2019-03-03, 08:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, jag fick också den uppfattningen. Det faktumet (om han hade en cykel på lagom avstånd) tillsammans med platsen för överfallet (kunde snabbt ta sig genom skogen till sin cykel och cykla därifrån) skulle kunna tyda på en person med lokalkännedom, antingen genom att han bodde i närheten eller av andra orsaker kände till området väl. Undrar hur mycket tid som polisen lade ner på att höra folk i området där spåret slutade.

Det skulle visserligen också ha kunnat vara så att mannen hade sin bil parkerad där, och det skulle ju också kunna förklara varför spåret slutade där vid "cykelgaraget".

Det har du rätt i, det kanske var en bil?

Sedan så undrar jag o gärningsmannen hade vetskap om den aktuella flickans "resvanor" och satt och väntade på just henne, eller om dåren hade förberett sig för att attackera "vem som helst"?
Citera
2019-03-03, 08:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fel.
Han blev kallad till topsning nyligen. Höll sig undan en vecka , sen greps han efter spaning.
Och jag reagerade kraftigt negativt på att polisen kallade mannen för topsning.
Med tanke på den information som man hade så borde polisen ha hämtat fanskapet för topsningen.
Citera
2019-03-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Vem kom ens på idén med preskriptionstid för grova brott? Känns som utdaterad skitlag sedan DNA-tester kom in i bilden.

Ne det är väl inte "ett stort problem"

http://www.dagensjuridik.se/2018/09/jo-sager-nej-till-slopad-preskription-sexualbrott-mot-barn-inte-ett-stort-problem

Jag håller med dig. Jag vill se all logisk argumentation som finns kring preskriptionstider generellt när det gäller alla grövre brott. Jag anar att den logiken inte finns och att det i vanlig ordning handlar om statistik mera än det handlar och att göra rätt och riktigt på ett korrekt sätt.
Citera
2019-03-03, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och jag reagerade kraftigt negativt på att polisen kallade mannen för topsning.
Med tanke på den information som man hade så borde polisen ha hämtat fanskapet för topsningen.

Ja nu när du påpekar det så känns det som ett väldigt klumpigt/klantigt/valhänt agerande från polisens sida! När det gäller ett sånt här brott är det väl bara att göra hembesök, lite snyggt.
Citera
2019-03-03, 08:48
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det var i alla fall ingen ensamkommande.
Citera
2019-03-03, 08:55
Medlem
steve_os avatar
Citat:
Just , det stämmer. Om nån vill pröjsa för lexbase info kan man nog hitta aset ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ingen med utländsk bakgrund i Billdal vid denna tiden . Garanterat
Citera
2019-03-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Inget tyder på flera GM
Citera
2019-03-03, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av steve_o
Ingen med utländsk bakgrund i Billdal vid denna tiden . Garanterat

Jaha, inga adoptivbarn och halvchilenare osv i Billdal/Kungsbacka vid denna tiden eller hur?

Senast redigerad av Rouen 2019-03-03 kl. 09:00.
Citera
2019-03-03, 09:00
Medlem
Citat:
Han bör alltså vara född 1960 eller 1961. 34 eller 35 år gammal när brott begicks.
Född 60 läste jag i någon tidning igår!
Citera
2019-03-03, 09:00
Medlem
steve_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jaha, inga adoptivbarn och halvchilenare osv i Billdal/Kungsbacka vid denna tiden eller hur?
Ok. Någon enstaka. Kanske. Men inte som i dag
Citera
2019-03-03, 09:04
Medlem
bajsbuskes avatar
Magnusson har någon nämnt.
Det stämmer inte om ni talar om GM.
Han heter Anders i förnamn.
Citera
2019-03-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det har du rätt i, det kanske var en bil?

Sedan så undrar jag o gärningsmannen hade vetskap om den aktuella flickans "resvanor" och satt och väntade på just henne, eller om dåren hade förberett sig för att attackera "vem som helst"?

Tänkte också på det där med cykelgaraget och eventuell bil. Många områden i Billdall, Kullavik och Särö tar sig folk från Göteborg ner till för att promenera längs havet. Var detta ett sånt område? Fick inte riktigt känslan av det. Varför skulle någon ta sig just till denna platsen med något typ av fordon parkerat i närheten?

Om GM bor i närheten, varför hoppade han då på en cykel alternativt in i en bil efter gärningen?

Många frågor som jag vill ha svar på....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in