2019-03-01, 22:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Flertalet? Snälla lilla du, hur många tror du att flertalet är? Till antal sett. Och så tänker du på alla kvinnor som finns i Sverige...och sedan gör du en rimlighetsbedömning.

Ja en solklar majoritet har röstat på partier som förespråkar massinvandring av våldtäktsbenägna män. Kvinnor brukar speciellt ömma för ensamkommande barn som i regel är vuxna män med snedvriden kvinnosyn.

Citat:
Jag ogillar att citera andras inlägg på det viset, som nåt jäkla skvallrande trådar och konversationer emellan. Du kan själv läsa inlägget, finns även under mina citerade inlägg. Tråden är Kvinnopakten-mot män och deras nätverk.
Och jag testade, men det gick det inte att citera till en annan tråd, iallafall inte på samma sätt som man citerar flera inlägg annars.

Jaha du ogillar att citera det andra skrivit och föredrar att komma med egna tolkningar om vad de skrivit och påstå att de sagt detta. Genom att göra detta mixar du vad personen faktiskt sagt och hur du själv tolkar det och tillskriver personen allt detta. Mer hederligt är att ge ett korrekt citat så att det framgår vad personen sagt och vad som är dina tolkningar. Ibland överensstämmer detta ganska väl och ibland är det helt olika men då kan läsarna själva avgöra.

Och jo det går att citera från andra trådar.
Citera
2019-03-01, 22:10
Medlem
DIdes avatar
Jag tycker att det verkar vara oftast kvinnorna i rätten som ofta sänker straffen men jag har ingen statisk på detta. Sedan ser det även ut som om det ofta är kvinnor som stödjer gärningsmän och också försöker hota brottsoffer till tystnad på sociala medier.

För övrigt har anser jag att du med din fråga på svenska inte når de män som verkligen tycker att våldtäkt inte är ett övergrepp. De männen som övervägande tycker det du påstår läser inte svenska communitys utan har andra medier på andra språk. Du skall nog ställa frågan där och kanske på arabiska?
Citera
2019-03-01, 22:17
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Flertalet? Snälla lilla du, hur många tror du att flertalet är? Till antal sett. Och så tänker du på alla kvinnor som finns i Sverige...och sedan gör du en rimlighetsbedömning.

Jag ogillar att citera andras inlägg på det viset, som nåt jäkla skvallrande trådar och konversationer emellan. Du kan själv läsa inlägget, finns även under mina citerade inlägg. Tråden är Kvinnopakten-mot män och deras nätverk.
Och jag testade, men det gick det inte att citera till en annan tråd, iallafall inte på samma sätt som man citerar flera inlägg annars.

Genom att klicka på numret uppe i högra hörnet kan man länka till till inlägget.

(FB) Ni män som anser att våldtäkt "inte är så farligt", svara på följande frågor

Inte svårt alls.
Citera
2019-03-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast du pratar om två olika ting, allmänheten och rättsväsendet. Det är väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt i Sverige.

Varför får våldtäktsoffer tåla så mycket hat och mobbing i media? Ingen sa väl att livet är rättvist.

Tyvärr är det väldigt lätt att bli oskyldigt dömd för våldtäkt samtidigt som det är svårt att bli dömd för våldtäkt.
Citera
2019-03-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag tycker att det verkar vara oftast kvinnorna i rätten som ofta sänker straffen men jag har ingen statisk på detta. Sedan ser det även ut som om det ofta är kvinnor som stödjer gärningsmän och också försöker hota brottsoffer till tystnad på sociala medier.

För övrigt har anser jag att du med din fråga på svenska inte når de män som verkligen tycker att våldtäkt inte är ett övergrepp. De männen som övervägande tycker det du påstår läser inte svenska communitys utan har andra medier på andra språk. Du skall nog ställa frågan där och kanske på arabiska?

Hela tråden är en projicering på svenska män för att invandrare våldtar svenska kvinnor.
Citera
2019-03-01, 22:24
Medlem
Pungterings avatar
Här är inlägget:
(FB) Kvinnopakten - mot män och deras nätverk

Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Låt mig ta ett exempel på saker man brukar överdriva om så att det BLIR skrämselpropaganda.
Du säger att det finns många kvinnor som ljuger om våldtäkter.
Det är sant.
Du säger också män och kvinnor efter en våldtäkt aldrig kommer bli desamma.
Emellan här finns ett stort utrymme av mörker som lättpåverkade fyller i med svart.
Det är inte ens ett halvtomt eller halvfyllt glas-diskussion.
Man får själv fylla i hur mycket mörker man vill använda sin svarta färg till. Minns hur metoo startade av A Milanos tweet och hur var och varannan kvinna blåste upp det till en världsomfattande kampanj av anmälningar, för att det är så många kvinnor uppfattar sin värld.

