2019-02-27, 00:11
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fokuserat skjutande, med den spridningen på skotten?
De fokuserade nog på att skjuta. Dvs de siktade inte. Typiskt orutinerade skyttar att göra så.
Citera
2019-02-27, 01:25
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En gubbe med käpp i gryningen skulle troligtvis inte försöka ta skydd och börja sikta käppen mot poliser.

Det räcker inte med att hålla ett potentiellt vapen i hand för att bli skjuten av polis. Det ska även till ett rörelsemönster, gester, beteende - kalla det vad du vill, men det ska till mer för att gå till verkanseld.
Det finns otaligt många poliser som plockat leksaksvapen av ungdomar, och det beror i regel på att ungdomarna uppträtt ofarligt ihop med vad man nu må ha i nävarna.

Därtill kan jag påtala att man kan skjuta någon i ryggen från sidan.
Antalet skott är dock ett föremål för frågor i detta ärende, men samtidigt vet vi inte hur rörligt allt varit på plats.
Verkanseld på denna plats, kräver rejält hög grund iaf.

Har du någonsin sett en person med downs? Du har isåfall inte lagt märke till ett ganska särpräglat utseende och uppträdande? Du menar.alltså att denne har uppträtt så taktiskt att man var tvungen att använda 22-3 metoden?

Trots detta solklara skolboksexempel så fortsätter det en utredning. Tidningar kände sig t.om. manade med rubriksättningar på engelska, så solklart var det.

22-3 metoden kommer nu troligtvis bli en exportsucee som kommer få ABBA att rodna av skam.

Eller så var det ett gäng ledda av någon obstinat kärring som slog igenom stresskonen och satte ett nytt svenskt rekord i felbedömning.

Som sagt, vi får se.
Citera
2019-02-27, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
You made my day!

Nej, jag tror poliserna spelade banjo. Har du inte sett filmen med banjo-duellen (Den sista färden)? Där är halva byn kusiner med den andra halvan!

Alla som mött barn och vuxna med Downs syndrom känner igen deras sätt på långt håll. De är som små glada barn, snara till skratt men blir också lätt trumpna och ohörsamma. De är trevliga att vara med, de vill gärna kramas och säger direkt vad de tycker. Jag tror de som kände Eric saknar honom mycket!

Att poliser i vårt samhälle avrättar människor med Downs syndrom ger historiska "vibbar" som inga vill återuppleva. Välutbildade poliser känner igen en pojke med Downs syndrom, de ser också skillnad på en sliten leksak och en metallsvart använd AK47:a. De märker också efter något skott från dem att den "kriminelle" inte skjuter tillbaks. Det skall inte ta 25 skott från poliserna innan de fattar att det inte är en förhärdad brottsling som spelar utvecklingsstörd som de mött.

Fast man kan kanske inte inte begära för mycket av personer inkvoterats med provgrupp 5 på polisskolan och vars föräldrar kanske spelar banjo på lediga stunder likt den spammande av ren ondska fulla P-vakten i denna tråd som drömmer om att bli polis.

Så har man downs syndrom kan man omöjligt vilja skada någon, och har man ett vapen i hand så kommer kulorna som det ev kan avfyra att vika av emot himlen.

Den intellektuella eliten har knäckt nöten här ser jag.

Visa mig gärna det lagstöd som säger att man som polis( eller envar för den delen) inte får freda sig mot hot om en gärningsman har vissa diagnoser, eller ser ut på ett visst sätt

Nej, alldeles riktigt, man kan inte begära att poliser skall känna lukten av plast på 20 m, och på millisekunder kunna göra diagnostiska bedömningar, och på det kunna avgöra en persons ev uppsåt. Därför är också nödvärnsrätten utformad så enkelt som så att det som endast är väsentligt är om man är under ett " pågående eller överhängande brottsligt angrepp", innefattar även det man rimligen kan uppfatta som ett sådant, såsom när någon riktar det som liknar ett vapen emot en. Vad någon har för diagnos, eller hur denne ser ut är i det närmaste totalt irrelevant
Citera
2019-02-27, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
De fokuserade nog på att skjuta. Dvs de siktade inte. Typiskt orutinerade skyttar att göra så.

Det troliga är att dom brände av många skott i en följd, då blir träffbilden mycket spridd på det avståndet.

Anledningen till varför dom brände av många skott i följd var nog att eric riktade vapnet emot dom, och om en gärningsman då har något som ser ut som ett automatapen tex, då vill man nog inte vara sist med att skjuta.

