2019-03-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det är ungefär raka motsatsen jag säger.

I svenskt 10-30 tal ex. då Sverige var ett relativt fattigt land så hade du stora delar av svensk befolkning som levde oerhört utsatt och framförallt så var möjligheterna för dessa grupper att klättra ekonomiskt och socialt nästintill en omöjlighet. De satt fast i ex. slitiga lågbetalda industriarbeten med endast detta att se fram emot i sina fortsatta liv. Denna typ av desperation och icke möjligheter i människors liv samtidigt! som de kan se att andra delar av befolkningen har helt andra liv leder ofelbart till kriminalitet och! politisk kamp av olika slag. folk känner sig svikna av det samhälle de lever i och tar till desperata åtgärder. Svenskt 10-30 tal hade betydligt mer våld än vad vi har idag, och säkerligen betydligt mer stölder än vad vi har idag. Och nej! detta har inget med att göra att underklassen var svensk, och levde i svensk kultur, utan att samhället hade detta gap mellan några fåtal som har det bra och en större massa som har det sämre.

Idag har du en sk "underklass" som domineras av invandrare, inte för att dessa är sämre människor på något sätt, mindre intelligenta eller dylikt utan för att de hamnar i vårt samhälle med större hinder att ta sig över än average svensk, ex språkbarriärer, utbildningsbarriärer, rasism, diskriminering, att de tvingas bo, eller väljer själva bo i områden med massa bråk och utsatthet etc etc. Du har gott om väldigt starka individer bland invandrare som klarar av dessa hinder, men! du har precis som i den svenska befolkningen även en del svaga och dessa grupper hamnar ofelbart i botten.

Så nej det har inget med deras kultur att göra, det har med gapen som uppstår mellan människor i ett samhälle och att människan nu tillhör en apa som har väldigt svårt uthärda leva med denna typ av utanförskap i sin grupp.
Apor som ser att andra apor får druvor men inte den själv ex, blir bokstavligt galen. Du har youtubefilmer på detta. Apor klarar inte orättvisa. Är den i en grupp som inte får druvor kan du nog räkna med större slagsmål i gruppen. Människan funkar faktiskt likadant.
Och könet man verkar vara ännu mer benägen att bli utåtagerande dvs ta till våld/ kriminalitet/ idiotbeteende än kvinnor. Detta för att de är i positionen av att för att bli socialt accepterade i gruppen måste bli "lyckade" få social status etc. Någonting som kvinnor inte på samma sätt måste.

Så nej inte kultur....utan utanförskap och möjligen även mansnormen av att skaffa social status.
Du kan inte ha många invandrare i din umgängeskrets...

Majoriteten av alla kriminella invandrare jag känner eller har känt har vart andra generationens invandrare. Dom är alltså antingen födda i Sverige eller växt upp i Sverige. Den gemensamma nämnaren hos alla dessa individer är att dom levt ett väldigt otypiskt svenskt liv, alltså deras kultur och mentalitet har vart väldigt olik den svenska.

Vad gäller möjligheter så har alla dessa individer gått i svensk skola från barnsben och har haft alla möjligheter i världen att utbilda sig och bli framgångsrika.

Kollar man dessutom på kultur så ser man att ju mindre lik ursprungskulturen är den svenska ju större är benägenheten till kriminalitet. Tar vi Bosnier som exempel så ser vi att dom är väldigt "integrerade" jämfört med Irakier exempelvis. Detta beror på att deras kultur och mentalitet har större likheter med den svenska än vad den irakiska har. Sen är bosnier också vita så det har säkert också bidragit till att dom lättare integrerats.
Senast redigerad av Viktim 2019-03-01 kl. 15:32.
Citera
2019-03-01, 15:31
Medlem
Citat:
Nej det är inte så givet. Nationer har olika sätt räkna i sin statistisk, tydligt i ex våldtäktsstatistik där ex Sverige räknar varje våldtäktfall som ett notering i protokollet medan ex andra länder räknar 1 våldtäktsman som en notering i protokollet. Samme våldtäksman som våldtagit 20 kvinnor i sammanlagt 300 våldtäkter noteras alltså som 1 i nation X men som 300 i Sverige.

