som är bättre än det som finns i andra butiker?

Vissa saker ska man undvika, men det mesta är bättre än i andra butiker, det är därför jag går dit. Svea lantkött håller fantastisk kvalitet på sitt kött. Fetaost, cheddarost, mozarella är alla mycket bra och med lågt pris. Chark har de mycket av som inte finns i Sverige och med lägre priser.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Båda är "vanlig svensk kanel" men du är trolgtvis mer van vid den billigare kassia kanelen.

Ceylonkanel är mildare och är inte lämplig att köpa färdgmald då den snabbt förlorar aromen, den passar bra att ha hel i tex mexikanska långkok.
Tack för info!
__________________
Senast redigerad av Ferdinand-Piech 2019-03-04 kl. 11:52.
Citera
2019-03-04, 11:53
  #7725
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Svea lantkött håller fantastisk kvalitet på sitt kött.
Är det typ färs och biff eller smörgåskött?
Citera
2019-03-04, 11:56
  #7726
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Senast jag var på Lidl såg jag att de säljer kaffekapslar till Dolce Gusto. Nån som har testat dessa?
Citera
2019-03-04, 13:01
  #7727
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
Finns det något man ska undvika hos Lidl som ny kund och finns det något som är bättre än det som finns i andra butiker?

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag har bara handlat på Lidl i nån månad - och vet egentligen inte så mycket ännu - men känner ändå igen mig i det du säger här..

Vilka av deras grejer anser du är sämre än på andra ställen? Det enda som jag har råkat ut för så här långt är en potisgratäng och körsbärstomater som var snäppet sämre än på ICA.

Bland småtomaterna så varierar det väldigt mycket mellan sorterna, "plommontomat" varianten (dom avlånga) brukar vara riktigt goda.

Deras vanliga fryspåsar på rulle är urusla, konstig form som göt dom svåra att försluta och ojämn tjocklek på materialet.
(Zip påsarna är superbra)
Deras vanliga rostbröd är trist och torrt och gillar inte deras semlor

Frukt och grönt är riktigt bra (om du köper deras "exotiska" frukt kolla att den är någolunda mogen, men det gäller alla butiker) likaså många av deras "veckans vara".
Silvercrest elektronik och verktyken (parkside/powerfix) är ofta riktigt bra dom med.
Mejeri sidan är likvärdig men billigare (ängens är samma svenska mejeri (svensk arla) du köper hos andra, men billigare).
__________________
Senast redigerad av Sereena 2019-03-04 kl. 13:06.
Citera
2019-03-04, 13:49
  #7728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Senast jag var på Lidl såg jag att de säljer kaffekapslar till Dolce Gusto. Nån som har testat dessa?


De är helt OK. Går inte att skilja från "andra" märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in