2019-02-27, 11:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Undrar bara (du som vet allt) varför insatsstyrkan kallades in och varför den överhuvudtaget var inblandad när dessa "kompetenta" poliser agerade enligt boken.
Pucko!

Piketen larmades på innan första patrull ens anlände på plats, men dom har en avsevärt längre responstid.
Det är således larmets dignitet ihop med egen informationsinhämtning som framkallat storleken på larmet.
Citera
2019-02-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Du är uppenbarligen för korkad för att förstå vad ordet "överhängande" betyder

Varför säger vittnen att dom hörde poliserna ropar"släpp vapnet"EFTER att det skjutits, och om han släppt vapnet varför väntade dom med att gå fram?

Detta vore inte första gången en åklagare åtalade bara för slippa vara den som tar det friande beslutet

Du går från klarhet till klarhet, så nu menar du att åklagare medvetet begår brott (för din förståelse, åtalar när de ej förväntar sig en fällande dom).

Utöver det, pseudonymen Lian Vendl som skriver om att det vore "rättvisa" om Erics föräldrar sköts istället för Eric pga att de ej förhindrade hans rymning, hans inlägg ser du inget fel i, märkligt....

Vore ju klädsamt om ni i polisens fanclub gav fan i att anmäla inläggen konstant, och istället står för dynga.

En sista sak, din återkommande liknelse om att om Eric istället hade drunknat i ett vattendrag, den är så urbota korkad att man med rätta kan ifrågasätta hur du lyckades skapa ett konto här.
Citera
2019-02-27, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Balalalalala,,,,argh *snörf drägel*...*Snoppballefjongstjärt*...uhahahah
*lite foliehattssnack*

Nej din jävla pajas dom enda som hävdat det är du och dom andra foliehattarna. inget annat

Att det sedan kanske vore bra med en tydligare lagstiftning vad gäller obefogat åtal, kontra att tänja på sin bedömning, är en annan sak.

Du menar att det aldrig kan hända att barn( eller 20 åringar som mentalt är barn) kan råka hamna i vattendrag och drunkna( bland mycket annat) när föräldrarna missar/skiter i att ha koll på dom, varefter dom spatserar omkring själva ute?Gör världen en tjänst och sterilisera dig
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-27 kl. 19:43.
Citera
2019-03-03, 08:31
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Du går från klarhet till klarhet, så nu menar du att åklagare medvetet begår brott (för din förståelse, åtalar när de ej förväntar sig en fällande dom).

Utöver det, pseudonymen Lian Vendl som skriver om att det vore "rättvisa" om Erics föräldrar sköts istället för Eric pga att de ej förhindrade hans rymning, hans inlägg ser du inget fel i, märkligt....

Vore ju klädsamt om ni i polisens fanclub gav fan i att anmäla inläggen konstant, och istället står för dynga.

En sista sak, din återkommande liknelse om att om Eric istället hade drunknat i ett vattendrag, den är så urbota korkad att man med rätta kan ifrågasätta hur du lyckades skapa ett konto här.

Sluta med ditt svammel.
Bevisa att åklagaren begår TJÄNSTEFEL istället för att sitta o slänga ur dig en massa skit.
Citera
2019-03-03, 10:18
Medlem
rotesaus avatar
Nu börjar det närma sig iaf.
Försvarare har en tendens/taktik i att vänta till sista dag med ev inlagor, men jag tror verkligen inte fler utredningsåtgärder kommer begäras.
Citera
2019-03-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Sluta med ditt svammel.
Bevisa att åklagaren begår TJÄNSTEFEL istället för att sitta o slänga ur dig en massa skit.

Ja det var ju det här med läsförståelsen....

För Din förståelse, det var trollet "ondska-blabla" som hävdade att åklagare väcker åtal trots att de ej förväntar sig fällande dom.

Så återigen, för Din förståelse, det var INTE jag som hävdade det.
Citera
2019-03-03, 10:28
Medlem
Citat:
Nej din jävla pajas dom enda som hävdat det är du och dom andra foliehattarna. inget annat

Att det sedan kanske vore bra med en tydligare lagstiftning vad gäller obefogat åtal, kontra att tänja på sin bedömning, är en annan sak.

Du menar att det aldrig kan hända att barn( eller 20 åringar som mentalt är barn) kan råka hamna i vattendrag och drunkna( bland mycket annat) när föräldrarna missar/skiter i att ha koll på dom, varefter dom spatserar omkring själva ute?Gör världen en tjänst och sterilisera dig

Nawh, så gulligt. Trollet blev argt.

Du hävdar ju själv att åklagaren väcker åtal trots att han ej förväntar sig en fällande dom (se mitt länkade inlägg i tidigare kommentar), mao hävdar du att åklagaren begår brott (du hävdar även att det är vanligt förekommande).

Det övriga du anför är som vanligt en blandning av patetiska försök till förolämpningar och grava tankefel (för din förståelse, "om inte erik skjutits ihjäl, då kunde han ha drunknat minsann......").

Jag har för längesedan förstått att du inte mår bra (bara ditt frekventa spammande av gubbar som slår sig i pannan indikerar ju det rätt så kraftigt), så man får väl helt enkelt ha överseende med ditt trollande här 24/7.
Citera
2019-03-03, 10:35
Bannlyst
Citat:
Nawh, så gulligt. Trollet blev argt.

Du hävdar ju själv att åklagaren väcker åtal trots att han ej förväntar sig en fällande dom (se mitt länkade inlägg i tidigare kommentar), mao hävdar du att åklagaren begår brott (du hävdar även att det är vanligt förekommande).

