2019-02-28, 05:28
Medlem
Djupfryss avatar
På detta forum finns det, utan att överdriva, en utbredd uppfattning om att det är kvinnor som påverkar samhället i en allt mesigare riktning och att det är deras fel att tiden är ur led. Men hos mig uppstår då en liten undran, vad gör vi män åt det då?
Jamsar med som några satans mähän eller i praktiken visar att vi följer vår egen kompass oavsett vilket håll vinden kommer ifrån?

Jag vill ta några exempel på unga killar som jag haft anställda för inte så länge sedan. De hade obegripliga kärleksproblem bägge två, sysslade genom att frekventera olika dejtingsajter försöka träffa tjejer. De lyckades väl sådär, var min uppfattning. Bägge var närmare trettio år och verkade vara fläckvis okyssta. Helt otroligt, i den åldern bör man ju förutom att ha lekt rommen av sig även ha stadgat sig. Den ena av dem såg rätt bra ut, hade naturligt en rätt atletisk kroppsbyggnad och en maskulin utstrålning.
Den andra var en riktig bonnläpp, lite utstående öron och en fånig uppsyn trots att han var allt annat än dum. Jag sa till de där spolingarna att om de nu söker sig en kvinna för ett fast förhållande så får de fan skärpa till sig. Träna sig starka, uppträda myndigt och vuxet, inte vara rädda för att sticka ut hakan samt framförallt lära sig laga mat. Man bjuder väl för helvete inte hem en kvinna på middag första gången och serverar korv och makaroner? Vad är det för jävla fasoner?
Den med utstående öron lyssnade på det där, började träna, slutade gnälla, köpte sig lite ordentliga kläder, lärde sig åtminstone hur man gör korvstroganoff. Fast jag tror han idag fixar betydligt mer sofistikerade rätter. Den andre blev det ingenting av. Han går väl där och gnäller än, röker cannabis framför datorn och tycker synd om sig själv på precis det sätt han anklagade kvinnor för att göra. Snacka om projicering.

Vi får ju hoppas att den fredliga tid vi lever i får fortsätta och att tiden när män dog i drivor på slagfälten inte kommer tillbaka och därigenom skapar ett överskott av kvinnor så att de män som överlever kan välja och vraka. Men männen måsta ta ansvar för samhällsutvecklingen, inte skylla någon annan för att den spårat ur. Det är såklart inga kvinnor som har lust att lyssna på gnäll ifrån män. De bjäbbar ju bara än värre.
Männen måste gå först, ta tillbaka taktpinnen ifrån alla vänsteflummare, florister och huliganer som idag verkar totalt kontrollera viktiga samhällsfunktioner som rättsväsende, skolor och inte minst public service. Vi har idag en kille som vill bli kallad för ”Micke” som ÖB och springer runt på pridefestivaler istället för att se till att vi har ett väpnat försvar. Det går inte att skylla bort på kvinnor.

Männen måste gå först för att få till lite ordning och reda i samhället. Kvinnorna skrattar ju åt oss och ägnar sig åt att se till att vi importerar hit horder av män i krigsför ålder som de uppfattar har lite mer hår på bröstet.
Så vad gör vi män för att få slut på dårskaperna? Tränar vi eller sitter vi framför datorn och idkar självömkan?
Citera
2019-02-28, 05:49
Medlem
WordWarriors avatar
"Allt är mäns fel" är ju en dubbelbestraffning av män, som ligger i feministisk tangent. Jag håller inte med dig. Männen i Sverige borde skärpa sig, visst. Men i grund och botten är de utsatta för decennier av hjärntvätt. Även om jag inte anser att det är deras fel, så ser jag gärna en samhällskollaps. Då kommer agnarna att sållas från vetet.
Citera
2019-02-28, 05:59
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
På detta forum finns det, utan att överdriva, en utbredd uppfattning om att det är kvinnor som påverkar samhället i en allt mesigare riktning och att det är deras fel att tiden är ur led. Men hos mig uppstår då en liten undran, vad gör vi män åt det då?
Jamsar med som några satans mähän eller i praktiken visar att vi följer vår egen kompass oavsett vilket håll vinden kommer ifrån?

