Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jo jag har faktiskt börjat skriva till reklambyråer för att klaga.
Till min förvåning såg jag ett foto på de som jobbade där. Typ 70 personer. 69 av dem såg väldigt svenska ut!!! En kille hette dock Ibrahim.
Alltså man mår så illa av de här pretentiösa Stockholmsfjollorna. De lever så skyddat i sin innerstad. Inte konstigt de kompenserar med att godhetssignalera.
Bra initiativ att kontakta reklambyråerna.
Har du fått något svar?
Problemet är ju dubbelt. Dels reklambyråerna som alla kör samma fantasilösa, multikultikoncept till hutlös betalning. Dels företagen/organisationerna som bara köper detta rakt av och inte kan ha egna, självständiga idéer utan livrädda följer i samma spår som alla andra.
Det råder stor brist på självinsikt. Det har ju knappast gjorts någon utvärdering hur vi kunder ställer oss till denna typ av mångkulturpropaganda... Men reklambranschen och företagen tror alltså på fullt allvar att det här är receptet till en "lyckad kampanj"? Det här ska få oss att gilla deras varumärken och konsumera deras produkter mer?
För min del har det iallafall rakt motsatt effekt.
Hur den "stora massan" ställer sig är väl däremot en annan sak... De ifrågasätter väl inte som vanligt tyvärr