Du kan ha samma fenomen här, jag säger inte att det är så just rörande Dubai, jag bara säger att det bör man kolla upp innan man använder deras ev statistik i någon jämförelse.
De kan ex endast notera "mordfall" efter mördare. Så alla som mördat i Dubai men inte är medborgare i nationen Dubai räknas inte alls. Som ex.

Ingen krimolog påstår detta, vad de påstår däremot att det är avsevärt mer skadligt för ex en 18 åring att hamna i fängelse i 20 år, för risken att hen kommer ut och begår nya brott än om samme 18 åring kanske bara får ungdomsvård för en företeelse och kan fortsätta sitt liv och ta en annan bana än den kriminella.

Har denne kriminelle kanske 3-4 barn så ja löper dessa även en fara för att bli kriminella om deras farsa åker in på 50 år för att ha snott en bil som pantad 18 årig kille utan risktänk i skallen, och de därmed helt förlorar den inkomst och sociala trygghet farsan hade gett dem och sjä'lva kanske tvingas växa upp i ett getto nånstans proppfullt med misär, droger och gängkriminalitet.
hajjar du?

I Dubai räknar man med icke-medborgare.

Varför ska man släppa ut 18-åringen efter 20 år om han fortfarande utgör en stor risk? Ungdomsvård förhindrar ingen att begå nya brott. Ju snabbare de släpps ut desto tidigare kan de återfalla i brott.

Hur ofta har 18-åriga killar 3-4 barn? Bör föräldrar aldrig kunna dömas till längre fängelsestraff? Exempelvis mord.

En gängkriminell kille kommer inte ge någon social trygghet. Dessutom dör dessa killar ofta unga ute på gatan vilket de inte gör i fängelset. Eller har du bevis för att gängkriminella i Sveriges förorter i regel blir familjefäder som skaffar bra legala inkomster och uppfostrar sina barn utanför utanförskapsområden och med stor social trygghet?

Dock håller jag med om att straffen för ekobrott kraftigt bör sänkas. Risken för återfallsbrott i den kategorin är låg och risken att släppa ut dem är därmed liten. Dessutom kan de utanför fängelset erbjuda sina barn social trygghet vilket någon som sysslar med knark och gängskjutningar ej kan.
Citera
2019-03-01, 15:37
Medlem
Citat:
Så nej inte kultur....utan utanförskap och möjligen även mansnormen av att skaffa social status.

Mansnormer är en del av kulturen. Exempelvis Irak har betydligt mer machismo i sin kultur än vad Sverige har.

Finns också studier från USA som visar att vita män från sydstaterna reagerar med större testosteronpåslag när de blir utsatta för en upplevd oförrätt jämfört med vita män från övriga USA. Alltså en kulturell skillnad som delförklarar varför vita sydstatare oftare är kriminella jämfört med övriga vita amerikaner. Södern har mer machismo i kulturen än övriga USA.
Senast redigerad av insida 2019-03-01 kl. 15:41.
Citera
2019-03-01, 16:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min poäng är att genusvetenskapen bara är en väldigt liten del av en attack mot hela vårt samhälle.
Hade inte infiltrationen pågått så länge & varit så omfattande så hade krav på att införa genusvetenskap på universiteten enbart bemötts med ett gapskratt.

Men det gör ju givetvis inte genusvetenskapen mindre vansinnig, stollig & ondskefull.
Jag noterar att du inte sett filmen, så vi stänger där
Citera
2019-03-01, 16:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Eller integration?
Repatriering är den enda lösningen som är icke-våldsam.
Citera
2019-03-01, 16:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag noterar att du inte sett filmen, så vi stänger där
Filmen säger väldigt lite om varför det har blivit så här. Det är ju inte så att "skit bara händer". Någon har aktivt & medvetet gjort detta mot oss, under en väldigt lång tid.
Citera
2019-03-01, 17:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det är ungefär raka motsatsen jag säger.

I svenskt 10-30 tal ex. då Sverige var ett relativt fattigt land så hade du stora delar av svensk befolkning som levde oerhört utsatt och framförallt så var möjligheterna för dessa grupper att klättra ekonomiskt och socialt nästintill en omöjlighet. De satt fast i ex. slitiga lågbetalda industriarbeten med endast detta att se fram emot i sina fortsatta liv. Denna typ av desperation och icke möjligheter i människors liv samtidigt! som de kan se att andra delar av befolkningen har helt andra liv leder ofelbart till kriminalitet och! politisk kamp av olika slag. folk känner sig svikna av det samhälle de lever i och tar till desperata åtgärder. Svenskt 10-30 tal hade betydligt mer våld än vad vi har idag, och säkerligen betydligt mer stölder än vad vi har idag. Och nej! detta har inget med att göra att underklassen var svensk, och levde i svensk kultur, utan att samhället hade detta gap mellan några fåtal som har det bra och en större massa som har det sämre och inga synliga vägar däremellan.