Jag vill ta några exempel på unga killar som jag haft anställda för inte så länge sedan. De hade obegripliga kärleksproblem bägge två, sysslade genom att frekventera olika dejtingsajter försöka träffa tjejer. De lyckades väl sådär, var min uppfattning. Bägge var närmare trettio år och verkade vara fläckvis okyssta. Helt otroligt, i den åldern bör man ju förutom att ha lekt rommen av sig även ha stadgat sig. Den ena av dem såg rätt bra ut, hade naturligt en rätt atletisk kroppsbyggnad och en maskulin utstrålning.
Den andra var en riktig bonnläpp, lite utstående öron och en fånig uppsyn trots att han var allt annat än dum. Jag sa till de där spolingarna att om de nu söker sig en kvinna för ett fast förhållande så får de fan skärpa till sig. Träna sig starka, uppträda myndigt och vuxet, inte vara rädda för att sticka ut hakan samt framförallt lära sig laga mat. Man bjuder väl för helvete inte hem en kvinna på middag första gången och serverar korv och makaroner? Vad är det för jävla fasoner?
Den med utstående öron lyssnade på det där, började träna, slutade gnälla, köpte sig lite ordentliga kläder, lärde sig åtminstone hur man gör korvstroganoff. Fast jag tror han idag fixar betydligt mer sofistikerade rätter. Den andre blev det ingenting av. Han går väl där och gnäller än, röker cannabis framför datorn och tycker synd om sig själv på precis det sätt han anklagade kvinnor för att göra. Snacka om projicering.

Vi får ju hoppas att den fredliga tid vi lever i får fortsätta och att tiden när män dog i drivor på slagfälten inte kommer tillbaka och därigenom skapar ett överskott av kvinnor så att de män som överlever kan välja och vraka. Men männen måsta ta ansvar för samhällsutvecklingen, inte skylla någon annan för att den spårat ur. Det är såklart inga kvinnor som har lust att lyssna på gnäll ifrån män. De bjäbbar ju bara än värre.
Männen måste gå först, ta tillbaka taktpinnen ifrån alla vänsteflummare, florister och huliganer som idag verkar totalt kontrollera viktiga samhällsfunktioner som rättsväsende, skolor och inte minst public service. Vi har idag en kille som vill bli kallad för ”Micke” som ÖB och springer runt på pridefestivaler istället för att se till att vi har ett väpnat försvar. Det går inte att skylla bort på kvinnor.

Männen måste gå först för att få till lite ordning och reda i samhället. Kvinnorna skrattar ju åt oss och ägnar sig åt att se till att vi importerar hit horder av män i krigsför ålder som de uppfattar har lite mer hår på bröstet.
Så vad gör vi män för att få slut på dårskaperna? Tränar vi eller sitter vi framför datorn och idkar självömkan?

Jag själv som kvinna kan säga att män som visar tecken på brist på moral och som undervärderar sig själva inte uppfattas som attraktiva.
Nu är jag en ganska speciell kvinna och kanske inte talar för majoriteten av kvinnor.
Jag själv finner inte en man attraktiv som är villig att göra allt för att ligga med mig.
Man ska spela svårflörtad för att signalera för en kvinna att hon är lyckligt lottad om hon får ligga med en.
Håller man på och ger allt en kvinna vill ha så signalerar detta att man är desperat och egentligen inte är lämpad för henne.

Så uppfattar i alla fall jag att majoriteten av kvinnor tycker.

Jag själv tänder dock på män som är blyga eller har dåligt självförtroende så länge jag själv kan se att det inte finns anledning för dem att ha dåligt självförtroende.

Det är inte alla kvinnor som har en förmåga att se oslipade diamanter.

Jag själv är en oattraktiv kvinna på många plan med en konstig bild av vad en attraktiv män är.

Så mina råd kanske inte gäller majoriteten av kvinnor.

Jag tror dock som du säger att om man blir bjuden på middag så ska det vara mat av hög kvalité.
Om det bästa man kan servera är spagetti och köttfärssås så framställs man som en omogen individ som knappt vet hur man tar hand om sig själv.
Nu är jag väldigt omogen på flera plan men i alla fall har jag vettet att dölja det.
Citera
2019-02-28, 06:26
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
"Allt är mäns fel" är ju en dubbelbestraffning av män, som ligger i feministisk tangent.Jag håller inte med dig. Männen i Sverige borde skärpa sig, visst. Men i grund och botten är de utsatta för decennier av hjärntvätt. Även om jag inte anser att det är deras fel, så ser jag gärna en samhällskollaps. Då kommer agnarna att sållas från vetet.