25 skott på tre personer kanske tar någon sekund att avfyra på tre personer. Det hela torde varit över på den tiden så det ändå dom troligen hann var att se en person, som sedan siktade med vapnet på dom, därefter eldgivning och 1,5-2 sekunder senare är personen nere.
Citera
2019-02-27, 08:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Har du någonsin sett en person med downs? Du har isåfall inte lagt märke till ett ganska särpräglat utseende och uppträdande? Du menar.alltså att denne har uppträtt så taktiskt att man var tvungen att använda 22-3 metoden?

Trots detta solklara skolboksexempel så fortsätter det en utredning. Tidningar kände sig t.om. manade med rubriksättningar på engelska, så solklart var det.

22-3 metoden kommer nu troligtvis bli en exportsucee som kommer få ABBA att rodna av skam.

Eller så var det ett gäng ledda av någon obstinat kärring som slog igenom stresskonen och satte ett nytt svenskt rekord i felbedömning.

Som sagt, vi får se.

Jag har sett flera, och har även sett lekar. Det finns absolut gemensamma nämnare i både uppträdande och fysiskt utseende, men det finns olikheter också.
Jag kan mkt väl tänka mig att "leka krig" inte är obekant. Samt för Eric, som iom vad han har i händerna, nog säkert sett en del actionfilm och liknande.
Jag menar att han kan ha uppträtt tillräckligt "taktiskt" för att framkalla fara.

Vi vet officiellt inget om uppträdandet på plats, men vi vet att det var smått ljusnande mörker som ljusförhållande.
Ett vittne som träffade Eric en stund före blev förvirrad av att han kom med något som såg ut som ett vapen och sa att han ville leka.
Samma vittne fick strax därpå en pistol mot sig då han på arabiska försökte meddela polisen. Det säger något om stämningen på plats, och även något om ingångsvärden.

Du hör till gruppen som kommer bli överraskad av fup, om du nu har sinne att läsa objektivt.
Citera
2019-02-27, 08:59
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Som sagt, vi får se.

Du kommer bli besviken över resultatet. Ingen kommer fällas, alternativt max en person för tjänstefel.
Detta för att handlandet kommer anses vara försvarbart givet situationen.
Citera
2019-02-27, 09:04
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Jag har sett flera, och har även sett lekar. Det finns absolut gemensamma nämnare i både uppträdande och fysiskt utseende, men det finns olikheter också.
Jag kan mkt väl tänka mig att "leka krig" inte är obekant. Samt för Eric, som iom vad han har i händerna, nog säkert sett en del actionfilm och liknande.
Jag menar att han kan ha uppträtt tillräckligt "taktiskt" för att framkalla fara.

Vi vet officiellt inget om uppträdandet på plats, men vi vet att det var smått ljusnande mörker som ljusförhållande.
Ett vittne som träffade Eric en stund före blev förvirrad av att han kom med något som såg ut som ett vapen och sa att han ville leka.
Samma vittne fick strax därpå en pistol mot sig då han på arabiska försökte meddela polisen. Det säger något om stämningen på plats, och även något om ingångsvärden.

Du hör till gruppen som kommer bli överraskad av fup, om du nu har sinne att läsa objektivt.

Jag tror att det kommer komma fram en hel del nya uppgifter som inte offentliggjorts tidigare och ser fram emot att läsa FUP. Men den som lever får se..

Det är alldeles för många som inte kommer läsa objektivt, ta till sig det som framkommer samt skapa sin en relativt neutral bild av läget.
Citera
2019-02-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
You made my day!

Nej, jag tror poliserna spelade banjo. Har du inte sett filmen med banjo-duellen (Den sista färden)? Där är halva byn kusiner med den andra halvan!

Alla som mött barn och vuxna med Downs syndrom känner igen deras sätt på långt håll. De är som små glada barn, snara till skratt men blir också lätt trumpna och ohörsamma. De är trevliga att vara med, de vill gärna kramas och säger direkt vad de tycker. Jag tror de som kände Eric saknar honom mycket!

Att poliser i vårt samhälle avrättar människor med Downs syndrom ger historiska "vibbar" som inga vill återuppleva. Välutbildade poliser känner igen en pojke med Downs syndrom, de ser också skillnad på en sliten leksak och en metallsvart använd AK47:a. De märker också efter något skott från dem att den "kriminelle" inte skjuter tillbaks. Det skall inte ta 25 skott från poliserna innan de fattar att det inte är en förhärdad brottsling som spelar utvecklingsstörd som de mött.