Idag har du en sk "underklass" som domineras av invandrare, inte för att dessa är sämre människor på något sätt, mindre intelligenta eller dylikt utan för att de hamnar i vårt samhälle med större hinder att ta sig över än average svensk, ex språkbarriärer, utbildningsbarriärer, rasism, diskriminering, att de tvingas bo, eller väljer själva bo i områden med massa bråk och utsatthet etc etc. Du har gott om väldigt starka individer bland invandrare som klarar av dessa hinder, men! du har precis som i den svenska befolkningen även en del svaga och dessa grupper hamnar ofelbart i botten.

Så nej det har inget med deras kultur att göra, det har med gapen som uppstår mellan människor i ett samhälle och att människan nu tillhör en apa som har väldigt svårt uthärda leva med denna typ av utanförskap i sin grupp.
Apor som ser att andra apor får druvor men inte den själv ex, blir bokstavligt galen. Du har youtubefilmer på detta. Apor klarar inte orättvisa. Är den i en grupp som inte får druvor kan du nog räkna med större slagsmål i gruppen. Människan funkar faktiskt likadant.
Och könet man verkar vara ännu mer benägen att bli utåtagerande dvs ta till våld/ kriminalitet/ idiotbeteende än kvinnor. Detta för att de är i positionen av att för att bli socialt accepterade i gruppen måste bli "lyckade" få social status etc. Någonting som kvinnor inte på samma sätt måste.

Jaja, skippa drömmerierna. Hur ska detta gå till har du tänkt dig?
För att bedriva en oansvarig flyktingpolitik är direkt elakt mot alla inblandade.

Sen har du givetvis inte rätt i detta, det har väl för fan aldrig funnits ett samhälle utan problem där alla är likställda med varandra?
Det existerar inte, kommer heller aldrig att göra. Bara glöm det, och sluta stå bakom tafatta försök att få det att fungera. Ni raserar det lilla som faktiskt fungerar och är bra.
Citera
2019-03-01, 17:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
På detta forum finns det, utan att överdriva, en utbredd uppfattning om att det är kvinnor som påverkar samhället i en allt mesigare riktning och att det är deras fel att tiden är ur led. Men hos mig uppstår då en liten undran, vad gör vi män åt det då?
Jamsar med som några satans mähän eller i praktiken visar att vi följer vår egen kompass oavsett vilket håll vinden kommer ifrån?

Jag vill ta några exempel på unga killar som jag haft anställda för inte så länge sedan. De hade obegripliga kärleksproblem bägge två, sysslade genom att frekventera olika dejtingsajter försöka träffa tjejer. De lyckades väl sådär, var min uppfattning. Bägge var närmare trettio år och verkade vara fläckvis okyssta. Helt otroligt, i den åldern bör man ju förutom att ha lekt rommen av sig även ha stadgat sig. Den ena av dem såg rätt bra ut, hade naturligt en rätt atletisk kroppsbyggnad och en maskulin utstrålning.
Den andra var en riktig bonnläpp, lite utstående öron och en fånig uppsyn trots att han var allt annat än dum. Jag sa till de där spolingarna att om de nu söker sig en kvinna för ett fast förhållande så får de fan skärpa till sig. Träna sig starka, uppträda myndigt och vuxet, inte vara rädda för att sticka ut hakan samt framförallt lära sig laga mat. Man bjuder väl för helvete inte hem en kvinna på middag första gången och serverar korv och makaroner? Vad är det för jävla fasoner?
Den med utstående öron lyssnade på det där, började träna, slutade gnälla, köpte sig lite ordentliga kläder, lärde sig åtminstone hur man gör korvstroganoff. Fast jag tror han idag fixar betydligt mer sofistikerade rätter. Den andre blev det ingenting av. Han går väl där och gnäller än, röker cannabis framför datorn och tycker synd om sig själv på precis det sätt han anklagade kvinnor för att göra. Snacka om projicering.

