2019-02-26, 15:02
Medlem
krossapatriakratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Eftersom Sverige har varit jämställt i flera decennier så handlar dagens feminims istället om att ge kvinnor fördelar, polarisera samhället, popularisera degenererat beteende samt göra kvinnor mer olyckliga och sönderknullade objekt.

En vaken goym, inte ofta man ser det. Vi har ju redan byggt upp den västerländska civilisationen och den har fungerat bra för oss, mindre bra för andra. Det går inte att bygga den mer, utan den ska bara upprätthållas och det till varje pris.

Den civilisationen började dö i samband med övergången från guld till fiatvaluta enligt vissa tyckare. Det som vissa av oss vill bevara är maktstrukturerna där enskilda individer kan roffa åt sig. Girighet har blivit en cancer i samhället och den sexuella dekadens är lika mycket ett symptom som den är en orsak till det fortsatta förfallet.

Folk föds in i systemet och har redan skuld de ska betala av, statsskuld, skatt ovs. Frågan är då: Hur fri är man när man är skuldsatt? Men, frågan vi ställer oss själva varje dag är: Jag vill ha mer. Jag vill ha mer fitta, mer pengar, mer makt, mer och mer. Den som inte vill ha mer anses sjuk på något sätt. Den som anses sjukast är den som vill veta mer.

Du är fri att knulla vem du vill och välja vilken telefon du vill och välja vilket parti du vill, så länge du inte vill ha förändring på riktigt.
Citera
2019-02-26, 15:08
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Nu är jag inte feminist, men jag kan hålla med om att det inte är så kul att gå ute på kvällarna och möta män på gatan ifall något skulle hända. För det är det som är livet idag, män våldtar kvinnor. Eller att behöva göra cat calls i korridorerna när man gick i skolan osv. Betyder det att jag är rädd för alla män? Nej. De flesta av mina vänner är män, har inget problem med dem, och antar inte att de skulle göra något mot mig eller någon annan heller.

Är också rätt trött på att höra hur jag som kvinna ska bete mig eller vad jag ska göra för att anses värdig som kvinna.
Sucks to be you. Du kommer aldrig bli av med detta. Och att lyncha folk gör saken mycket mycket värre. Eftersom folk tänker totalt efterblivet och tror att de gör saker bättre genom att försöka få folk att tycka synd om dem, likt hur du gör, visar bara att de är patetiska och antagligen inte kommer klara sig i något samhälle alls.

Dessa personer lever i en drömvärld och kommer antagligen må EXTREMT dåligt när verkligheten kommer ikapp, och de inser att kvinnor i Sverige har levt i ett paradis fram till 90-talet, jämfört med alla andra kvinnor I HELA VÄRLDEN I alla tider.

Nu de blivit klena idioter som aldrig kommer kunna platsa i ett normalt samhälle. Och du bidrar! Grattis!
Citera
2019-02-26, 17:09
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Eftersom Sverige har varit jämställt i flera decennier så handlar dagens feminims istället om att ge kvinnor fördelar, polarisera samhället, popularisera degenererat beteende samt göra kvinnor mer olyckliga och sönderknullade objekt.

Ja rent kortfattat så stämmer detta.
Citera
2019-02-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Sucks to be you. Du kommer aldrig bli av med detta. Och att lyncha folk gör saken mycket mycket värre. Eftersom folk tänker totalt efterblivet och tror att de gör saker bättre genom att försöka få folk att tycka synd om dem, likt hur du gör, visar bara att de är patetiska och antagligen inte kommer klara sig i något samhälle alls.

Dessa personer lever i en drömvärld och kommer antagligen må EXTREMT dåligt när verkligheten kommer ikapp, och de inser att kvinnor i Sverige har levt i ett paradis fram till 90-talet, jämfört med alla andra kvinnor I HELA VÄRLDEN I alla tider.

Nu de blivit klena idioter som aldrig kommer kunna platsa i ett normalt samhälle. Och du bidrar! Grattis!

Du är rolig du nope, ingen offerkofta här inte! När jag var åtta var jag ett offer, ja, men livet går vidare. Jag är inget offer nu, vill inte ha någon särbehandling i vardagen för att jag är kvinna heller för den delen. Lever verkligen inte i en drömvärld och en utopi hade vi aldrig kunnat uppnå ändå.

Jag går inte ut med tanken om att jag kan bli våldtagen, jag kanske snabbar på stegen lite om jag är själv eller pratar med en vän på telefon eller sambo ifall något skulle hända, men det är bara att vara normal och ta försiktighetdåtgärder för ja Shit happens.

Men jag förstår inte varför det finns så många som totalt skiter i att sådana här saker händer
Citera
2019-02-26, 23:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Exakt så. Modern västerländsk feminism är trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De som har skrivit det där är ju uppenbarligen personer som inte mår bra. Tänk att gå runt och se hälften av mänskligheten som fiender. Låt dem marineras i sitt eget hat och ignorera dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Feminismen är bra på att ta åt sig äran, men har aldrig åstadkommit någonting alls.
Inget alls. Tvärtom, började de som terrororganisation och i Sverige är de fortfarande det.

