2019-03-02, 01:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det var inte så han skrev, varför har du en sådan motvilja mot att ge korrekta citat? Här kommer ett korrekt citat:

"Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen."

Det han säger är att våldtäkter inte gör att man går sönder resten av livet utan att det som ett benbrott går över med tiden. Han säger inte att det inte ger mer skador än ett benbrott. Har du svenska som modersmål?

Jag måste nog konstatera att din och min intellektuella nivå ligger för långt ifrån varandra. Du måste leva i en väldigt missförstådd tillvaro om du fullständigt saknar förmågan att förstå innebörden av meningar, alltså att det finns en större innebörd av ord än självaste ordets betydelse.

Att jämföra en våldtäkt med ett benbrott är absolut vidrigt. Om man blir överfallen av en främling, hotad till livet och våldtagen så är det ett rätt så jävla mycket större trauma än att trilla och bryta ett ben. Och jo det kan säkert förstöra människor för livet. Ungefär som tortyr, det kan nog också förstöra människor för livet.

Det faktum att du inte ens reagerar på inlägget som sådant säger ju allt om din ståndpunkt. Tystnaden talar också förstår du. Av allt att döma kan man tro att du håller med honom. Vi avslutar här, jag orkar inte med dig längre.
Citera
2019-03-02, 01:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag måste nog konstatera att din och min intellektuella nivå ligger för långt ifrån varandra.

Ja det kan jag bara instämma i men ditt bristande intellekt och dåliga läsförståelse är ingen ursäkt för återkommande förfalskningar av citat. Du borde vara extra noga med att citera korrekt då istället.

Citat:
Att jämföra en våldtäkt med ett benbrott är absolut vidrigt. Om man blir överfallen av en främling, hotad till livet och våldtagen så är det ett rätt så jävla mycket större trauma än att trilla och bryta ett ben. Och jo det kan säkert förstöra människor för livet. Ungefär som tortyr, det kan nog också förstöra människor för livet.

Det faktum att du inte ens reagerar på inlägget som sådant säger ju allt om din ståndpunkt. Tystnaden talar också förstår du. Av allt att döma kan man tro att du håller med honom. Vi avslutar här, jag orkar inte med dig längre.

Kom gärna med relevanta invändningar mot det han och andra skriver men inte med falska påståenden om vad andra sagt. Som jag skrev tidigare kan du mycket väl invända emot att våldtäkt inte ger permanenta skador om du anser det.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Att påstå att en våldtäkt inte ger permanenta skador för resten av livet är inte detsamma som att säga att det inte är värre än ett benbrott. Du kan mycket väl invända emot påståendet att det inte ger permanenta skador om du vill det men det är inte okej att ljuga och påstå att personen har sagt det du tänkte.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-03-02 kl. 01:57.
Citera
2019-03-02, 02:03
Medlem
Skillnad på att tycka att överfallsvåldtäkt är fel än att tycka det är fel att sex med någon som druckit två öl eller med någon som senare kommer på att h*n egentligen inte ville ha sex.
Senast redigerad av Heliumpastej 2019-03-02 kl. 02:07. Anledning: Längre inlägg
Citera
2019-03-02, 02:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är mycket som är värre här i livet men just våldtäkt verkar för många kvinnor vara det värsta av någon konstig anledning.

B. Det behövs inget så våldsamt för att bli djupt kränkt för livet för en man ska du veta!

"djupt kränkt för livet" blir en man enligt dig. Och det behöver inte ens vara grovt? Varför är det då "konstigt" att kvinnor blir det?

Citat:
A. Vet jag vem det är skulle jag döda honom, jag tar straffet. Jag har fått bort aset från gatan och min dotter har lärt sig en läxa för livet då hon inte gjorde som jag sa att hon skulle göra nämligen att träna självförsvar, tydligt säga nej, att inte utnyttja män, klä på sig om hon är med okända och välja rätt mäniskor att hänga med.

Om hon gjorde allt det du sa åt henne, men hon blev våldtagen ändå? Det är ju ganska mycket du lägger på en 14 åring, ett barn i mångas ögon. 14 åringar är nästintill oförmögna att alltid tolka och hantera olika situationer vuxet. Hur utnyttjar en 14 åring vuxna (män)?

Jag är inte förbannad bara nyfiken.
Citera
2019-03-02, 02:12
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Intressant ämne här faktiskt.
Var alla tyskarna som röstade på Hitler blodtörstiga mördare? Eller ville de flesta bara ha förändring och få bort ett gammalt verklighetsfrånvänt styre?

Och de tyskar som inte röstade på Hitler. Var de då Tysklands fiender och judeälskare? Eller hade de en annan politisk övertygelse?
Ja, det är rätt intressant.

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på Adolf Hitler v. 2.0 om motiveringen var att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på SD om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitim att rösta för en friare immigrationspolitik om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på A (alternativt AB) om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av A?
Citera
2019-03-02, 02:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Skillnad på att tycka att överfallsvåldtäkt är fel än att tycka det är fel att sex med någon som druckit två öl eller med någon som senare kommer på att h*n egentligen inte ville ha sex.

Ja enligt svensk lag är det väldigt mycket som klassas som våldtäkt trots att det inte finns det minsta våld med i bilden eller ens hot om våld.

