2019-03-02, 16:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag som har fetat. Men om jag har en helprillig partner så ser jag det kanske inte som lösningen att gå in i hens prilliga värld och utföra de prilliga handlingar som hen vill ha utförda. Om jag inte lyckas få min helprilliga partner att tänka om, så inser jag väl att det krävs mer än vad jag kan åstadkomma - det vill säga professionell hjälp, läkarvård.

Jepp och det var där det gick fel, H nötte ner O så pass att han tyckte att hon hade rätt i vad hon ville, galet men så blev det.
Citera
2019-03-02, 16:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du menar att det är helt normalt att planera och utföra mord på de barn hon fött?

Jag skulle nog tro att de flesta betraktar det agerandet som "helprilligt".

Du vet ju vad pressträffen kom med för slutsatser så det behöver jag väl inte upprepa?

Var har du den officiella källan för ditt påstående då?

Nja du beskriver hennes påstådda ”prillighet” innan morden genomfördes. Att hon låg på som ”en iller”. Det är den källan jag eftersöker.

Man kan ju inte gärna göra det omvända och konstatera att hon måste varit helprillig och legat på som en iller för att två mord har skett, när vi inte vet om någon överhuvudtaget varit mer drivande eller om de facto bara en person gjort allt.

Att suicidera genom att strypa sig själv och samtidigt efterlämna en osäkerhet hos utredarna om man också dött genom inslag av kvävning - är inte möjligt. Båda dessa metoder samtidigt går inte att utföra och dö av samtidigt. Föreligger en beskriven dödsorsak som här ”död genom strypning eventuellt i kombination med kvävning” har döden inträffat genom någon annans handhavande.

Och polisens presskonferen betraktar du väl som officiell..?
Att jag också den 8/2 fick denna slutsats bekräftad per telefon från A-C A går också lätt att kontrollera.

Ur PT 181211.:
Så det vi kan konstatera, det är att ett av barnen har dött, enligt de rättsmedicinska protokollen, av strypning, eventuellt i kombination med kvävning; så uttrycker man det. Andra dottern har dött av kvävning. Kvinnan i huset; mamman, har dött av strypning, eventuellt även det i kombination med kvävning. Och slutligen mannen; pappan, har då – som jag sa inledningsvis – dött genom att ha… tagit sitt liv genom att hänga sig.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-02 kl. 16:21.
Citera
2019-03-02, 16:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jepp och det var där det gick fel, H nötte ner O så pass att han tyckte att hon hade rätt i vad hon ville, galet men så blev det.

Men hur vet du det??
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-02 kl. 16:23.
Citera
2019-03-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vid strypning är det ofta mycket svårt att verkligen totalt strypa alla blödkärl samtidigt, krävs stor ihållande kraft mot mjukdelarna, ingenting får sippra igenom i kärlen på djupet. Sipprar även lite igenom tar det desto längre tid innan medvetslöshet inträffar och ännu längre tid innan personen är död.
Vid kvävning är det ren lufthunger och syrebrist som till slut dödar. Tar flera minuter.
Du vet, vi vargar som har sysslat lite med kampsport vet att det inte är särskilt svårt att få ens en vuxen person att svimma på några sekunder utan något som helst motstånd. Ett snabbt grepp och fem sekunder. Om jag någonsin behöver välja metod, oavsett om jag skulle vara förövare eller offer så skulle jag välja strypning om den är rätt utförd.

Jag har efterlyst länkar eller personliga erfarenheter på hur ”mjuk” död en överdos av heroin eller insulin är och hur detta ska genomföras men inte fått annat än påståenden om att det går att Googla sig till. Men ingen har kunnat lägga ut en endaste länk.

För att däremot visa hur enkelt det är att utföra en effektiv choke så kan jag rekommendera sökordet chokehold på Google och sen kolla på ett antal videor som visar exakt hur man antingen stryper eller kväver någon. Det handlar bara om en liten förändring i hur man lägger trycket i greppet. Det är med all sannolikhet svårt att exakt avgöra efteråt hur stor del av greppet som har tryck på luftstrupe respektive carotis, därav slutsatsen strypning/kvävning.

