2019-03-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Användaren ”flickfotograf” hävdar att våldtäkt inte är så farligt eftersom, citat, ”kvinnor är gjorda för att penetreras”

På ren svenska.

Vi har förstått, så tråden handlar om hans/hennes åsikter?
Kunde varit enklare att börja med det.
Citera
2019-03-01, 19:13
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och ändå undvek du att citera exakt det han skrev.

Det finns citerat längre bak i tråden.
Citera
2019-03-01, 19:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det finns citerat längre bak i tråden.

Jag läste det han skrev men noterade att du valde att inte citera det utan att istället formulera ett påstående om vad han sagt efter eget huvud.
Citera
2019-03-01, 19:33
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En del män hade nog faktiskt blivit nöjda om våldtäkt hade legaliserats, så hade de sluppit riskera att åka på falska anmälningar. Det verkar i vissa kretsar vara det största problemet med våldtäkterna i landet, risken att bli anmäld oskyldigt.
Dock är dessa män precis som du skriver, inte normalt funtade.

Ja, det är möjligt. Men vi vet både du och jag att det inte skulle fungera i praktiken. Och det är av flera skäl så den frågan bör vi skippa.

Jag tror socialtjänsten och polisen måste bli bättre på att avgöra vad som är våldtäkt eller inte. Då menar jag t.ex. att de bör läsa av människor bättre, snabbare få ta del av bevis och på så sätt lättare kunna avgöra vem som ljuger.
Citera
2019-03-01, 19:36
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Jag läste det han skrev men noterade att du valde att inte citera det utan att istället formulera ett påstående om vad han sagt efter eget huvud.
Vad menar han enligt dig?
Citera
2019-03-01, 19:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om du kan visa upp ett enda exempel då du ställt en kvinna till svars för att hon har generaliserat mot män då förtjänar du kred, annars bör du snarast ses som en hycklare.

Och ändå agerar de flesta som det inte är så farligt i praktiken, och detta gäller kvinnor i långt högre utsträckning än män.

Det har jag gjort flera gånger. Frågan är bara om det är för absurt att sitta och leta bland gamla inlägg för att få det bevisat. Jag tror nästan att det är det.
Även gjort det i verkligheten.
Jag vet inte vad du har för mesiga ynkryggar i din omgivning eftersom du verkar se det som helt osannolikt.
Just det, jag glömde för en sekund att vi befinner oss i Sverige. Lilla landet lagom.
Citera
2019-03-01, 19:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad menar han enligt dig?

Jag tycker det är ärligare att återge exakt vad han skrev istället för att göra en egen tolkning av det och påstå att han sagt det. Upp till dig om du vill debattera på ett ärligt sätt eller inte.
Citera
2019-03-01, 19:41
Medlem
Jag tycker det skriker våldtäktsfetish om TS.
Citera
2019-03-01, 19:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Din sammanfattning om vad det handlar om är en halmdocka. Liksom trådens titel.

Nästa vecka ska jag lära dig hur google funkar:
https://www.google.com/search?q=slutwalk&rlz=1C1GCEU_svTH837TH837&oq=slut walk&aqs=chrome..69i57j0l5.2850j0j4&sourceid=chrom e&ie=UTF-8

Du kan inte förvänta dig seriösa diskussioner med den här medvetet provocerande feltolkningstaktiken.
Du diskvalificerar dig själv. De flesta här ser vad du håller på med.

Du måste börja stå för vad du skriver.

Och kom nu ihåg, det var inte jag som nämnde dig i samband med detta i första rummet. Jag tycker nämligen det är rätt tramsigt att nämna andra skribenter i inlägg till andra. Det försöker man hålla anonymt.
Citera
2019-03-01, 19:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det har jag gjort flera gånger. Frågan är bara om det är för absurt att sitta och leta bland gamla inlägg för att få det bevisat. Jag tror nästan att det är det.
Även gjort det i verkligheten.
Jag vet inte vad du har för mesiga ynkryggar i din omgivning eftersom du verkar se det som helt osannolikt.
Just det, jag glömde för en sekund att vi befinner oss i Sverige. Lilla landet lagom.

Jag ser det hela tiden från feminister här på FB, detta är mycket vanligt och att du påstår att du har agerat annorlunda betyder inte mycket om du inte kan styrka det. Du gjorde det som sagt var heller inte mot TS i denna tråd.
Citera
2019-03-01, 19:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag ser det hela tiden från feminister här på FB, detta är mycket vanligt och att du påstår att du har agerat annorlunda betyder inte mycket om du inte kan styrka det. Du gjorde det som sagt var heller inte mot TS i denna tråd.

TS pratade inte om män generellt heller. Gå tillbaka och läs TS.
Jag får se om jag fiskar fram nånting.
Citera
2019-03-01, 19:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
TS pratade inte om män generellt heller. Gå tillbaka och läs TS.
Jag får se om jag fiskar fram nånting.

Nej men hon skrev explicit män och inte kvinnor trots att kvinnor i betydligt högre utsträckning driver fram den politik som leder till fler våldtäkter och därmed inte tar så allvarligt på det. Varför ska män ta allvarligt på det när inte kvinnorna som drabbas av det gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in