Jag har t.ex. i lagens mening blivit våldtagen av de flesta av mina tidigare tjejer då inlett sex med mig på morgonen då jag halvsovande mumlat nej då jag varit så trött och bara velat fortsätta sova. Solklara våldtäkter enligt svensk lag men det har varit tjejer som jag var attraherad av och gärna hade sex med i vaket tillstånd och som jag frivilligt gått till sängs med så jag kan inte hävda att jag fått några permanenta skador av det direkt. Speciellt en av dessa tjejer ville också att jag skulle inleda sex med henne när hon sov för att bli väckt på det sättet men även det strider förstås mot svensk lag trots att hon ville det.

Att generellt prata om det som svensk lagstiftning anser är våldtäkter blir alltså rätt svårt då det spänner över allt från frivilligt sex med den man älskar till gruppvåldtäkter med misshandel av okända gärningsmän. Är en våldtäkt värre än ett benbrott, tja det beror väl på, i mina fall när jag blev våldtagen i lagens mening så var ett benbrott värre. För mig var konsekvenserna mest störd sömn.
Citera
2019-03-02, 02:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du måste börja stå för vad du skriver.

Och kom nu ihåg, det var inte jag som nämnde dig i samband med detta i första rummet. Jag tycker nämligen det är rätt tramsigt att nämna andra skribenter i inlägg till andra. Det försöker man hålla anonymt.
Jag står för vad jag skriver. Kan du sluta missrepresentera det hela tiden. Det händer ofta något när du ska återberätta det jag skriver. Det blir lite viskningsleken över det och du lägger till din egen tolkning av det som skrivs.

Som om du var en auktoritet på vad jag tänker.

När jag säger halmgubbe måste du lyssna lite. Det är skitjobbigt när man är tjej och van att få som man vill, men försök.
Citera
2019-03-02, 02:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Ja, det är rätt intressant.

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på Adolf Hitler v. 2.0 om motiveringen var att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på SD om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitim att rösta för en friare immigrationspolitik om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av politiken?

Är det ansvarsfullt/fullt legitimt att rösta på A (alternativt AB) om motiveringen är att man inte vill ha konsekvenserna/baksidan av A?

Är det ansvarsfullt att bara rösta men aldrig säga ifrån, aldrig skriva ett debattinlägg mot det som är fel, aldrig demonstrera utan bara hålla med sina ledare och låta de fortsätta med en vansinnig politik?
Citera
2019-03-02, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Intressant ämne här faktiskt.
Var alla tyskarna som röstade på Hitler blodtörstiga mördare? Eller ville de flesta bara ha förändring och få bort ett gammalt verklighetsfrånvänt styre?

Och de tyskar som inte röstade på Hitler. Var de då Tysklands fiender och judeälskare? Eller hade de en annan politisk övertygelse?

Vissa människor är monster helt enkelt.
Senast redigerad av Naturesprophet 2019-03-02 kl. 02:40.
Citera
2019-03-02, 02:38
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag måste nog konstatera att din och min intellektuella nivå ligger för långt ifrån varandra. Du måste leva i en väldigt missförstådd tillvaro om du fullständigt saknar förmågan att förstå innebörden av meningar, alltså att det finns en större innebörd av ord än självaste ordets betydelse.
Trist att jobba på skola och se sig besegrad av en enkel vit man? Bara att utropa sig som intellektuell gigant gentemot andra är lätt stötande.
När det kommer till att förstå innebörden i meningar är du inte heller särskilt övertygande, men det kommer väl från den oerhört höga intellektuella nivå du befinner dig på, tänker jag.
Citat:
Så du missar fortfarande poäng helt och hållet och byter ut "vad som är våldtäkt enligt svensk lag just nu" mot ett väldigt specifikt fall av våldtäkt där du bara glömde att gärningsmannen också brukar vara svart och muslim.
Du lägger in hela tre villkor i din jämförelse som jag inte gör. (överfall, hotad till livet och främling. Är det din fantasi alltså?)

Det du glömmer är det jag hade som tillägg till det inlägget: "vad är våldtäkt?"
Citat:
Det är en mycket sund reaktion från honom, för han såg att det var något som var fel i din sammanställning.

Det felet har jag nu pekat ut, men jag vet ju inte om det når din verkshöjd.
Du förresten, har du blivit våldtagen?
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-02 kl. 02:41.
Citera
2019-03-02, 02:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag tolkar tystnaden.
Det dånar om den. Precis som det dånade om det verkliga fallet Asia Argento. Hon var 22 när Weinstein "utnyttjade henne" (Undrar vem som utnyttjade vem, när vi fortfarande minns vad hon heter?) När Argento träffade den hon utnyttjade var han sju.
Citera
2019-03-02, 02:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Läs. Fortsätter ni hävda att det inte står vad det står betraktar jag denna diskussion som avslutad. Ni ljuger då trots att det står i klartext och människor som förnekar av den grad går inte att prata med.
Ni kan ju dock fundera på var er hatiska inställning kommer ifrån. Så pass att ni inte ens kan acceptera något som står i klartext.
Olycklig kärlek? Ni har blivit svikna av en kvinna kanske?
Så, du vill tvinga på folk din lögnaktiga tolkning och kallar det för "hat" för att de inte sväljer dyngan med hull och hår?

Well excuse me!
Förresten, ditt hot om diskussionen avslutad funkar mycket sämre här när du inte kan lägga till: det blir ingen "poon-tang" på ett tag för dig, "Mr Boom Boom".

Du kan inte hota nån med sexstrejk här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in