2019-03-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Jag trodde folk skämtade om att använda sin nyckelknippa som vapen, skulle du bli överfalden skulle jag tippa på att du inte har en jävla chans.

inga problem blir jag attackerad så använder jag mina boxnings kunskaper fån dom åren jag gick i boxning och lägger nyckeln i näven och knyter näven sten hårt och ger den fan så många slag som möjligt mot halsen helst mot halspulsådern men lyckas jag slå 5 -10 slag så är det ett givet och det hinner jag garanterat slå
Citera
2019-03-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men vem är jag, vem tror du jag representerar?

Redan när jag var i yngre tonåren och gick nere i stan i Malmö så tänkte jag: "Fan alla de här jobbiga högljudda utländska männen, de borde inte få komma hit. Kan inte bara kvinnorna och barnen komma hit?"

Det är möjligt att jag haft fel om dig, och isåfall ber jag om ursäkt. Men jag har träffat på många kvinnliga psykfall i mina dagar och dom sätter sina spår.

Ville du bara ha en ärlig diskussion så är jag ledsen att jag inte gav dig den.
Citera
2019-03-02, 16:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja för de flesta här och för de flesta andra handlar det om att arbeta på gräsrotsnivå, på sin höjd. Jag tycker det är effektivt, men det syns och hörs ju inte så mycket.

Ja precis. Jag har otaliga gånger suttit i politiska diskussioner med kvinnor, ofta mina vänner, som till mångt och mycket resonerar vettigt, men just gällande röstningsfrågan är det mycket jag undrar över. Men en sak är säkert, de röstar inte på såssarna eller MP för att de vill ha hit invandrare. Utan då finns det andra anledningar, som att deras föräldrar var såssar (många i mina föräldrars ålder är, eller var iallafall såssar). Ska jag dra någon form av analys här så är väl mina föräldrar mer förmögna än de andra, och därför alltid varit höger i politik. Snacket går ju hemma, man blir påverkad. Jag har alltså fått samma uppfattning som mina föräldrar till mångt och mycket.
Medans en del av mina vänner hade föräldrar med hyfsad ekonomi absolut, men kanske inte lika väl tilltagen.
Det handlar så mycket om uppfostran och ekonomi. Faktiskt. Ekonomin påverkar uppfostran och mentalitet kring arbete och fördelningspolitik.
Så, vad jag vill ha sagt här är att jag upplever, som kvinna, vid diskussion med andra kvinnor, att man lätt blir pajkastad på. Man är både det ena och det andra för att man tycker att det måste finnas vissa begränsningar kring invandring. Så det är inte så lätt som kvinna, att nå fram till kvinnor, som en del här verkar tro.

Men här på fb är det så oerhört tramsigt med "kvinnor vill ha hit våldtäktsmän". Det är ett inlägg så fullständigt fritt från analytiskt tänkande och ignorans, så att man inte vet hur man ska bemöta det ens. Som jag ser det bör invandringsfrågan väga tungt nu när man röstar eftersom det påverkar så pass mycket i samhället, dels våldtäkter och trygghet för både kvinnor och män, men även massor av annat.
Men, givetvis kan folk inte enbart rösta utifrån den frågan. Finns många såssar i Sverige, och att vara såsse är ju inte per definition likställt med att vilja ha massinvandring eller låta våldtäktsmän gå ostraffade.
Somsagt, tror ekonomin är det som väger allra tyngst för människor när de röstar. De som vill ha omfördelningspolitik är beredda att bortse från invandringsfrågan verkar det som.
Citera
2019-03-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men här på fb är det så oerhört tramsigt med "kvinnor vill ha hit våldtäktsmän". Det är ett inlägg så fullständigt fritt från analytiskt tänkande och ignorans, så att man inte vet hur man ska bemöta det ens.

Du ska inte ta allting för bokstavligt. Dessa argument är vässade.
Citera
2019-03-02, 16:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Du ska inte ta allting för bokstavligt. Dessa argument är vässade.

Man måste skriva det man vill ha sagt. Det enda jag har att gå på är det skrivna ordet, och om man hade velat nyansera begreppet vore det enkelt. Till exempel

"de som har röstat för invandringsvänliga partier vill bli våldtagna alternativt får skylla sig själva".

Det vore en nyansering, även om själva innehållet fortfarande inte är sant.
Citera
2019-03-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man måste skriva det man vill ha sagt. Det enda jag har att gå på är det skrivna ordet, och om man hade velat nyansera begreppet vore det enkelt. Till exempel

"de som har röstat för invandringsvänliga partier vill bli våldtagna alternativt får skylla sig själva".

Det vore en nyansering, även om själva innehållet fortfarande inte är sant.

Ja, men politik är utstuderad och väldigt rå. Man gör det man tror krävs för att nå personen.

Du kan skriva det bästa debattinlägget någonsin rent logiskt, men väcker det inte känslor så är det helt verkningslöst.
Citera
2019-03-02, 16:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Ja, men politik är utstuderad och väldigt rå. Man gör det man tror krävs för att nå personen.

Du kan skriva det bästa debattinlägget någonsin rent logiskt, men väcker det inte känslor så är det helt verkningslöst.

Det har du visserligen rätt i.
Citera
2019-03-02, 16:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det var inte ironi. Jag insåg att jag tjafsade om semantik och jag tycker själv illa om sådana personer. Så förlåt.

Det uppskattas. Jag hoppas att jag kan vara lika ärlig i mitt bemötande nästa gång när det är jag som kommer på mig själv med att hamna där. Du påverkade mig iallafall med din ursäkt - fick mig att tänka efter och jag intog en lite mildare sinnesstämning. Tack!
Citera
2019-03-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Jag undrar vilka kretsar du umgås i där du träffar män Som tycker Att våldtäkt inte är så farligt.. helt ärligt , byt ut din vänskapskrets.
Citera
2019-03-02, 17:06
Medlem
Det är jävligt sällsynt att någon anser att en våldtäkt är något man rycker på axlarna åt.
Det är något som sätter spår resten av livet.
Om det var en allmän uppfattning bland män skulle det inte vara ett lagbrott som ger flera års fängelsestraff.
Nej, en normal person anser att en man/kvinna som angriper andra människor ska sitta i fängelse.
Citera
2019-03-02, 17:15
Medlem
Om någon känt sig kränkt av mig vill jag också be om ursäkt, ingen ska behöva vara ledsen pga mina inlägg.

Är bara orolig för mitt land.
Citera
2019-03-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Visst kan det upplevas lika, men precis som ett benbrott orsakar fysisk skada så påverkar en våldtäkt psyket i allra högsta grad. Olika personer hanterar trauman olika ja.

Jag finner det frapperande att så många män här sitter på en extremt oempatisk hållning till det här. Det är förbluffande faktiskt.

Och jag ville undersöka hur de egentligen tänker om de själva skulle bli utsatta.

Om man bryter benet på någon med avsikt, kanske som tortyr, så ger även det psykiska men.

Nej, det är många män som inte delar din bild av hur många som tycker att "våldtäkt inte är så farligt".

jag kan ju då kontra med att jaha.. du tycker inte misshandel och tortyr är så farligt... det blir samma...

Men det vore poänglöst.

Hur långt är ett snöre? Kan du svara på det. Tycker du snören är korta??

Ännu har jag inte hittat någon som tycker väldtäkt är "en struntsak".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in