Citat:
Ursprungligen postat av
IdiAminsKusin
Intressant att se hur många som har åsikter om hur det gick till, och hur rätt eller fel det var av polisen. Vissa tror att en grupp poliser stod i ring och sköt Eric under fötterna medans man spelade fiol och munspel, medans andra tror att Eric gjorde en fantastisk imitation av Malexanderrånarna innan han nedkämpades av fiendens eld.
Jag tänker mig att dom flesta poliser nog inte har som hobby att skjuta prick på begåvningshandikappade, och att folk i allmänhet gör så jävla gott dom kan.
Han skulle väl för satan inte få knalla runt med leksaksvapen och promenera fram i hotfullt manér mot poliserna... det säger sig självt att det är förenat med livsfara!
Att gossen sedan hade Downs syndrom innebär ju inte att han regelmässigt kan identifieras som begåvningshandikappad och ofarlig, då det faktiskt finns kriminella med jävla udda utseende och som framstår som lågbegåvade vid en initial okulärbesiktning.
Det man kan konstatera är väl att det var en jävla oturlig räcka med sammanträffanden som ledde till tragedin.
Faktum är att jag stött på en och annan kriminell som har det där lite karakteristiska utseendet man ser hos mongoloider.
Även dom som har konstaterad utvecklingsstörning, dock inte av den grad som det handlade om här.
Det är ingen i denna tråd som hävdar att killen handskades med vapnet som rambo, men mer än lovligt dumt att påstå det skulle krävas för att poliserna skulle få försvara sig också när dom råkar ut för ett hot med vapen.
Frågan är ju vad som hänt om Eric hade trillat och skadat sig , och inte kunnat ropa på hjälp, och sen dött. Eller om han hade ramlat i ån och drunknat?
Hade den pöbeln stått vid hans föräldrars sida och krävt utplåning av alla vattendrag i Stockholm stad då? Jag tror inte det
Ang sista meningen så har du helt rätt, men det hade garanterat inte spelat någon roll om dom vetat om att den kriminelle satt i häkte, utgångspunkten var ju att en allmänhet ringt in och sagt att dom sett en person som knallade omkring med ett vapen, och den som ringde in uppmärksammade uppenbarligen INTE att det rörde sig om en utvecklingsstörd som lekte krig