Fast vi gör ju inte saken bättre genom att använda deras metoder, tycka synd om oss själva, använda ord som dubbelbestraffning och liknande. Vi är män och vi går vår egen väg oavsett vad eventuella genuspedagoger, vänstertomtar, klimataktivister eller yttrandefrihetsbekämpare anser om det.
Det är mäns uppgift att med sammanbitna käkar gå genom eld och vatten för att visa vägen, oavsett hur hårt häcklarnas piskor river upp vårt skinn. Om inte vi går först kommer ingen annan att göra det åt oss.
Det är männen som står i frontlinjen, och vi måste se till att våra söner också blir uppfostrade med den inställningen. Mina pojkar har givetvis fått sig en släng av den feminstiska pedagogiken men den lärarinnan såg jag till att hon försvann ifrån skolan. Hemma fostras de av diesel, blodigt kött och hembränd sprit. För att citera en låttext.
Men det viktiga är ju inte vad jag sitter och kläcker ur mig anonymt på internet utan hur jag som medelålders man med tillräcklig livserfarenhet för att påverka samhället använder mina förmågor till.
Citera
2019-02-28, 08:49
Medlem
Nja, det är väl snarare båda könens "rätt" som ligger bakom att vi idag lever i ett betydligt mer humant samhälle än det tidigare "maskulina" vill ni kalla det för "feminiserat" så visst.

Vilka fördelar skulle finnas för någon leva i ett trad. maskulint samhälle? Krig, våld, hierarkier där den som står "lägst" ska ha allt skit? Även män vill nog inte tillbaka till detta.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-28 kl. 08:53.
Citera
2019-02-28, 08:52
Bannlyst
Visst är det så. I Agree.

En sak, som jag tror tar hårt för tjejer. Är att många män bara gnäller idag och kallar dem för slynor.
Det kanske inte är mer gnäll än det har varit förr, men med internet så blir det hela mer påtagligt.

Därmed kommer varenda kvinna växa upp och bli rebell.
Det är ett sätt att ge tillbaka på männen som kallade henne vidrig.

Så det måste få ett stopp.

En annan sak, är att se verkligheten för vad den egentligen är och förstå att för mindre än 100 år sedan stod världen inför ett massivt världskrig. 100 år, är en jävligt kort tid för något sånt att ske.
Lägg därtill till alla krig i världen och vad som skett under historiens gång och det betyder att människan är krigisk till sin natur.
It doesn't make sense then att vi som land helt tar bort försvaret och sen sitta och snacka om blommor och bjuda på fika så fort det uppstår några problem.

Vi har tre problem såsom jag ser det.
1. Vi har dålig syn och moral till hur vi behandlar våra kvinnor.
2. Vi har en nästan nonexistensiell moral till Sverige. (Däremot snackar vi gärna skit.)
3. Vi är ett framgångsrikt och vackert land, med noll hänsyn till omvärlden och för fäst vid våran egen världsbild. VI kanske kan ha frid och fröjd här i Norden. Men andra länder kan inte det. Då måste vi sluta fokusera på inhemska affärer och anpassa oss till hur världen faktiskt ser ut.
Citera
2019-02-28, 09:15
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag själv tänder dock på män som är blyga eller har dåligt självförtroende så länge jag själv kan se att det inte finns anledning för dem att ha dåligt självförtroende.

Det är inte alla kvinnor som har en förmåga att se oslipade diamanter.

Jag själv är en oattraktiv kvinna på många plan med en konstig bild av vad en attraktiv män är.

Så mina råd kanske inte gäller majoriteten av kvinnor
Nej, dina råd gäller verkligen inte alla kvinnor för jag tycker tvärtom Jag tänder på starka, självsäkra män som inte är rädda för lilla mig. Ug män är det mest avtändande jag vet.

