2019-02-28, 16:26
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Som många redan sagt, det är ingen som tycker så.

Däremot är det extremt många här som kommenterar i stil med att man borde döda våldtäktsmän. Vet inte var du fått ifrån att många på FB tycker det är "okej" med våldtäkt, det är snarare tvärtom.

En mycket mer akut fråga är varför svenska tjejer tar frågan om våldtäkt så lätt?

Överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter begås till 85/95% av killar som är invandrare eller har invandrarbakgrund. Straffen de får är löjligt låga. Det borde vara 15-20 års straff för våldtäkt, minst. Det borde åt andra hållet också vara 5 års straff för att ljuga om våldtäkt. Dessa frågor ser man aldrig feminister lyfta dock. Det är obekväma fakta och jobbiga konsekvenser. Istället ska saker lösas genom "att prata med våra pojkar" eller annat absurt.
Citera
2019-02-28, 16:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Blir en man misshandlad eller dödad så kräver man rättssäkerhet för den misstänkte och
bevisning.
Hittar man inga bevis så tänker man , okej så är det han kan inte dömmas.

Bara för att en kvinna blir våldtagen anser svenska fjortis feminister att rättssäkerhet
saknar betydelse , och att det inte spelar någon roll om en mans liv förstörs .

Varför anses kvinnors övergrepp , tafsningar och sexism vara så oskyldigt
och att män får tåla hat och mobbing i media.

Fast du pratar om två olika ting, allmänheten och rättsväsendet. Det är väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt i Sverige.

Varför får våldtäktsoffer tåla så mycket hat och mobbing i media? Ingen sa väl att livet är rättvist.
Citera
2019-02-28, 16:40
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Menar du att de användarna alltså ljuger?
Hur vet du att användarna är män? Verkar finnas en stark koppling mellan låg intelligens och feminister.
Citera
2019-02-28, 16:41
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut inte min heller. Rena vanföreställningar.

Precis. Och jag är också skeptisk till dagens invandringspolitik. Tyvärr verkar samma snubbar som gastar om de invandrades kvinnosyn anse att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna.
Citera
2019-02-28, 16:41
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Hur vet du att användarna är män? Verkar finnas en stark koppling mellan låg intelligens och feminister.
Tja, för att feminister knappast beskyller kvinna för våldtäkten, eller likställer den med benbrott.
Citera
2019-02-28, 16:46
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Tja, för att feminister knappast beskyller kvinna för våldtäkten, eller likställer den med benbrott.
Och detta vet du för att?
Citera
2019-02-28, 16:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det bästa man kan göra för sin dotter är att inte jaga upp henne, att få henne att tro att det är värre än det är. Sådant ger trauman, hur omgivningen beter sig snarare än handlingen i sig. Ett övergrepp, det gör ont, men går över. Inget att fundera mer på, bara gå vidare.

Våldtäkter i muttan går väl inte att jämföra med anal penetration? Det ena är ju avsett för penetration, det andra är avsett för att tömma kloaken.

Det går utmärkt att jämföra och är precis likvärdigt. Övergreppet är där oavsett och ifall du inte noterat det så finns det människor som gillar analsex.
Citera
2019-02-28, 16:50
Medlem
Citat:
Våldtäkt är att ta sig för av någons kropp med våld, oavsett vilken kroppsöppning det är.
Våld krävs inte.

1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om
  1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
  2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
  3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.
Citera
2019-02-28, 16:55
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Våld krävs inte.

1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om
  1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
  2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
  3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.
Tack för förtydligandet!
Citera
2019-02-28, 16:58
Medlem
Citat:
Tack för förtydligandet!
Om jag exempelvis börjar fingra på min flickvän när hon sover så kan det faktiskt med nuvarande lagstiftning klassas som våldtäkt. Det är exempel på en våldtäkt som jag tror rätt många tycker är ok eller iaf inte speciellt allvarlig.
Citera
2019-02-28, 17:01
Medlem
Den enda jag sett försvara våldtäkter på Flashback är babianen, och det är en kvinna
Citera
2019-02-28, 17:02
Medlem
Yeminas avatar
Hittills är det knappt någon som svarat på min frågeställning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in