Fast man kan kanske inte inte begära för mycket av personer inkvoterats med provgrupp 5 på polisskolan och vars föräldrar kanske spelar banjo på lediga stunder likt den spammande av ren ondska fulla P-vakten i denna tråd som drömmer om att bli polis.
Grymt bra skrivet!!
Citera
2019-02-27, 10:04
Bannlyst
Citat:

Att man skulle måsta uppträda taktiskt för att framstå som ett hot, är ju ett i raden av den intellektuella elitens snilleblixtar till påståenden, i denna tråd

Tydligen innebär downs syndrom nu även att man är helkroppsförlamad och inte kan lyfta ett vapen, och rikta det mot någon,vilket kan vara mer än tillräckligt för att ges laglig rätt att freda sig med verkanseld faktiskt

Kunde han spatsera ut mitt i natten själv, då kan han, med det som liknar vapen, uppträtt tillräckligt hotfullt. Så enkelt är det med den saken.

Att han däremot hade möjlighet att springa in och ut, vind för våg, är ju något som är desto mera diskutabelt
Citera
2019-02-27, 10:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Att man skulle måsta uppträda taktiskt för att framstå som ett hot, är ju ett i raden av den intellektuella elitens snilleblixtar till påståenden, i denna tråd

Tydligen innebär downs syndrom nu även att man är helkroppsförlamad och inte kan lyfta ett vapen, och rikta det mot någon,vilket kan vara mer än tillräckligt för att ges laglig rätt att freda sig med verkanseld faktiskt

Kunde han spatsera ut mitt i natten själv, då kan han, med det som liknar vapen, uppträtt tillräckligt hotfullt. Så enkelt är det med den saken.

Att han däremot hade möjlighet att springa in och ut, vind för våg, är ju något som är desto mera diskutabelt

Jag ser att argumentationen i tråden blir väl fantasifull, ställt mot att ingen vet hur förhållandena var på plats. Det fetade som du skrivit - Är så korrekt det någonsin kan bli just nu.

Det är fullständigt irrelevant att jämföra med påstådda generella DS-beteenden, käpp-gubbar, eller va fan man nu drar ur arslet för att underbygga sina argument.
Vidare verkar flera även bestämt sig för vilken typ av leksaksvapen Eric bar på.
Det är så djävla dumt och ledsamt ställt mot vad som faktiskt skett här - En ung person har blivit ihjälskjuten av poliser som såklart mår skit över situationen.
Citera
2019-02-27, 11:40
Medlem
0.999...s avatar
Citat:

Ja, uppenbarligen har denne uppträtt tillräckligt för att uppfattas som ett hot mot den här sorgliga skaran drängar som skickades till platsen. Sen har det säkert delats högre upp också när man valt att skicka en ovanligt inkompetent skata drängar till platsen.

Att någon med downs utgjort ett sådant hot att denna måste mördas är bara en dålig efterkonstruktion vilket den långa utredningstiden visar på med all önskvärd tydlighet.

Dock verkar inte alla använt sig av 22-3 metoden. En dräng skall tydligen inte ha avlossat sitt vapen. Frågan är varför alla som enligt poliskuksugarna här i tråden avstod från detta, ganska såg denne lite nyktert på situationen?

Tror ni man kommer maska namnen på mördarna i fupen?
Citera
2019-02-27, 11:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja, uppenbarligen har denne uppträtt tillräckligt för att uppfattas som ett hot mot den här sorgliga skaran drängar som skickades till platsen. Sen har det säkert delats högre upp också när man valt att skicka en ovanligt inkompetent skata drängar till platsen.

Att någon med downs utgjort ett sådant hot att denna måste mördas är bara en dålig efterkonstruktion vilket den långa utredningstiden visar på med all önskvärd tydlighet.

Dock verkar inte alla använt sig av 22-3 metoden. En dräng skall tydligen inte ha avlossat sitt vapen. Frågan är varför alla som enligt poliskuksugarna här i tråden avstod från detta, ganska såg denne lite nyktert på situationen?

Tror ni man kommer maska namnen på mördarna i fupen?

Alla tre poliser sköt verkanseld, utan undantag.
Ingen av poliserna på plats är maskade i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in