2019-03-02, 00:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Han skrev:
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma.

Jag skrev: "Man går inte sönder" "iallafall inte värre än av att falla från ett träd och bryta benet"

Kan du förklara vad som är skillnaden i innebörden av detta? Är det orden "värre" och "inte mer" som skaver?
Jag tolkar det som att man inte går sönder för resten av livet.

Resten av livet.

Precis som att en bruten arm inte drabbar en resten av livet.

En amputerad arm däremot.
Citera
2019-03-02, 00:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det står i klartext.
Jag ser ingen mening att citera något mer till dig eftersom du förnekar vad det står. Du får skärpa upp nivån.

Det står i klartext i DIN text och det får DU ta ansvar för.
Citera
2019-03-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
HUR är detta en manshatartråd? Och vilken attityd har JAG till våldtäkt menar du? Tråden bygger på att vissa män har uttryckt att våldtäkt inte är så farligt, inte värre än ett benbrott.

INGENSTANS försvarar jag våldtäkt på män, Jävla halmdocka. Var god sätt inte ord i min mun.

Vidare påstår jag INGENSTANS att det är samtliga män som sitter på dessa åsikter, men man ser det man vill se.
HUR normaliserar feminister våldtäkt menar du??????? Det är inte jag som påstår att citat "våldtäkt är inte så farligt eftersom kvinnor är gjorda för att penetreras"

Klart det är en manshatar tråd, hela tråden är ju en halmdocka.

Sluta bara att se det du vill se och öppna ögonen lite.

Hur feminismen normaliserar våldtäkt har du hur många exempel som helst på i den här tråden.
Citera
2019-03-02, 00:28
Medlem
ghosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.

Du måste ju vara grovt efterbliven om du tror att dessa ''män'' menar allvar. Men fortsätt du.
Citera
2019-03-02, 00:28
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nu har du nog missat en och annan debatt.

Men vad som kommer "snart" är irrelevant för vad som redan har skett.

Alla som inte är fullständigt efterblivna har kunnat förutspå, och har förutspått, de senaste 15 årens utveckling.

"Snart" som i att lagförslaget presenteras förmodligen nästa vecka. Är det rätt av mig att säga att ni är emot det här om ni inte har röstat på S? Eller att alla som har röstat på S är för detta?

Nej, det är förstås fel att påstå något av de sakerna. Och det är precis lika vettigt som detta evinnerliga trams om hur kvinnor minsann vill ha våldtäkter.
Citera
2019-03-02, 00:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte värdelöst trams att vuxna människor måste acceptera konsekvenserna av sin handlingar. Det du ägnar dig åt är däremot kvalificerat flum, inget konsekvenstänkande eller eget ansvar.

Det var inte du som lovade att du var smart va? Jag tror att det var den andre personen, jag hoppas att det inte var du för isåfall måste jag göra dig besviken.
Citera
2019-03-02, 00:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
För mig är det uppenbart att feminister ser sexualbrott som ett stort problem, det är ju något man pratat om en massa och man har infört sånt som samtyckeslagen. Eftersom feminister ser sexualbrott som ett stort problem så kan inte samtidigt anse att det inte är ett stort problem. De två sakerna är helt oförenliga, tycker jag.
Såg feministerna det som ett stort problem att Arif Modari dömdes för sexbrott, eller sydde de upp kuddar med hans ansikte samtidigt som de hånade hans offer?

Frågar åt en kompis.
Citera
2019-03-02, 00:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det var inte du som lovade att du var smart va? Jag tror att det var den andre personen, jag hoppas att det inte var du för isåfall måste jag göra dig besviken.

Det är inte speciellt smart att stå helt utan argument och inte kunna annat än att komma med fantasilösa personpåhopp, om du åtminstone hade kunnat prestera något med lite finess men inte ens det lyckades du med.
Citera
2019-03-02, 00:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det står i klartext i DIN text och det får DU ta ansvar för.

Jag kan inte ta ansvar för din alternativa verklighet. Sorry hjärtat.
Citera
2019-03-02, 00:36
Medlem
Ska man bryta ner det så bottnar det i att dom här människorna inte anser sig ansvariga för sina handlingar.

Eftersom dom hade ett annat syfte.

Men då kanske man bör diskutera dessa människors rösträtt.
Citera
2019-03-02, 00:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag kan inte ta ansvar för din alternativa verklighet. Sorry hjärtat.

Men du borde kunna ta ansvar för att det du citerar är korrekt återgivet och inte hitta på egna saker, är det för mycket begärt?
Citera
2019-03-02, 00:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det är inte speciellt smart att stå helt utan argument och inte kunna annat än att komma med fantasilösa personpåhopp, om du åtminstone hade kunnat prestera något med lite finess men inte ens det lyckades du med.

Du är så tröttsam, jag är inte "utan argument" utan jag är trött eftersom du inte verkar förmögen att ta till dig något. I det senaste inlägget till exempel förväxlade du att inte önska negativa konsekvenser (för vem önskar någonsin negativa konsekvenser? trots att väldigt mycket vi gör har potentiella negativa konsekvenser) med att inte acceptera konsekvenser av sitt handlande.

Endera så är du väldigt dum, men jag tror inte det, eller så försöker du vinna till varje pris, på bekostnad av att säga något vettigt. Försök att förstå vad som sägs istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in