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Nu är jag inte en feminist = jag är en feminist... för att senare komma med feministtrams

Yes yes.. och ni står på första parkett och stödjer och stärker feminismen. Bra jobb grabbar.
Citera
2019-02-27, 02:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Känner inget hat och kan väl inte påstå att nyheter om att någon blivit våldtagen är skrämselpropaganda så länge det är sant finns ju många kvinnor som ljuger om våldtäkter för att de t.ex ångrar sig vid ett senare tillfälle, och det är sjukt. Men det finns också de som faktiskt har blivit dömda och de kvinnorna, flickorna eller männen också kommer aldrig bli desamma. Det är inte skrämselpropaganda, det är en skrämmande sak som händer alldeles för många.
Låt mig ta ett exempel på saker man brukar överdriva om så att det BLIR skrämselpropaganda.
Du säger att det finns många kvinnor som ljuger om våldtäkter.
Det är sant.
Du säger också män och kvinnor efter en våldtäkt aldrig kommer bli desamma.
Emellan här finns ett stort utrymme av mörker som lättpåverkade fyller i med svart.
Det är inte ens ett halvtomt eller halvfyllt glas-diskussion.
Man får själv fylla i hur mycket mörker man vill använda sin svarta färg till. Minns hur metoo startade av A Milanos tweet och hur var och varannan kvinna blåste upp det till en världsomfattande kampanj av anmälningar, för att det är så många kvinnor uppfattar sin värld.

I stället för att förstå vad som egentligen händer vid de flesta våldtäkter.
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma.
Med de svenska lagarna är det ännu värre. Man behöver varken penetrera eller använda våld för att dömas. Du behöver inte ens befinna dig i samma land som offret utan bakom en skärm.
Citera
2019-02-27, 09:34
Medlem
Citat:
Låt mig ta ett exempel på saker man brukar överdriva om så att det BLIR skrämselpropaganda.
Det är sant.
Emellan här finns ett stort utrymme av mörker som lättpåverkade fyller i med svart.
Man får själv fylla i hur mycket mörker man vill använda sin svarta färg till. Minns hur metoo startade av A Milanos tweet och hur var och varannan kvinna blåste upp det till en världsomfattande kampanj av anmälningar, för att det är så många kvinnor uppfattar sin värld.

Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma.
Med de svenska lagarna är det ännu värre. Man behöver varken penetrera eller använda våld för att dömas. Du behöver inte ens befinna dig i samma land som offret utan bakom en skärm.

Jag kan hålla med om att me too gick helt över styr. Jag själv deltog inte på något vis.
Och ja, såren läker, ärren är kvar. Man väljer om man vill att det ska kontrollera en om man är med om jobbiga saker och det blir oavsett lättare med tiden. Men det kan uppstå diverse problem så som ätstörningar, att folk inte tror på en, rädsla för att förövaren går ute fortfarande. Kommer du ihåg Örebromannen som satte skräck i kvinnor. Det drabbade alla, de vågade ju knappt gå ut efter allt det där. Och det tar tid.

Och jag tycker defenetivt att folk som inte kan bete sig online också ska fällas. Jag är inte rädd för att gå online efter vad som hände mig, men jag gillar inte webbkameror (kunde inte se att min var på, men han sa att den var det och att han kunde se mig). Jag vet aldrig om någon kollar. Och jag önskar att han hade straffas för det.
Citera
2019-02-27, 11:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Yes yes.. och ni står på första parkett och stödjer och stärker feminismen. Bra jobb grabbar.
Såja, innan du kan etablera en sån slutsats får du nog berätta hur du kom fram till det.
Citera
2019-02-27, 11:14
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag kan hålla med om att me too gick helt över styr. Jag själv deltog inte på något vis.
Och ja, såren läker, ärren är kvar. Man väljer om man vill att det ska kontrollera en om man är med om jobbiga saker och det blir oavsett lättare med tiden. Men det kan uppstå diverse problem så som ätstörningar, att folk inte tror på en, rädsla för att förövaren går ute fortfarande. Kommer du ihåg Örebromannen som satte skräck i kvinnor. Det drabbade alla, de vågade ju knappt gå ut efter allt det där. Och det tar tid.

Och jag tycker defenetivt att folk som inte kan bete sig online också ska fällas. Jag är inte rädd för att gå online efter vad som hände mig, men jag gillar inte webbkameror (kunde inte se att min var på, men han sa att den var det och att han kunde se mig). Jag vet aldrig om någon kollar. Och jag önskar att han hade straffas för det.
Tack för att du åtminstone läser och tar in saker folk skriver.
Vi har en liten bit kvar innan vi når ett idealsamhälle där kvinnor inte nånsin behöver känna oro eller män få på käften helt utan anledning på stan.
Citera
2019-02-27, 12:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är sant.

Din åsikt i frågan här skulle i sig kunna vara grund för att skärpt sexuallagstiftning behövs. Att du inte skäms!
Sitta här och "mansplaina" hur en kvinna känner sig efter en våldtäkt och jämföra det med att bryta ett ben. Jämför det med misshandel, så börjar du närma dig. Du har inte inte en jävla aning. Manssvin!
Citera
2019-02-27, 14:24
Medlem
Citat:
Det är sant.

Så det skulle inte göra dig ett dugg om din fru blir våldtagen för det är inte värre än att hon brutit en arm? Och din mamma får väl för fan rycka upp sig och inte sitta och vara rädd för att gå ner i tvättstugan helt plötsligt bara för att hon råkat bli våldtagen där, herregud, man blir väl inte rädd för äppelträd bara för att man råkar trilla ner ifrån ett? Och din lille son som just lärt sig cykla ska inte sitta och böla som en liten tjej bara för att en farbror bjöd på godis och lite till inne i skogen, jävla mes!

Inget att se här folks, skingra er, det är bara ytterligare en våldtagen, vem bryr sig - grabbar har ju sina behov och de mår mycket, mycket sämre än alla våldtagna.
Citera
2019-02-27, 20:56
Medlem
Citat:
Tack för att du åtminstone läser och tar in saker folk skriver.
Vi har en liten bit kvar innan vi når ett idealsamhälle där kvinnor inte nånsin behöver känna oro eller män få på käften helt utan anledning på stan.

Tack detsamma.
Ja absolut! Och detta är något som feminister missar - att det finns saker att jobba på på båda sidor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in