2019-03-02, 18:33
  #7693
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmullen
Måste dock höja ett varningens finger för "kanelen" Lidl säljer. Den varken smakar, doftar eller ser ut som vanlig kanel. Måste vara en annan sorts växt denna kommer från, alternativt gjord på delar som man inte hittar tex Santa Marias eller Kockens kanel.

Dom har både Kassia kanel och Ceylon kanel, dom två sorterna har ganska olika karaktär.
Citera
2019-03-02, 18:33
  #7694
Medlem
Sereenas avatar
Kan rekomendera den fyllda finska laktritsen nästa vecka, den är riktigt god.
Citera
2019-03-02, 23:39
  #7695
Medlem
Jofs avatar
Äntligen kan jag köpa Tjärshampo igen!
TALLTVÅLLÖSNING? Va? Nån som testat?
Renköttbullar?
Citera
2019-03-02, 23:40
  #7696
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är det någon som har provat dom små pizzorna som går att köpa styckevis och som ligger bland det nygräddade fikabrödet?
Toppklass så himla goda
Citera
2019-03-02, 23:56
  #7697
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Äntligen kan jag köpa Tjärshampo igen!
TALLTVÅLLÖSNING? Va? Nån som testat?
Renköttbullar?
Var finner man Renköttbullarna - i frys- eller kyldisken?
Citera
2019-03-03, 00:04
  #7698
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Äntligen kan jag köpa Tjärshampo igen!
TALLTVÅLLÖSNING? Va? Nån som testat?
Renköttbullar?
Jag har läst om tjärschampot i denna tråden hur många gånger som helst och hur bra det är så jag bunkrade på mig tre flaskor för ett halvår sedan eller något. Ska man använda något mer utöver schampot? Man stinker ju tjära efteråt. Både jag med mitt långa hår samt sambons korta luktar ju som man har rökt efter duschen. Ska det vara så? Vad är det han och jag missar?

Så en är öppnad och testad var sin gång av mig respektive sambon sen är det två helt oöppnade som samlar damm..
__________________
Senast redigerad av calina85 2019-03-03 kl. 00:22.
Citera
2019-03-03, 01:01
  #7699
Medlem
carminaburanas avatar
Jag rekommenderar deras donuts med vaniljfyllning, och cruspies med chilismak.
Citera
2019-03-03, 01:11
  #7700
Medlem
Halloween2s avatar
På tisdagen? har dom hallon semlor, ska testas.
Citera
2019-03-03, 05:41
  #7701
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Jag har läst om tjärschampot i denna tråden hur många gånger som helst och hur bra det är så jag bunkrade på mig tre flaskor för ett halvår sedan eller något. Ska man använda något mer utöver schampot? Man stinker ju tjära efteråt. Både jag med mitt långa hår samt sambons korta luktar ju som man har rökt efter duschen. Ska det vara så? Vad är det han och jag missar?

Så en är öppnad och testad var sin gång av mig respektive sambon sen är det två helt oöppnade som samlar damm..

Det du missar är att tjära luktar gott! Sommar, sol, båtar, frihet.
Citera
2019-03-03, 05:59
  #7702
Medlem
Jofs avatar
råvara?

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var finner man Renköttbullarna - i frys- eller kyldisken?

Frysvara.
360 gr 70 kr (194 kr/kg). DEluxe serien. Står på finska Suomalainen och sen nåt jag bara inte kan stava till.

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=18022

Åsikter om renbullar. En del hatar dom, en del gillar. Fast det är märket: "JOJKABULLAR"

"Usch! Det var de äckligaste köttbullarna jag ätit när vi var på semester långt upp i Sverige"och
"Det var väl därför man växte upp till vargkramare, för att man blev itvingad Jojka renköttbullar som liten. Karmalagen osv..."
"Jadå, vi åt ganska ofta...var lite viltsmak på dem och jag gillade såsen också......"

Måste testa i alla fall. Är väl som köttbullar, dom kan smaka hur som helst beroende på råvara och blandning.

Och på tal om råvara: Joikaboksen inneholder 55,5 gram storfekjøtt og 28 gram fårekjøtt. I tillegg tilsetter produsenten Trønder-Mat en slump fiskefett i sausen.
Bara 21 % renkött i den mixen (skiten ).
__________________
Senast redigerad av Jof 2019-03-03 kl. 06:18. Anledning: ny info
Citera
2019-03-03, 16:16
  #7703
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom har både Kassia kanel och Ceylon kanel, dom två sorterna har ganska olika karaktär.
Vilken av dem påminner mest om vanlig svensk kanel?
Citera
2019-03-03, 17:22
  #7704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Jag har läst om tjärschampot i denna tråden hur många gånger som helst och hur bra det är så jag bunkrade på mig tre flaskor för ett halvår sedan eller något. Ska man använda något mer utöver schampot? Man stinker ju tjära efteråt. Både jag med mitt långa hår samt sambons korta luktar ju som man har rökt efter duschen. Ska det vara så? Vad är det han och jag missar?

Så en är öppnad och testad var sin gång av mig respektive sambon sen är det två helt oöppnade som samlar damm..
Haha! Alltså... Gillar ni inte fishermans friend heller? För det första ska man gilla tjärlukten, annars kanske man ska hålla sig till head & shoulders och gå omkring och lukta sommaräng i huvudet. För det andra lär man använda det ett tag för att känna fördelarna, jag har skrovlig hårbotten som är mycket bättre när jag tjärar. Sen är det lite speciellt att använda, det ska sitta i ett tag men jag tvättar det tre gånger i snabb följd för att det ska kännas helt rent.

Att det är lite snorig konsistens får man stå ut med, jag tror det är ekologiskt.

En kul anekdot; rent hypotetiskt skulle det kunna finnas någon sambo som inte vuxit upp med tjärlukt utan tycker det luktar äckligt men som börjar sniffa på håret och en vacker dag så börjar nivån i flaskan sjunka snabbt och sambon luktar så gott att hon får mer och bättre sex. Rent hypotatiskt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in