I stället för att förstå vad som egentligen händer vid de flesta våldtäkter.
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma.
Med de svenska lagarna är det ännu värre. Man behöver varken penetrera eller använda våld för att dömas. Du behöver inte ens befinna dig i samma land som offret utan bakom en skärm.

Så, det han pratar om är alltså de fysiska skadorna.

Och det han säger o m att kvinnor är gjorda för att penetreras är objektivt korrekt.

Det är så barn blir till.
Senast redigerad av Pungtering 2019-03-01 kl. 22:27.
Citera
2019-03-01, 22:29
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Här är inlägget:

Så, det han pratar om är alltså de fysiska skadorna.

Och det han säger o m att kvinnor är gjorda för att penetreras är objektivt korrekt.

Det är så barn blir till.
Vad har det för relevans för psykiska trauman kopplat till våldtäkt?
Citera
2019-03-01, 22:31
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina

Jag såg inget i den tråden som begränsade samtalet till psykiska effekter av våldtäkt.

Inte i denna heller.
Citera
2019-03-01, 22:33
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Det är vad vi försöker att utreda. Finns nog många våldtäkter som i lagens mening kallas för sådana som inte har lämnat några särskilda trauman, medans det givetvis finns de som har lett till självmord.

Tror inte att Timells offer har tagit in på psykakuten medans det finns svenska unga tjejer som tagit livet av sig efter Muhammeds bestialiska härjningar. Kanske kan vara intressant med nyans?
Citera
2019-03-01, 22:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Här är inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Låt mig ta ett exempel på saker man brukar överdriva om så att det BLIR skrämselpropaganda.
Du säger att det finns många kvinnor som ljuger om våldtäkter.
Det är sant.
Du säger också män och kvinnor efter en våldtäkt aldrig kommer bli desamma.
Emellan här finns ett stort utrymme av mörker som lättpåverkade fyller i med svart.
Det är inte ens ett halvtomt eller halvfyllt glas-diskussion.
Man får själv fylla i hur mycket mörker man vill använda sin svarta färg till. Minns hur metoo startade av A Milanos tweet och hur var och varannan kvinna blåste upp det till en världsomfattande kampanj av anmälningar, för att det är så många kvinnor uppfattar sin värld.

I stället för att förstå vad som egentligen händer vid de flesta våldtäkter.
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma.
Med de svenska lagarna är det ännu värre. Man behöver varken penetrera eller använda våld för att dömas. Du behöver inte ens befinna dig i samma land som offret utan bakom en skärm.

Som väntat var det precis som jag antog:
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha du ogillar att citera det andra skrivit och föredrar att komma med egna tolkningar om vad de skrivit och påstå att de sagt detta. Genom att göra detta mixar du vad personen faktiskt sagt och hur du själv tolkar det och tillskriver personen allt detta. Mer hederligt är att ge ett korrekt citat så att det framgår vad personen sagt och vad som är dina tolkningar. Ibland överensstämmer detta ganska väl och ibland är det helt olika men då kan läsarna själva avgöra.

Och jo det går att citera från andra trådar.
Citat:
Jag utlöser precis som han skriver: att våldtäkt inte är värre än benbrott och att kvinnor är gjorda för att pebetreras. Det står där svart på vitt o citatet. Du kan väl ge mig don tolkning av vad han skriver?

Du ljög alltså, det var inte alls exakt det han skrev. Han skrev att "Man går inte sönder för resten av livet." men han skrev inte det som du påstod, att det inte är värre än benbrott, den delen är din tolkning.
Citera
2019-03-01, 22:53
Medlem
Citat:
Jag har brutit benet och blivit våldtagen. Benet läker, det är en fysisk skada. Våldtäkten sätter psykologiska spår som inte läker på samma sätt.

Jag avser våldtäkt som våldtäkt i lagens mening.
Hej ledsen att höra. Är en man på över 35 men har inte hört någon säga att det är okej att våldta en kvinna i hela mitt liv.
Tvärtom, skulle någon säga nåt sånt så blir det spö.
Citera
2019-03-01, 22:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Handen på hjärtat, du tycker bara våldtäkt är hemskt när det är en man som våldtar en kvinna eller ett barn, eller hur?

I alla andra fall så tycker du inte alls att det är särskilt farligt. Tvärtom, du tycker det är lite komiskt!

Eller hur?

https://youtu.be/h7SpXGz-XOc
Jag tolkar tystnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in