Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Var finner man Renköttbullarna - i frys- eller kyldisken?
Frysvara.
360 gr 70 kr (194 kr/kg). DEluxe serien. Står på finska Suomalainen och sen nåt jag bara inte kan stava till.
https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=18022
Åsikter om renbullar. En del hatar dom, en del gillar. Fast det är märket: "JOJKABULLAR"
"Usch! Det var de äckligaste köttbullarna jag ätit när vi var på semester långt upp i Sverige"och
"Det var väl därför man växte upp till vargkramare, för att man blev itvingad Jojka renköttbullar som liten. Karmalagen osv..."
"Jadå, vi åt ganska ofta...var lite viltsmak på dem och jag gillade såsen också......"
Måste testa i alla fall. Är väl som köttbullar, dom kan smaka hur som helst beroende på råvara och blandning.
Och på tal om råvara: Joikaboksen inneholder 55,5 gram storfekjøtt og 28 gram fårekjøtt. I tillegg tilsetter produsenten Trønder-Mat en slump fiskefett i sausen.
Bara 21 % renkött i den mixen (skiten

).