Det finns ingen anledning att utmåla döden som oundvikligt svår och plågsam eller påstå att förövaren måste vara sönderriven av avvärjningsskador när man inte har några belägg för det påståendet och det har du inte.

Det handlar bara om att till varje pris få det att se ut som ett extremt våldsamt, oplanerat och omänskligt sätt att döda någon och att det bara är en man som klarar av att genomföra detta.

Det är helt enkelt inte sant.
Citera
2019-03-02, 16:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du vet, vi vargar som har sysslat lite med kampsport vet att det inte är särskilt svårt att få ens en vuxen person att svimma på några sekunder utan något som helst motstånd. Ett snabbt grepp och fem sekunder. Om jag någonsin behöver välja metod, oavsett om jag skulle vara förövare eller offer så skulle jag välja strypning om den är rätt utförd.

Jag har efterlyst länkar eller personliga erfarenheter på hur ”mjuk” död en överdos av heroin eller insulin är och hur detta ska genomföras men inte fått annat än påståenden om att det går att Googla sig till. Men ingen har kunnat lägga ut en endaste länk.

För att däremot visa hur enkelt det är att utföra en effektiv choke så kan jag rekommendera sökordet chokehold på Google och sen kolla på ett antal videor som visar exakt hur man antingen stryper eller kväver någon. Det handlar bara om en liten förändring i hur man lägger trycket i greppet. Det är med all sannolikhet svårt att exakt avgöra efteråt hur stor del av greppet som har tryck på luftstrupe respektive carotis, därav slutsatsen strypning/kvävning.

Det finns ingen anledning att utmåla döden som oundvikligt svår och plågsam eller påstå att förövaren måste vara sönderriven av avvärjningsskador när man inte har några belägg för det påståendet och det har du inte.

Det handlar bara om att till varje pris få det att se ut som ett extremt våldsamt, oplanerat och omänskligt sätt att döda någon och att det bara är en man som klarar av att genomföra detta.

Det är helt enkelt inte sant.

Hur får du kvävningsdöden av en 11 eller 14 årig tös att bli något annat än svår och plågsam där det fullt vakna offret kämpar efter luft och fäktar för sitt liv???

Alla de tre mördade i villan kan ha inslag av kvävning i dödsorsaken. Har alla utsats för kvävningsinslag har alla definitivt kämpat emot kraftfullt.
Detsamma gäller generellt även i allmänhet när någon blir stryp till döds av ett ”icke proffs”.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-02 kl. 16:36.
Citera
2019-03-02, 16:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varifrån har du uppgiften att den uppskattade juristen på den högre tjänsten hos Skattemyndigheten skulle vara ”helprillig”?
Tacksam för en källa?

Även fast man är uppskattad jurist och har en hög tjänst hos Skattemyndigheten så kan man ju vara helprillig ändå. Jag tror både H och O gick mot helprilliga under hösten.
Citera
2019-03-02, 16:52
Medlem
Polisen fick en möjlighet att berätta mera uttömmande vad de kommit fram till i december och jag tycker de missade chansen. Egentligen kunde de berättat dödsorsakerna tillsammans med att de läste upp andemeningen i förklaringsbrevet efter en vecka men av någon anledning vill de inte det.

Vad vi fick veta i december var att någon, troligtvis polisen, hade undersökt och jämfört namnunderskrifter med gamla dokument. Onödigt kan man tycka när ett av dokumenten hade färska, bevittnade. namnunderskrifter. Sedan en oförklarad teori om att ingen undertecknat ett tomt papper. Polisen, troligtvis inte heller NFC, hade bara undersökt datorer och telefoner som de kom in i. Efter den luddiga sammanfattningen av den tekniska bevisningen så avslutade SS med ”så som ni förstår där…" som är ett välkänt sätt att slippa förklara något man inte själv begriper. Ingen vill visa sig dum och fråga då heller. Tror många journalister har kliat sig i huvudet efteråt och ångrat sig eftersom det är den tekniska bevisningen som skall avgöra om detta är ett nästan världsunikt fall eller bara en vanlig familicide.

