Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Bra att du kondenserar ditt argument.
Jag har förstått precis vad du säger hela tiden, trots dina protester att jag inte gör det och jag har hela tiden sagt att detta är inte ett bevis. Det är pseudologik. Det är ett argument from ignorance.
Din observation av rationalitet i naturen är subjektiv. En uppfattning.
Rationalitet är en uppfattning och uppfattningar kommer från medvetande.
Det är bevis för att du ser mönster i dina observationer vilket är helt naturligt.
Det är inte bevis för någon gud eller ett yttre medvetande.
Visst, du kan TRO att det indikerar en skapare men du kan inte bevisa det genom att peka på hur allting faller in efter naturlagarna. Grejen är att du inte vet att det kan vara på något annat sätt så du kan inte peka på vad som skulle särskilja det från en situation där det förhåller sig på det andra viset.
hahaa må Gud låta dig sjuknka ännu djupare i mörkret än vad du i dagsläget befinner dig i.
Nej, vad som är rationellt i naturen är inte subjektivt utan högst objektivt.
Den nästintill perfekta fördelningen mellan män och kvinnor i världen är högst objektivt. Det är siffor som alla kan ta del av, inget att ha delade åsikter om. Här är beviset och rationaliteten att om det inet är en mind som håller antalet män och kvinnor jämnt med vilja, plan och syfte kan inget annat, t.ex. slumpen göra detta. Här kan inte fråga varför ställas, som du är så bra på att göra. Detta är axiom. Spermier skulle kunna bete sig hur som helst och fördelningen skulle se ut hur som helst MEN det ser ut på ett enda sätt och det är 100 kvinnor på 102 män. Män dör tidigare och är rastlösare vilket gör att antalet blir perfekt fördelat.
Att haven är skilt från torrt land är högst objektivt och inte att ha delade åsikter om. Vad som än har orsakt jordens vatten, kometer, is som redan fanns på jorden och smält eller andra hypoteser är ointressant. Det intressanta är att haven är skilt från torrt land och det kunde ha sett ut hur som helst, t.ex. att inget vatten fanns eller att hela jorden var täckt av vatten eller också att vattnet stod stilla vilket skulle leda till att vattnet skulle bli dåligt precis som vilken annan vara som helst när de passerar ett bästa före detta datum. Vattnets rörelse håller vattnet färcht och hindrar det från at bli dåligt.
Alla frukter som återskapas som människor hela tiden förtär ( det bästa förrådet?
Jag kan ge dig tusentals exempel. var så säker på att du inom loppet av 70-80 år beroedne på hur gammal du är kommer att stå framför den vise och du kommer att dömas inget annat än rättvist. Är du trotsig kommer du få din lön för detta oavsett vad du tycker om det. Du är en bland triljontals. Ditt ego kanske tror att du är världens centrum men du kommer att dömas som alla andra och dina handingar kommer att föra dig vidare till nästa och slutgiltiga anhalt.
Jag vet att du kommer presntera skit nu och skriva ''varför'', eller '' bara för att vi inte förstår''. mitt svar är jo vi förstår men du förstår inte.