Vi får ju hoppas att den fredliga tid vi lever i får fortsätta och att tiden när män dog i drivor på slagfälten inte kommer tillbaka och därigenom skapar ett överskott av kvinnor så att de män som överlever kan välja och vraka. Men männen måsta ta ansvar för samhällsutvecklingen, inte skylla någon annan för att den spårat ur. Det är såklart inga kvinnor som har lust att lyssna på gnäll ifrån män. De bjäbbar ju bara än värre.
Männen måste gå först, ta tillbaka taktpinnen ifrån alla vänsteflummare, florister och huliganer som idag verkar totalt kontrollera viktiga samhällsfunktioner som rättsväsende, skolor och inte minst public service. Vi har idag en kille som vill bli kallad för ”Micke” som ÖB och springer runt på pridefestivaler istället för att se till att vi har ett väpnat försvar. Det går inte att skylla bort på kvinnor.

Männen måste gå först för att få till lite ordning och reda i samhället. Kvinnorna skrattar ju åt oss och ägnar sig åt att se till att vi importerar hit horder av män i krigsför ålder som de uppfattar har lite mer hår på bröstet.
Så vad gör vi män för att få slut på dårskaperna? Tränar vi eller sitter vi framför datorn och idkar självömkan?
Mmm, kvinnor har haft rösträtt i 100 år, men går det åt helvete är det mannens fel.
Där har du den svenska kvinnan i ett nötskal.
Det är ett väl utstuderat maktspel och som enskild man kan du inte hindra dem från att ta makten.
Man måste organisera sig eller kräva av de män som fortfarande har makt att ställa dem till svars.
Se Senator Leyonhjelm i Australien till exempel.
https://youtu.be/-pdnkbs4l_g
Citera
2019-03-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Trevligt att se dig igen.
Du har ju ett skapligt huvud. Synd bara att det verkar finns en kortslutning nånstans som gör att det bara rinner åt ett håll.
Den här filmen borde bland annat du titta på. https://youtu.be/97FuO-hEhQo
De kommer fram till vad som raserar vårt samhälle med början akademin. (Där du kanske har ett finger med i spelet)
Nu vet jag ju att du har tålamod som lämnar en del att önska, men någon annan kanske kan se den och komma med en kort resumé åt dig?
Borde jag vara smickrad över att du har såpass bra koll på mig att du vet att jag inte är intresserad av era kassa youtubevideos? Och om du nu vet det från början kan du väl för fan skriva din egen resumé istället för att förlita dig på att andra ska göra jobbet åt dig?

Citat:
haha ja bäst du passar på....

Tja du, jag respekterar att du har en annan åsikt, men själv ser jag inget "tvetydigt" i att omfördelningspolitik och div. välfärdspolitik har ett FETT resultat i att minska kriminalitet av olika slag. Detta UTÖVER andra fördelar denna politik för med sig, ex. ökad tillit, bättre hälsa, mer produktivitet, mindre stress och lidande i samhället etc.

Inte heller är jag av åsikt att average gängkriminell ungdom i where ever i västvärdens allt större gettoliknande utanförskapsområden, är född kriminell, eller automatiskt blir det bara för att han är en han eller en invandrad han.
utan jag är rätt säker på att han blir detta för att hans omgivning där han befinner sig leder honom dit. Det gäller alltså att se till att ge killar av denna sort andra alternativ/ förebilder/ möjligheter i livet, och ja, det kanske kostar lite men! ingenting mot vad det kostar att ha vederbörande bli eller fortsätta sitt liv som kriminell.
Alltså jag säger inte emot att det skulle existera samband mellan ojämlikhet och brottsfrekvens, men det betyder inte att ökad välfärd är någon ögonblickslösning, och det betyder framför allt inte att det skulle vara en effektivare lösning än att faktiskt rikta in resurser mot brottsbekämpning specifikt. Du kallar det ett "fett resultat" men det enkla faktumet är ju också att det finns en stor variation i brottsfrekvens även inom jämlika och ojämlika populationer. I själva verket talar vi om tämligen svaga samband, och alltså finns vid handen att brottslighet påverkas av betydligt fler faktorer än ojämlikhet. Kriminalitet är förstås mycket komplicerat, men en av de främsta faktorerna som påverkar om en individ är villig att begå ett brott i ögonblicket är om de tror att de kan komma undan med det. Folk beter sig till och med bättre när de känner sig iakttagna av en bild på ett öga som inte ens kan registrera vad de faktiskt gör.