Jag ser i alla fall fram emot en FUP för att fördjupa mig i den tekniska bevisningen. Att polisen maskat vissas namn och vittnesmål får man stå ut med men den tekniska bevisningen behöver ingen sekretess. De som tycker att allt är solklart behöver inte begära en FUP eller ens läsa den.

För övrigt ser jag att tråden diskuterar skönare sätt än att strypa barnen vilket tar 2-4 minuter enligt vad jag läst. I tråden finns det ett exempel där föräldrarna i USA hade planerat. Tänkt på sina barn och använt ett optimalt sätt utan varken smärta eller ångest. Enkelt att administrera och förbereda utan recept. Sen förstår jag inte de i tråden som tror det är omöjligt att smula ned EN sömntablett i lämpligt lösningsmedel. Inget är svårt för en som planerar och om man är två så blir det ännu lättare.
Citera
2019-03-02, 17:13
Medlem
Citat:
Hur får du kvävningsdöden av en 11 eller 14 årig tös att bli något annat än svår och plågsam där det fullt vakna offret kämpar efter luft och fäktar för sitt liv???

Alla de tre mördade i villan kan ha inslag av kvävning i dödsorsaken. Har alla utsats för kvävningsinslag har alla definitivt kämpat emot kraftfullt.
Detsamma gäller generellt även i allmänhet när någon blir stryp till döds av ett ”icke proffs”.

Jag kan bara konstatera att du inte vet vad du pratar om.
Citera
2019-03-02, 17:19
Medlem
Citat:
Det är just det som är så konstigt, du och några till slår knut på er själva i er iver att fria H från allt ansvar för tragedin i Bjärred, ni tar till rena konspirationsteorier för att kunna få till ett scenario som passar för er "sanning" den att O är ensam skyldig till allt som hände.

Presskonferensen som hölls dissar ni totalt trots att den var fylligare än vad som normalt är för en händelse av det här slaget, polisen är luddig och "mörkar" vitala delar för att skydda något, oklart vad det är men så måste det ju vara.

Väldigt underligt är ert resonemang.

Att H var med på detta är osannolikt, men inte omöjligt. När man ser hur familjen dog, kan man anse det som ännu mer osannolikt att hon var med på detta. Det är svårt för någon som inte är insatt att tro bara blind på det polisen delge - med tanke på vad som här delgetts. För mig är inte motivet som polisen nämnde övertygande för att dessa två föräldrar skulle ha gjort detta i samförstånd, inte sättet hur offren dog stödjer självklart samförstånd, och sättet som familjen dog stöder inte självklart att det var en lång planering av båda föräldrarna. Det man sitter kvar med är ett testamentet som undertecknades med två vittnen närvarande, där man vet att texten var dold, samt ett avskedsbrev där jag inte har förstått i vilken form det finns (undertecknat?). Så då måste man blind tro på den sanningen som polisen berättar och just det är svårt, tycker jag.

Visst kan det vara så att om man bara hade fått ta del av några fler nyckeluppgifter - att något hade fallit på plats och att man mycket lättare kunde tro på det polisen berättar. Finns det en film eller inte, har H anmäld sig till en kurs samma dag hon dog eller inte, finns det bevis för den långa planering förutom att nämns i avskedsbrev, vad stödjer den gemensam planering, hur var flickorna hälsotillstånd, hur såg vårdsökande ut, tackade man nej till viss erbjudanden, vilken stöd fick man av vården, var läkaren säker när hen ställde diagnoserna, hur hade flickorna det under sommaren och på Öland, hur kunde de delta i hemundervisningen, hade flickorna kontakt med kurator skolpsykolog, hur såg Os arbetsbelastning ut, hur var föräldrarnas hälsotillstånd, hur var föräldrarnas relation?

