2019-03-01, 23:45
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du tror inte att kvinnor blivit skadade av våldtäkt? Är du helt borta?

Nu är du där igen med ditt relativiserande och påhittande. Nåja stånga dig blodig bäst du vill.
Citera
2019-03-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Misstaget du gör är att du tänker dig att det enda som folk tar ställning till när de röstar är invandringsfrågan. Så är det inte, för en del är invandringen den enda frågan de bryr sig om. Andra personer kan ha andra frågor som är den enda de bryr sig om, min bästa kompis bryr sig bara om narkotikafrågan t ex. Det vanligaste är nog att man bryr sig om fler än en fråga så att man kan rösta på ett parti som faktiskt går emot var man står i någon viss fråga eftersom man gillar var partiet står på en massa andra frågor.

Du gör misstaget att tro att jag är en korkad människa. Det kan jag lova dig att jag inte är.

En del kanske röstar för att dom vill ha lite mer i plånboken.

Men om man ser på samhället, i stort.

Och gör en avvägning. 500kr mer i plånboken, eller skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter, etc.

Hur förklarar man då att man valde 500kr i plånboken?
Citera
2019-03-01, 23:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Misstaget du gör är att du tänker dig att det enda som folk tar ställning till när de röstar är invandringsfrågan. Så är det inte, för en del är invandringen den enda frågan de bryr sig om. Andra personer kan ha en annan fråga som är den enda de bryr sig om, min bästa kompis bryr sig bara om narkotikafrågan t ex. Det vanligaste är nog att man bryr sig om fler än en fråga så att man kan rösta på ett parti som faktiskt går emot var man står i någon viss fråga eftersom man gillar var partiet står på en massa andra frågor.

Det är inget hållbart argument för dem som är för massinvandring av våldtäktsbenägna män med unken kvinnosyn och kvinnor stödjer just detta i hög utsträckning.
Citera
2019-03-01, 23:54
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Du gör misstaget att tro att jag är en korkad människa. Det kan jag lova dig att jag inte är.

En del kanske röstar för att dom vill ha lite mer i plånboken.

Men om man ser på samhället, i stort.

Och gör en avvägning. 500kr mer i plånboken, eller skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter, etc.

Hur förklarar man då att man valde 500kr i plånboken?

Om du är så smart som du lovar så borde du faktiskt klara av den frågan på egen hand.

Du gör så mycket förenklingar. Det är få som önskar att vi ska ta emot fler, istället vill man t ex ha tillåtande asylregler eller så kanske man är principiellt emot gränser. Det finns en massa olika skäl man kan ha, jag räknar med att du inser detta så jag behöver inte beskriva fler. Om valet stod mellan "fler skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter och dylikt" eller ej så hade ingen valt det alternativet.
Citera
2019-03-01, 23:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inget hållbart argument för dem som är för massinvandring av våldtäktsbenägna män med unken kvinnosyn och kvinnor stödjer just detta i hög utsträckning.

Jag vet inte vad du säger här, jag är inte tillräckligt smart är jag rädd. Vad är inte ett hållbart argument? Vem är för massinvandring av våldtäktsbenägna män med unken kvinnosyn? Vad är det kvinnor stöder?
Citera
2019-03-01, 23:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag läser bara vad det står.

Kanske har jag fel, jag följer bara länkarna så gott det går.

Detta inlägg verkar det handla om: (FB) Kvinnopakten - mot män och deras nätverk

Och det verkar vara specifikt dessa meningar:

Jämfört med vad du påstår att det står:

Det är inte samma ord.

Därmed så kan du ta dina förolämpningar någon annanstans.

Ledsen att jag inte tar hänsyn till allas olika autistiska drag som orsakar att de inte förstår att innebörden är precis densamma även om vissa ord byter plats i en mening. Att du ens diskuterar det säger mer om dig än om mig.
Citera
2019-03-01, 23:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du är så smart som du lovar så borde du faktiskt klara av den frågan på egen hand.

Du gör så mycket förenklingar. Det är få som önskar att vi ska ta emot fler, istället vill man t ex ha tillåtande asylregler eller så kanske man är principiellt emot gränser. Det finns en massa olika skäl man kan ha, jag räknar med att du inser detta så jag behöver inte beskriva fler. Om valet stod mellan "fler skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter och dylikt" eller ej så hade ingen valt det alternativet.

Om man är för tillåtande asylregler eller principiellt emot öppna gränser får man väl gilla läget. Är detta viktigare än personlig säkerhet så är det befogat att konstatera att man inte tycker att våldtäkter är så farligt.
Citera
2019-03-01, 23:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ledsen att jag inte tar hänsyn till allas olika autistiska drag som orsakar att de inte förstår att innebörden är precis densamma även om vissa ord byter plats i en mening. Att du ens diskuterar det säger mer om dig än om mig.

Du borde vara ledsen för att du ljuger och fantiserar ihop påståenden om andra.
Citera
Medlem
Citat:

Man kan inte gömma sig bakom dom argument du tar upp, för det är så tydligt vilket parti som vill göra något åt saken.

Det blir bara en falsk fasad.

Alla kan säga bra saker, det är inte svårt, men sen får man bevisa i handling vem man faktist är.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Nu är du där igen med ditt relativiserande och påhittande. Nåja stånga dig blodig bäst du vill.

Ja så kan man ju bemöta något när man inte har någonting annat att skriva. Bra där.
Citera
2019-03-02, 00:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Du är en skam för Sverige och bör va tyst.

Kom du på det själv?
Citera
2019-03-02, 00:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet inte vad du säger här, jag är inte tillräckligt smart är jag rädd. Vad är inte ett hållbart argument? Vem är för massinvandring av våldtäktsbenägna män med unken kvinnosyn? Vad är det kvinnor stöder?

En betydligt högre andel kvinnor än män stödjer just att vi har massimport av män med unken kvinnosyn som begår våldtäkter i mycket hög utsträckning. Då får de gilla det läge som vi har nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in