I tillägg till detta måste man ju ifrågasätta vad som faktiskt är genomförbart. Att eliminera ekonomisk ojämlikhet blir jävligt kostsamt, och våra möjligheter att genom politiken påverka unga killars förebilder är ju begränsade. Man får helt enkelt utvärdera enskilda förslag utifrån en avvägning mellan vad som är effektivt och vad som är ekonomiskt gångbart.
Citera
2019-03-02, 02:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Borde jag vara smickrad över att du har såpass bra koll på mig att du vet att jag inte är intresserad av era kassa youtubevideos? Och om du nu vet det från början kan du väl för fan skriva din egen resumé istället för att förlita dig på att andra ska göra jobbet åt dig?
Jag känner inte så stort behov av att behaga ers höghet. Det var bara ett tips. Jag glömde bort att du redan kan allt.
Citera
2019-03-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Alltså jag säger inte emot att det skulle existera samband mellan ojämlikhet och brottsfrekvens, men det betyder inte att ökad välfärd är någon ögonblickslösning, och det betyder framför allt inte att det skulle vara en effektivare lösning än att faktiskt rikta in resurser mot brottsbekämpning specifikt. Du kallar det ett "fett resultat" men det enkla faktumet är ju också att det finns en stor variation i brottsfrekvens även inom jämlika och ojämlika populationer. I själva verket talar vi om tämligen svaga samband, och alltså finns vid handen att brottslighet påverkas av betydligt fler faktorer än ojämlikhet. Kriminalitet är förstås mycket komplicerat, men en av de främsta faktorerna som påverkar om en individ är villig att begå ett brott i ögonblicket är om de tror att de kan komma undan med det. Folk beter sig till och med bättre när de känner sig iakttagna av en bild på ett öga som inte ens kan registrera vad de faktiskt gör.

I tillägg till detta måste man ju ifrågasätta vad som faktiskt är genomförbart. Att eliminera ekonomisk ojämlikhet blir jävligt kostsamt, och våra möjligheter att genom politiken påverka unga killars förebilder är ju begränsade. Man får helt enkelt utvärdera enskilda förslag utifrån en avvägning mellan vad som är effektivt och vad som är ekonomiskt gångbart.

Fast vem har sagt något om "ögonblickslösning"? Jag pratar om ett grundläggande förhållningsätt politiskt som gynnar respektive icke gynnar kriminalitet.

Sen vad pratar vi om? Att förhindra att brott sker INNAN de sker eller att ha en fungerande polis/ rättsväsende som bra och korrrekt hanterar utförda brott?

För det första finns där ingen motsättning, inget tvångsval att man måste välja det ena eller det andra, det går utmärkt satsa på båda sakerna.

Sen finns det en viss svårighet att kunna satsa målinriktad på att förhindra brott. Riskerna med att vi får diskriminering samt en övervakningsstat är överhängande.

Så du får kanske utveckla lite mer vad som faktiskt menas i praktiskt arbete med: "rikta in resurser mot brottsbekämpning specifikt." Vad är det du ser framför dig då?

Sen vågar jag nog påstå att korrelationen mellan kriminalitet och socioekonomiska negativa faktorer är tämligen väl bevisade. Visst du har även andra som menar att gener spelar in, men enligt mig så finns ingen direkt motsättning mellan dessa 2 synsätt.
Citera
2019-03-02, 11:55
Avslutad
Ja, det vill jag nog påstå.

Nu är jag inte 'hemma' mer än ett par-tre gånger per år men jag märker helt klart att de svenska männen helt har tappat bollen. Kvinnor har i min mening inte att göra i politik eller samhällsfunktioner där våldsmonopol är ett verktyg. Män är bättre skaffade att ta rationella beslut helt enkelt. Kvinnors reptilhjärna är en gudagåva men i dessa funktioner är de en belastning för samhället.

När vi (vansinne) kvoterar in sinnessvaga (rationell oförmåga) in i dessa funktioner raserar vi hela samhällsapparaten. Dety är ett ofrånkomligt faktum, och det syns alltmer i alarmerande uttal världen över.

Den Svenska mannen släppte bollen och vart feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in