Men annars håller jag med: många män som kör en massa trix i sina patetiska försök att ligga. Jag som är rak och tydlig säger att jag inte söker 1nightstands men självklart lyssnar de inte utan blir sura när de senare märker att de inte kommer att få ligga

Håller med TS om att män måste bli män igen. Vänsterblivna i pussyhats är vad som förstör Sverige och varför så många kvinnor söker sig till invandrare.
Citera
2019-02-28, 09:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
"Allt är mäns fel" är ju en dubbelbestraffning av män, som ligger i feministisk tangent. Jag håller inte med dig. Männen i Sverige borde skärpa sig, visst. Men i grund och botten är de utsatta för decennier av hjärntvätt. Även om jag inte anser att det är deras fel, så ser jag gärna en samhällskollaps. Då kommer agnarna att sållas från vetet.
Men det är inte i första hand kvinnor som ligger bakom den hjärntvätt du nämner.
Citera
2019-02-28, 09:17
Medlem
Yeminas avatar
Det finns en poäng...

Det jag inte riktigt får ihop är hur det finns någon slags historiebeskrivning av ”den överlägsne mannen” där kvinnan blott är barnbörande kärl och tillbehör till mannen. Där mannen är beslutsam, resolut och suverän.

Då borde ju den här resolute mannen klara av att stå emot sådana strömningar som beskrivs i ts? Ta rodret?

Jag ser liksom att maskulinitet likväl som feminister har sina pros och cons. Att maskulinitet kan medföra risker Både för individen och omgivning. Men också stabilitet, trygghet och en befriande Laisse en faire( obs stavning)

Som sagt, jag får inte ihop det.
Senast redigerad av Yemina 2019-02-28 kl. 09:20.
Citera
2019-02-28, 10:28
Medlem
Tycker TS samt övriga som verkar tycka som han, ska redogöra för sig själva och oss andra vad som egentligen menas med

Maskulint samhälle

Är det ett samhälle där män styr allt? Dessa samhälen finns det gott om bara titta söderöver på div. muslimska nationer ex , där är det "bara" män som styr allt och har bestämt lagarna och de sociala regelverken. Verkar det funka fint? Nått vi ska sträva efter i norden?

Är det samhällen där det man menar är typiskt för trad. manlighet ska dominera samhället, ex nu våldsutövning av olika slag. Strävan efter att dominera andra ex?

Är det samhällen där mäns vilja/ behov ska dominera över kvinnor och barns? Ex män ska ges rätt ta för sig sexuellt samtidigt som de ska ges rätt att ignorera de ev. konsekvenserna av detta barn ex.
Detta parallellt med att det är socialt accepterat att män kräver endast oskuld hos kivnnan han ska bilda familj med.
Hoppas alla inser att den typen av samhälle är en fysisk omöjlighet. För nej män kan inte ha massa sex med massa olika kvinnor och samtidigt kräva en oskuld att skaffa barn med. Det går inte ihop matematiskt.

Tycker kanske ni borde reda ut detta först innan ni "ber om det".
Senast redigerad av Merapi 2019-02-28 kl. 10:42.
Citera
2019-02-28, 10:50
Medlem
Magnituds avatar
Nämn tre saker som tyder på att ”samhället blir alltmer feminiserat”
Citera
2019-02-28, 10:51
Medlem
Couplets avatar
En intressant sak jag tycker mig se är att män i allmänhet som är missnöjda med sakernas tillstånd bara sitter och grinar och skriker "MEN VAD GÖR FEMINISTERNA ÅT MINA PROBLEM?". Det kommer obönhörligen vid 100% av tillfällena som någon fråga som i gemene mans ögon betraktas som en kvinnofråga. 100%. Det finns för få mansjourer, många ser sig som förfördelade vid vårdnadstvister, andra får aldrig ligga och andra viktigheter. Det slår aldrig dessa lipsillar att de själva kan mobilisera sig och jobba aktivt för de frågor som de tycker är viktiga. Det är alltid feministernas fel att inget görs, som att feministrörelsen (vad man nu än tycker om den) suttit på arslet och allt bara ramlat i knäet på dem. De har jobbat stenhårt för de frågor de tycker är viktiga i över 100 år.

Jag tror att denna passivitet är en av orsakerna till att män, som i allmänhet är vana att stekta sparvar flyger in i käften på dem, upplever ett ökat missnöje. Snöflingor som tror att jämlikhet är nån jävla tårta som tar slut om andra får ta del av den, får väl lyfta på arslena och göra nåt konkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in