Nästan allt är oklart - klart är bara att man ska tro på det polisen säger - en polis som utgörs av människor och dessa kan ha fel. Det vet vi. Kanske osannolikt i detta fall. Men det som hittills kom fram är inte övertygande. Det kunde vara det, det kan kanske bli det, men just nu är det inte det.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-03-02 kl. 17:22.
Citera
2019-03-02, 17:24
Medlem
Registrator??
Ge mig adress igen e ni snälla!
Citera
2019-03-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Polisen fick en möjlighet att berätta mera uttömmande vad de kommit fram till i december och jag tycker de missade chansen. Egentligen kunde de berättat dödsorsakerna tillsammans med att de läste upp andemeningen i förklaringsbrevet efter en vecka men av någon anledning vill de inte det.

Vad vi fick veta i december var att någon, troligtvis polisen, hade undersökt och jämfört namnunderskrifter med gamla dokument. Onödigt kan man tycka när ett av dokumenten hade färska, bevittnade. namnunderskrifter. Sedan en oförklarad teori om att ingen undertecknat ett tomt papper. Polisen, troligtvis inte heller NFC, hade bara undersökt datorer och telefoner som de kom in i. Efter den luddiga sammanfattningen av den tekniska bevisningen så avslutade SS med ”så som ni förstår där…" som är ett välkänt sätt att slippa förklara något man inte själv begriper. Ingen vill visa sig dum och fråga då heller. Tror många journalister har kliat sig i huvudet efteråt och ångrat sig eftersom det är den tekniska bevisningen som skall avgöra om detta är ett nästan världsunikt fall eller bara en vanlig familicide.

Jag ser i alla fall fram emot en FUP för att fördjupa mig i den tekniska bevisningen. Att polisen maskat vissas namn och vittnesmål får man stå ut med men den tekniska bevisningen behöver ingen sekretess. De som tycker att allt är solklart behöver inte begära en FUP eller ens läsa den.

För övrigt ser jag att tråden diskuterar skönare sätt än att strypa barnen vilket tar 2-4 minuter enligt vad jag läst. I tråden finns det ett exempel där föräldrarna i USA hade planerat. Tänkt på sina barn och använt ett optimalt sätt utan varken smärta eller ångest. Enkelt att administrera och förbereda utan recept. Sen förstår jag inte de i tråden som tror det är omöjligt att smula ned EN sömntablett i lämpligt lösningsmedel. Inget är svårt för en som planerar och om man är två så blir det ännu lättare.

Att man inte sa något om dödsorsaker den 19/1 är inte ett dugg konstigt. Alla analyssvar har inte hunnit komma på så kort tid. Vet inte hur många obduktionsprotokoll du läst men annars kan jag rekommendera dig fallet i Västra Frölunda (pappa dödar 2 barn och hustrun) där samtliga obduktionsprotokoll ovanligt nog finns med helt omaskat i FUP. Det vanligaste idag är att obduktionsprotokoll är helt sekretessade.

Ang undersökning av telefoner och datorer så är det polisen som gör detta, inte NFC.
Däremot har NFC en dokumentanalysgrupp, jag antar att det är de som kontrollerat namnunderskrifterna.
Citera
2019-03-02, 17:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag kan bara konstatera att du inte vet vad du pratar om.

Ett fullkomligt uttömmande svar på frågan hur någon kan beskriva mord genom kvävning utan att mordet resulterat i ångest och dödskamp hos offret och därtill avvärjningsskador hos gärningsmannen.

Du greppar - obefintliga - halmstrån för att göra de vedervärdiga morden på barnen mer ”humana”. Det var inga humant skonsamt genomförda mord och det skäl mördarna uppges skrivit ner har ingen verklighetsförankring. Framtiden är inte nattsvart för barn med ME.

Den eller de personer som gjorde detta gjorde något vedervärdigt, i strid ned den grundläggande föräldrarinstinkten - och det gjordes på ett riktigt plågsamt inhumant sätt.
Det är bara att köpa dessa fakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in