Det övriga du anför är som vanligt en blandning av patetiska försök till förolämpningar och grava tankefel (för din förståelse, "om inte erik skjutits ihjäl, då kunde han ha drunknat minsann......").

Jag har för längesedan förstått att du inte mår bra (bara ditt frekventa spammande av gubbar som slår sig i pannan indikerar ju det rätt så kraftigt), så man får väl helt enkelt ha överseende med ditt trollande här 24/7.

Ok, det har alltså i din värld aldrig hänt att barn/utvecklingsstörda vuxna förolyckats när föräldrarna inte har koll på dom..

Jag tror inte sterilisering är nödvändigt i ditt fall vid närmare eftertanke, uppenbarligen är du ju för korkad för att veta vart du skall stoppa in den först och främst.

Nej jag har aldrig påstått att han begår brott, vilket du hade fattat om du var läskunnig. Det är återigen bara du och dom andra foliehattarna som påstått det.

Att tänja på sin bedömning och att begå tjänstefel/obefogat åtal är INTE samma sak.

Grattis!
Citera
2019-03-03, 10:47
Bannlyst
Citat:
Sluta med ditt svammel.

Foliehattarna begriper inte skillnaden mellan att töja på sin bedömning och att begå lagbrott, det är två HELT olika saker.

Jag har själv samtalat med åklagare som sagt att " asch jag åtalar så får tingsrätten bestämma", i fråga om ett ärende skall redovisas eller läggas ned.

Möjligen man kan argumentera för en tydligare lagstiftning, vad gäller när ett ärenden kan tas till åtal eller inte, men det är en annan sak.
Citera
2019-03-03, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu börjar det närma sig iaf.
Försvarare har en tendens/taktik i att vänta till sista dag med ev inlagor, men jag tror verkligen inte fler utredningsåtgärder kommer begäras.

Ja dom måste ju konspirera med SU , i foliehattarnas värld.

Kul att foliehattarna återigen bjuder på lyteskomik och blottar sin okunskap när dom på fullaste allvar inte tror att det finns utrymme i lagen( det gör det inte bara på ett ställe) att tänja( eller töja om man hellre vill använda det ordet) på sina bedömningar.

Som sagt, det är inte bara i ärenden där poliser är misstänkta dom gör det, utan även i andra medialt uppmärksammade mål, gällande sexualbrott tex.

Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-03-03 kl. 10:59.
Citera
2019-03-03, 11:37
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det kommer komma fram en hel del nya uppgifter som inte offentliggjorts tidigare och ser fram emot att läsa FUP. Men den som lever får se..

Det är alldeles för många som inte kommer läsa objektivt, ta till sig det som framkommer samt skapa sin en relativt neutral bild av läget.

När man läser begåvningsreservens inlägg på detta forum blir detta uppenbart. Idag( en söndag) verkar dom bittrare än vanligt också, måntro dom åkte in på ännu ett ringa nark/LOB i helgen

En viktig punkt är ju såklart vapnet, och hur svårt det kan vara att skilja ett äkta från ett oäkta. Polisen kunde troligtvis varken veta om vapnet var äkta eller vilken mental nivå den som riktade vapnet emot dom hade.

Anmärkningsvärt är dock att föräldrarna visste om detta, men INTE företog åtgärder med enkla hjälpmedel såsom larm på dörren, gps i skorna, extra lås ....osv osv. Statistiskt sett hade risken för att killen skulle förolyckas på annat sätt varit mycket större, jag är ganska övertygad om att det är betydligt lättare att hitta händelser när barn förolyckats på andra sätt än då utvecklingsstörda lekt krig med leksaksvapen.

Men i foliehattarnas värld är ju detta tydligen första gången i hela världshistorien som ett barn( läs vuxen utvecklingsstörd på ett barns mentala nivå) råkar illa ut för att föräldrarna inte håller koll på honom/henne

Citat:
Det är mot ovanstående som en åklagare ibland till slut väger av och an.
Ibland landar sådan avvägning nära mitten, och då finns utrymme i lagtolkningen att åtala om åklagaren helt enkelt anser målet osäker i sin utgång.

Precis, det är återigen INTE nödvändigtvis lagbrott att tänja på sin bedömning, vilket foliehattarna tror.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-03-03 kl. 11:57.
Citera
2019-03-03, 12:11
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ja det är så en oerhörd fräckhet att påstå att funktionsnedsatta personer med downs syndrom INTE äger rätten att knalla runt med vapen och hota poliser

På det så är jag också skamlös nog att framhålla sådant som föräldraansvar. För detta är ju första gången någonsin som ett barn( eller en vuxen utvecklingsstörd) förolyckats pga föräldrar som inte har uppsyn över sina ungar. Det finns absolut ingen möjlighet och är helt uteslutet att han hade kunnat förolyckats i trafiken, ramlat och bryta ett ben( och sen inte kunnat ropa på hjälp) eller ramla ned och drunkna i ån när han spatserade omkring ute själv, något som inte var första gången

Men du, gråt en skvätt vetja, så blir det bättre

Frågor på det?
Ja just det du skall skämmas. Du har nämligen inte den känslan för humor som krävs ej heller fingertoppskänslan att skriva här .
Det handlar om en död grabb, förstår du ingenting.
Av ren ondska ja just det så mycket förstår jag.
Varför du är sådan spelar ingen roll , ingen roll varför Engla mördades heller . Djupt tragiskt var och är det i alla fall för föräldrarna.
I båda fallen är det farbror blå som är anledningen .
I första fallet Falu polisens totala inkompetens som missade Anders Eklund.
Nästa gång sju resor värre tre poliser avlossar 25 patroner mot Eric Torell .
Skäms på dig skäms .
Skriv om händelsen det tragiska men sluta att håna Eric och hans föräldrar,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in